Kmalu sta začela razmišljati, koliko drugih podjetnikov bo potrebovalo sedem let, da se bodo vsega naučili. Leta, ki jih zaradi konkurence, ki jim je ves čas za petami, nimajo. Tako so začeli nastajati zametki ideje, da bi Dewesoft svojo trenutno infrastrukturo, znanje in povezave lahko uporabil, da mladim podjetnikom prihrani čas, ki ga potrebujejo, da uspejo. Idejo sta imela prvič priložnost videti v praksi, ko je leta 2013 ekipa, ki je zasnovala slednik predmetov Chipolo, na Kickstarterju zbrala skoraj 300.000 dolarjev kapitala in morala svoj izdelek poslati več kot 5000 kupcem po celem svetu.

Dewesoft jim je dal v najem svoje prostore, omogočil uporabo kakšne naprave in razna testiranja, fantje iz Chipola pa so neumorno delali cele dneve in noči, da so svoj izdelek poslali kupcem. Danes je Chipolo podjetje, ki je lansko leto ustvarilo 2,6 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje.

Ideja o Katapultu je obstajala, potrebovali pa so še človeka, ki jo bo vzel za svojo. Leta 2015 je do njiju prišel Jernej Pangeršič, ki je zbiral denar za šolnino na Watson University v ZDA, program podjetništva, kamor je bil sprejet kot prvi Slovenec. S sestanka je odkorakal s ponudbo: lahko dobi manj denarja, vendar bo to donacija in mu ga ni treba vrniti; ali pa dobi več denarja in se v tem primeru po študiju vrne v Slovenijo in prevzame vodenje Katapulta. Orožen in Knez sta v pogodbo dodala še člen, da bo Pangeršič, v če bi želel ostati v ZDA ali početi kaj drugega, enostavno poplačal dolg. Njegov študij v ZDA je v tistem trenutku dobil novo razsežnost – vedel je, da takšno ponudbo (če sploh) dobiš samo enkrat v življenju, zato se je moral naučiti čim več, da bi lahko po vrnitvi prevzel vodenje Katapulta.

Katapult so s skupnimi močmi zastavili kot nekakšno mešanico med pospeševalnikom in inkubatorjem, usmerjenim v tehnološka podjetja. Vsem, ki že imajo izdelan funkcionalen prototip, želijo pomagati narediti naslednje korake. V pritličju zgradbe imajo več kot 500 kvadratnih metrov proizvodnih prostorov, v katerih bodo svojim inkubirancem pomagali pri postavitvi proizvodnje. Ti bodo lahko svoje produkte testirali na vsej testirni infrastrukturi, ki jo premore Katapult skupaj s partnerji – od vibracijskih testov, obremenitvenih testov, temperaturnih komor pa vse do rentgena in slane megle.

Prostori za sodelo in najem

V zgornjih nadstropjih imajo tudi prostor za sodelo in devet pisarn, ki jih bodo lahko najela podjetja, ki bodo Katapult prepričala, da lahko ustvarijo nova delovna mesta v zasavski regiji.

Poleg proizvodnje, testiranja in pisarniških prostorov so na Katapultu že dogovorjeni z nekaj dobavitelji, da bodo vsa podjetja v Katapultu od njih kupovala po enakih cenah in pogojih, kot večja podjetja – ne glede na količino kupljenega materiala.

Hkrati pa so se z DHL dogovorili še za ugodne cene pošiljanja za svoje inkubirance. Svojim članom ponujajo tudi računovodske in administrativne storitve, da jih razbremenijo še teh skrbi.

V lastniško strukturo podjetij, ki jim Katapult pomaga, ta načeloma ne vstopa, jim pa z veseljem pomaga pri iskanju drugih zunanjih investitorjev, ki so pripravljeni vložiti vanje.

Katapult bi lahko opisali tudi kot paket storitev vse v enem, kjer se podjetniki lahko osredotočijo na razvoj svojih produktov in ne na vse ostalo, kar pride zraven, ko enkrat zaženejo svoja podjetja. V Katapultu želijo s tem doseči svojo misijo, ki je zmanjševanje brezposelnosti v regiji, ki jo želijo spremeniti v pravo Silicijevo dolino v Sloveniji. To, da imajo mlada podjetja za svoje »sosede« podjetji, kot sta Dewesoft in Chipolo, pa jim bo predstavljalo še dodatno motivacijo.

Kjer lahko mladi živijo, delajo in se zabavajo

Med poletjem 2016 je Katapult obiskal Gary Whitehill, ki je ekipi Katapulta predstavil svoje LiveWorkPlay centre, kjer lahko mladi živijo, delajo in se zabavajo – vse na enem mestu. Koncept se je že večkrat izkazal za pravega – če kreativnim mladim pustiš, da skupaj delajo, bivajo in se zabavajo, je po Garyjevih besedah samo vprašanje časa, kdaj se bo porodila kakšna nova ideja. Zato so v Katapultovih prostorih uredili tudi nekaj postelj, kjer bodo najbolj zagreti podjetniki lahko tudi prespali, kadar bodo ocenili, da se jim pot domov ne izplača.

Prvoten strah ekipe Katapulta je bil, da se prostori ne bodo zapolnili in da med vzhajajočimi podjetji ne bo dovolj zanimanja za njihove storitve. Kmalu pa so si oddahnili, saj so jih z zanimanjem začeli klicati različni podjetniki iz celotne Slovenije. Katapult ima trenutno, kljub temu da gradbena dela v zgradbi še niso dokončana, od devetih pisarn za uporabo pripravljene štiri, od tega so že tri zasedene.

Ironate, ponev, ki še največjemu amaterju omogoča, da doma sam pripravi pico kot iz krušne peči, je bil prvi produkt, sprejet v Katapult. V manj kot 72 urah so dosegli svoj cilj na Kickstarterju, in zbrali že več kot 70.000 dolarjev.

SOS-šola v pomembno podporo staršem

Ekipa SOS-šola je odkrila, da so slovenski osnovnošolci vedno slabši pri matematiki, saj nacionalno preverjanje znanja pozitivno reši samo polovica vseh otrok. Ta problem rešujejo tako, da so pripravili gradiva, s pomočjo katerih starši preverijo znanje svojih otrok in nato najdejo navodila, kako jim lahko koncepte pri matematiki predstavijo na takšen način, da jih otroci lažje osvojijo. Zatem dobijo še možnost nakupa vaj, prek katerih katerih lahko otroci svoje znanje tudi utrdijo.

Zoyo je pametni senzor, ki ga namestimo dojenčku na pleničko, zatem pa nam javlja, če se pleničke že polne, če se sredi noči začne premikati, ali če slučajno preneha dihati. Po neuspeli Kickstater kampanji so ekipo kontaktirali investitorji, s katerimi so prišli do dogovora in sedaj znova zagnali svoj projekt.

Kratkoročna vizija Katapulta (seveda po tem, ko uspešno postavi in preizkusi koncept v Trbovljah) je, da bi začeli odpirati nove lokacije še v drugih krajih po Sloveniji. Nekaj podjetij je že izrazilo željo, da bi, v primeru da trboveljski Katapult uspe, sami prevzeli vlogo Dewesofta v Trbovljah in financirali »izpostave« Katapulta v svojih krajih.

Ko osvojijo Slovenijo, pa si želijo osvojiti še svet – tudi v ZDA so že izrazili zanimanje, kako bi koncept, kot so si ga zamislili Trboveljčani, deloval tudi pri njih.