Kakor koli, težko nalogo opredeljevanja smo imeli že tudi pri prvotnem vprašanju. Se pravi: karavan ali enoprostorec? Oba imata namreč svoje prednosti, smo pa ravno pred kratkim na testnih vožnjah imeli dva iz iste, Fordove hiše, za nameček prav takšna, kot ju je za edini dve poti omenil znanec – velikega karavana mondea in velikega enoprostorca S-maxa. Ki sta v vseh pogledih celo več, kot družina potrebuje. Zakaj več? Zaradi tega, ker Ford ponuja tudi ugodnejšo (manjšo) rešitev v obliki karavanskega focusa in enoprostorskega C-maxa, ki veliki večini družin že ponujata vse, medtem ko 4,87 metra dolgi mondeo in 7 centimetrov krajši S-max na enaki medosni razdalji (285 centimetrov) vsega pač še več. Več prostora v potniški kabini, več prtljažnega prostora (od 525 do 1585 litrov v mondeu in kar od 700 do 2200 v S-maxu), več užitka v vožnji, več tako rekoč vsega. Ker več ponujata, tudi več zahtevata, a taka je nasprotno od v uvodu zapisanih misli pač preprosta življenjska logika. Toda o ceni kasneje. Na tem mestu dodajmo, da so k odličnim občutkom zagotovo pripomogli tudi z izdatno konjenico podkrepljena 2-litrska dizelska motorja ter zelo dobra 6-stopenjska samodejna menjalnika. Mondeov turbinski motor je tako zmogel 180 konjev (132 kilovatov), S-maxov z dvema turbinama pa še 30 KM več (210 KM/154 kW). Oba bosta, če se držimo okvirov družinskih avtomobilov, zadovoljila tudi najzahtevnejše voznike, saj ob pregovorno dobrih fordovih voznih lastnostih, od obnašanja v ovinkih do uglašenosti podvozja s cesto, ponujata zares uživaško vožnjo. Ob tem pa sta nam, povrhu dobro naložena s potniki in prtljago (družinska avtomobila smo pač preizkušali v družinskem okolju), porabila ob vsej moči zelo solidnih 7,7 (mondeo) oziroma 7,9 (S-max) litra dizelskega goriva na 100 kilometrov.

Pri obeh pa moramo zapisati še posebni opombi. Morda malce manj posebna je za mondeo in se nanaša na njegov pogon. Ta je bil namreč štirikolesni, ki mu pri Fordu v zadnjem času posvečajo veliko pozornosti in mu ne pravijo zaman inteligentni, saj zagotavlja izboljšan oprijem in lego z brezhibnim prehodom med pogonom na sprednji in vsa štiri kolesa. To stori tako, da vseskozi meri oprijem pnevmatik in prilagaja prenos navora med sprednjimi in zadnjimi kolesi do razmerja 50:50, kar se občuti predvsem na slabših podlagah, v snegu ali pa na razmočenih in spolzkih cestah, na katerih se ne izgubi občutek vožnje po tračnicah. No, posebnost S-maxa pa je novejša in bržčas večja. Na testu smo namreč imeli različico vignale, kot je ime najprestižnejšim modelom izbranih Fordovih avtomobilov, kar se vidi in občuti pri številnih malenkostih, najhitreje in najbolj pa pri posebnih platiščih in usnjenih sedežnih prevlekah. A to še ni vse, vignale ne pomeni le lepšega, prestižnega videza, temveč tudi posebne storitve. Te na primer vsebujejo brezplačno zunanje in notranje čiščenje vozila do trikrat na leto v prvih petih letih lastništva in tudi do tri brezplačne redne servise. Res je, da je različica vignale tudi primerno dražja, za dobrih 9 tisočakov od sicer najboljše stopnje opreme titanium, a je resnično nekaj posebnega in vozilo predstavi v povsem drugi luči. Ki ni več nujno tako družinsko naravnana, pa čeprav gre v osnovi za najbolj šolski primer družinskega avtomobila…

Katero pot torej izbrati? Mondeovo ali S-maxovo? Za katero koli se odločite, bo pravilna. Ne najbolj poceni (dobro opremljeni testni mondeo titanium stane 39.430 evrov, pri čemer zanj ponujajo 6600 evrov popusta, odlično opremljeni testni S-max vignale pa 45.540 evrov in ima 1600 evrov popusta), a pravilna! Več pa v sklepu.