Ljudem, ki živijo svoje sanje, mnogi zemljani, ki delajo zgolj zato, ker nekaj morajo, da bi preživeli, gotovo zavidajo. Med srečneže sodi tudi Ian Callum. Možakar, ki na hrbtu nosi že šest križev, je namreč že kot otrok vedel, kaj bo nekoč počel – oblikoval avtomobile. Da se mu je želja tudi uresničila, so razlog njegova vztrajnost, trma in tudi to, da se je ob pravem času znašel na pravem mestu. Danes sodi Škot med oblikovalce z veliko začetnico, njegovo življenje pa se vrti okoli jaguarjev. Ti znova prebujajo čustva.

»Življenje,« odgovarja na vprašanje, kaj ga pri delu najbolj navdihuje, v veliko pomoč pa mu je tudi glasba žal že pokojnega Davida Bowieja, ki jo pri psihično zahtevnem delu pogosto posluša. Danes dobro ve, kako morajo biti jaguarji videti: »Morajo biti lepi na pogled, oblikovani tudi z nekaj pretiravanja, predvsem pa mora biti vožnja z njimi v velik užitek.« Da bodo prav jaguarji njegova prihodnost, je vedel pri 14 letih, ko je zagledal model XJ6, a da bo oblikovalec avtomobilov, je slutil že veliko prej, ko je ob občudovanju porscheja 356 pri vsega treh letih mami zaupal življenjsko željo.

Rolls-royce ga je čakal, a izpita, da bi ga peljal, še ni imel

Kot otrok se je pretvarjal, da je potencialni kupec, in je zastopnikom pisal, v zameno pa dobil kataloge, vse do dne, ko ga je enkrat na domačem dvorišču čakal rolls-royce silver shadow. Izpita, da bi ga lahko preizkusil, seveda še ni imel. Ko je željo, da bi postal oblikovalec, v pismu zaupal odgovornim pri Jaguarju, so mu svetovali, naj se vpiše na fakulteto za tehnično risanje, kar je upošteval. Najprej je diplomiral na umetnostni akademiji v Glasgowu, nato pa izobraževanje nadgradil še na slovitem londonskem Royal College of Art. Nato je leta 1979 dobil službo pri Fordu. A ni bila tako spektakularna, kot si jo je v sanjah zamišljal. »Po pravici rečeno je bilo prvih nekaj mesecev groznih. Kmalu sem dojel, da mi ne bodo zaupali oblikovanja novega caprija ali escorta. Bil sem lahko že srečen, če sem se ukvarjal z oblikovanjem volanskega obroča ali pa kljuk na vratih. Tedaj je v družbi vladala hierarhija, vse je bilo popredalčkano,« se spominja začetkov. Ni obupal. Korak najprej je bila služba pri podjetju TWR, kjer je najprej oblikoval – traktor. Nato so dobili priložnost, da se lotijo aston martina, saj podjetje ni imelo lastnega oddelka za oblikovanje. Nastali so DB7, vanquish in DB9. »DB7 je najpomembnejši avto mojega življenja. Spremenil je vse in moje življenje obrnil na glavo. Pred tem sem sedel v majhni sobici in se ukvarjal z majhnimi projekti.« Ta aston martin je navdušil tudi sicer vedno godrnjavega in pikrega Jeremyja Clarksona, nekdaj voditelja kultnega Top Geara, ki je zapisal: »Ne bom rekel, da je DB7 videti dobro za avto. Zame je to z naskokom najlepša stvar, ki jo je kadar koli naredil človek!«

Nato je leta 1999 sledil klic, na katerega je Callum čakal vse življenje. Po smrti Geoffa Lawsona so ga pri Jaguarju povabili, da ga nasledi na čelu oblikovalskega oddelka. Začela se je zgodba o uspehu, tradicionalni videz jaguarjev je zamenjal sodoben, če želite tudi moden. Jaguar pa je odločno zapeljal tudi v razred, ki se je nekoč zdel nepredstavljiv – športnih terencev. »F-pace je avto, za katerega sem prisegel, da ga ne bom nikoli dizajniral. Toda zdaj sem navdušen. Prepričan sem, da bo naša največja prodajna uspešnica. Zdaj je v križancih veliko naravno britanskega. Ko smo se s športnim terencem začeli ukvarjati, je predstavljal velik izziv. Marsičesa smo se morali naučiti,« pravi o luksuznem SUV, ki so ga začeli tržiti v letošnjem letu.

Dan s ferrarijem 250 SWB eden boljših njegovega življenja

Njegova ljubezen do avtomobilov torej traja že skorajda šest desetletij, njemu najbolj ljubi pa je ferrari 250 SWB, za katerega je treba odšteti zajeten kupček denarja, okoli 10 milijonov ameriških dolarjev. »Pred časom sem enega vozil, in sicer je šlo za nekdanji avto legendarnega Stirlinga Mossa. Bilo je izjemno. Neverjetno. Eden najboljših dnevov mojega življenja.« Ne čudi, da ima v garaži kar nekaj avtomobilov, med njimi je tudi Fordov hot rod, ki ga je občudoval že kot mladenič. Podobno kot je njegovo občudovanje povezano z Giorgettom Giugiarom, italijanskim oblikovalcem. »Navdihoval me je v 70. in 80. letih minulega stoletja in je imel name velik vpliv. Seveda mi je bil blizu tudi Bill Mitchell in njegova corvetta, pa Pininfarina. Toda vedno ko vidim Giugiarovo alfo GTV 2000, si rečem, kako zelo lep avto je. Tako enostaven, a hkrati eleganten.«

Ženske imajo v njegovem življenju velik vpliv. Čeprav se je po 30 letih zakona ločil, njegova nova spremljevalka pa je vodja oddelka za odnose z javnostjo pri Fordu, nista ne njegova nekdanja žena ne aktualno dekle tisti, ki ju pri oblikovanju izpostavlja. Tako je pred leti dejal: »Igralka Kate Winslet je moja idealna ženska. Je naravna, z oblinami, zelo britanska in sposobna. Podobno kot avto ima nekaj več in ni zgolj lep obraz. Ko sem oblikoval novi XK, sem ga z mislijo na njo,« je pojasnil, kje je dobil navdih za avto, ki je odigral vlogo v filmu Casino Royal slavnega agenta Jamesa Bonda. Izzivov mu nikoli ne zmanjka. Tako se je pred dvema letoma odločil, da bo znova obudil legendarni model mark 2, ki so ga izdelovali med letoma 1959 in 1967. Projekt je v sodelovanju s podjetjem CMC, ki se ukvarja s klasičnimi restavracijami, trajal 18 mesecev, avto pa je zasnoval tako, kot da ga bo sam uporabljal. Odzivi potencialnih kupcev so bili navdušujoči, zato so se odločili za maloserijsko proizvodnjo in avto ovrednotili na 375.000 angleških funtov.