Trboveljsko zagonsko podjetje Chipolo, ki je svojo izjemno uspešno poslovno pot začelo s kampanjo na kickstarterju v letu 2013, piše zgodbo nove gazele. Ni namreč prav veliko podjetij, ki bi se lahko pohvalila, da so v tretjem letu poslovanja ustvarila poltretji milijon prihodkov in pol milijona dobička in ki lahko z veliko gotovostjo prihodnja leta pričakujejo vsaj 50-odstotno letno rast.

Ekipa šestih srednješolskih prijateljev, ki so ustanovili podjetje, specializirano za sledilnike izgubljenih predmetov, je prerasla v podjetje z 22 zaposlenimi in 15 zunanjimi sodelavci.

Med Las Vegasom in San Francisom

V teh dneh je vodstvo Chipola razpršeno po ZDA, saj so na sejmu potrošniške elektronike (CES) v Las Vegasu prestavljali chipolo sticker in chipolo clip, najmanjši in najtanjši sledilnik, ki so ju začeli razvijati pred enim letom, del ekipe pa se pripravlja na odprtje predstavništva podjetja v San Franciscu. Oba nova sledilnika spreminjata vlogo sledilnikov bluetooth, saj jih je mogoče uporabljati na manjših in tanjših predmetih, kot so očala in denarnica. Večina chipolovih uporabnikov je starih med 25 in 35 let.

Navdušen uporabnik chipola je tudi legendarni košarkar in nekdanji raper Shaquille O'Neal, ki se je ustavil tudi na razstavnem prostoru Chipola in v svoj arhiv umestil tudi fotografijo s člani ekipe, ki je do zdaj prodala že več kot milijon pametnih obeskov. »Ker je zelo zadovoljen s chipolom, Shaq preprosto ni mogel mimo nas, ne da bi se pohvalil, da ima en sledilnik na hišnih ključih, drugega pa na ključih avtomobila,« je povedal Tadej Jevševar, ki je zadovoljen tudi zaradi zelo velikega zanimanja medijev.

Prodajni potencial jedeset milijard dolarjev

Potencial za izdelke, kot je chipolo plus, je ogromen. Prodajni potencial za tovrstne izdelke naj bi znašal kar 10 milijard dolarjev. Za iskanje izgubljenih predmetov, ki so nekje v stanovanju ali pisarni, namreč v povprečju porabimo 10 minut na dan ali kar 60 ur oziroma skoraj tri dni na leto. Chipolo uporabniku torej prihrani kar nekaj dragocenega časa.

Chipolo sticker je le malo večji od običajne sponke za papir in je najmanjša brezžična sledilna naprava na svetu. Idealen je za uporabnike, ki pogosto izgubljajo predmete z majhno površino, na katere se klasični sledilniki težko pritrdijo – na primer očala ali brezžične slušalke. Chipolo sticker je 63 odstotkov manjši od svojega predhodnika chipolo plus, vendar je s 85 decibeli glasnosti še vedno zelo zmogljiv. Chipolo sticker je prva sledilna naprava z vgrajeno tehnologijo brezžičnega napajanja, ki temelji na inovativni tehnologiji wattup, izumu podjetja Energous Corporation. Wattup je revolucionarna tehnologija, ki omogoča napajanje prek radioferkvenc, s katerimi se chipolo sticker hitro napolni brez kabelskega priklapljanja.

Chipolo clip bo na voljo spomladi 2017, chipolo sticker pa konec leta 2017, zato največji prodajni izkupiček pričakujejo v letu 2018. »To je produkt za naslednje leto. Je najmanjši pametni obesek na trgu in podpira najnovejšo tehnologijo za brezžično polnjenje na daljavo,« pojasnjuje Jevševar.

Pametni predmeti

Da bi razširili svojo mrežo izgubljenih predmetov, je Chipolo oblikoval chipolo platformo. Z uporabo te lahko podjetja svojim produktom dodajo vrednost z možnostjo pametne lokacije, ki uporabnikom omogoča lociranje produkta prek zvoka ali prek zemljevida. »S chipolo patformo dajemo možnost vsakemu izdelku, da postane pameten. Platforma bo na primer omogočila, da boste kupili nov »pameten« kovček, ki ga bo mogoče najti, saj bo že imel vgrajeno tehnologijo chipolo. Podobno kot vaš kovček bodo pametne tudi vaše slušalke, ura, vse, česar ne želite izgubiti, pojasnjuje Jevševar.

»Z odpiranjem naše platforme tudi za druga podjetja bodo uporabniki postali del največje mreže izgubljenih predmetov na svetu, ki šteje več kot milijon uporabnikov. Z reševanjem preprostih problemov spreminjamo uporabnikov vsakdanjik. Naša rešitev daje vsakemu predmetu moč pametne lokacije, kar uporabnikom daje večjo brezskrbnost v vsakodnevnem življenju.«

Kaj pa varnost?

Chipolo razvija naprave, ki omogočajo hitro in preprosto iskanje izgubljenih predmetov. Prodal je že dober milijon sledilnikov. Aktiven v 150 državah po svetu, chipolo vsak dan pomaga poiskati več kot 50.000 založenih predmetov in gradi največjo mrežo izgubljenih predmetov na svetu. Seveda se ob vsem tem vedno znova postavlja vprašanje varnosti podatkov. »Varnost podatkov naših uporabnikov je naša prioriteta. Vsak chipolo ima svojo unikatno številko in nihče drug ne more slediti vašim obeskom chipolo, le vi,« zatrjuje Jevševar.

Chipolo je leto 2015 končal z dobrimi 2,6 milijona evri prihodkov, uradnih podatkov o lanskih prihodkih še nimajo, a ti naj bi bili višji za okoli 30 odstotkov. Ekipa ves čas raste, največ pa potrebujejo programerjev iOS in android. Ker odpirajo pisarno v Ljubljani, bodo sodelavce zaposlovali tudi v Ljubljani, februarja bodo imeli svojo pisarno tudi v San Franciscu. »Izzivi so del podjetništva in večji ko so, večje so priložnosti za uspeh, zato si želimo, da bi bili izzivi vsako leto večji,« svoja pričakovanja opisuje Jevševar.