Še lani je Rok Starič, ki je ustvaril svoj recept za naravno arašidovo maslo brez dodanih soli, olja in konzervansov, menil, da se mora s prodajo čim prej usmeriti na globalni trg, a se je izkazalo, da je v Sloveniji ljubiteljev arašidovega masla bistveno več od pričakovanj. Februarja in aprila je namreč večja trgovska veriga ponudila Rok's Peanut Butter kupcem v svojih sedemdesetih trgovinah, zato je moral Starič aktivirati dovolj veliko skupino pomočnikov, da so lahko pravočasno predelali tono argentinskih oreščkov in dali na trg nekaj tisoč kozarcev masla.

Na mesec predelajo 1,2 tone arašidov

Trenutna slika poslovanja Staričevega podjetja je precej drugačna, kot si jo je mladi domžalski podjetnik z diplomo s področja turizma zamišljal lani, ko je julija na kickstarterju zbral dobrih pet tisoč evrov za nakup strojčka za mletje oreščkov in tako še pred rokom 232 podpornikom z vseh koncev sveta poslal maslo. Ekipa, ki je poskrbela, da se je začela izdelava prvega arašidovega masla v Sloveniji pod povsem poosebljeno blagovno znamko njegovega idejnega očeta, je bila namreč prepričana, da doma pretiranega zanimanja za maslo ne more biti. Vendar morajo zdaj poleg oskrbovanja butičnih prehranskih trgovin zadostiti še potrebam večje trgovske mreže, ki v akcijski ponudbi v nekaj dneh proda več tisoč kozarcev. To pomeni, da je ob prvem naročilu zaloga izdelka pošla v manj kot 24 urah.

Če je Starič s sodelavci sredi lanskega leta še več ur doma luščil vrečko arašidovih oreščkov, julija pa že kupil strojček za njihovo fino mletje, zdaj na mesec porabijo več kot tono surovine, ki jo kupijo v Argentini. In če so ob koncu kampanje na kickstarterju za nagrade podpornikom porabili okoli 120 kilogramov arašidov, jih zdaj na mesec predelajo 1,2 tone. Kljub temu veliko dela še vedno opravijo ročno, zato Starič v smehu pravi, da se ukvarjajo z manufakturo. Vendar pa jih je večji obseg prodaje spodbudil k optimizaciji procesa priprave in polnjenja masla v 300-gramske kozarce. Tako za en kozarec masla porabijo 310 gramov arašidov, pri čemer del arašidov ostane v mlinčku, en del pa ga porabijo za preverjanje kakovosti.

Razmišljajo tudi o ameriškem trgu

Prodajo v trgovski mreži bodo nadaljevali, aktivnosti pa potekajo tudi na področju širitve prodaje zunaj Slovenije. Vendar korake zaradi upoštevanja različnih dejavnikov Starič z ekipo dela postopoma in premišljeno. Zaradi logistike so se odločili proizvodnjo masla, na katero naj bi najbolj prisegale ženske v starosti med 25 in 40 let ter moški, ki dosledno skrbijo za zadostno dnevno količino zaužitih beljakovin, preseliti v Domžale, saj imajo na voljo specializirano kuhinjo, ki omogoča, da dosegajo higienske standarde.

Njihovo maslo je že na voljo na srbskem trgu in obetajo si prodor na Balkan, kdaj bodo stopili še na avstrijskega, je samo vprašanje časa. Starič ne skriva, da veliko razmišlja tudi o potencialu ameriškega trga, a širitev tja bi izpeljal samo, če se mu onkraj luže ponudi trdno strateško partnerstvo. Spletno prodajo trenutno širijo s pomočjo slovenske spletne platforme foodko. »Nad odzivom uporabnikov smo navdušeni. Platforma je res prijazno orodje tako za lokalne proizvajalce hrane kot tudi za kupce, saj jim omogoča cenejšo dostavo in manj skrbi za lokalne proizvajalce,« izpostavlja podjetnik, ki bi ga nemalokrat lahko srečali z žlico v kozarcu z arašidovim maslom in ima še veliko idej za nove projekte predvsem s področja trajnostnega razvoja, ki pa trenutno ostajajo v ozadju. Prav njegov spoštljiv odnos do narave ga je pri iskanju partnerjev, ki skrbijo za stekleno in kartonsko embalažo ter dizajn, spodbudil, da poslovno sodeluje samo z ljudmi iz bližje okolice.

Če bi jih imeli, bi uporabljali slovenske arašide

Njegov razmislek in dejavnosti gredo tudi v smeri iskanja strateškega partnerja, ki bi podprl njihovo rast na vseh ravneh, saj bi med drugim v prihodnosti potrebovali zmogljivejši strojček za mletje. Za zdaj jim uspe razvoj financirati iz tekočega poslovanja. Ob tem potekajo prva testiranja drugih oreščkov, iz katerih bi pripravljali maslo, predvsem pa bi bila surovina v tem primeru iz Slovenije. Ker gre šele za testiranja, Starič o novih izdelkih ostaja skrivnosten, vendar pa bi jih, če bodo z njimi dosegli primeren okus, teksturo in zagotovili ustrezno embalažo z vsemi potrebnimi deklaracijami, na trg že lahko poslali konec letošnjega leta.

Njegova želja je tudi, da bi Rokovo arašidovo maslo izdelovali iz arašidov, pridelanih v Sloveniji. »Podnebje za njihovo rast je primerno, nekaj poskusov je že bilo v Pomurju, vendar pa mi ni znano, ali je za maslo njihova kakovost ustrezna. Slovenske arašide bi z veseljem uporabljali, če bi se kdo odločil za njihovo množično pridelavo, sami pa v to zagotovo ne bomo šli. Arašidi so namreč tako za vzgojo kot za obiranje zahtevni,« pripoveduje Starič, ki prizna, da je v poldrugem letu od začetka uresničevanja ideje Rok's Peanut Butter njegov otrok in bi rad, da njegov otrok raste z njim.

Verjame v njen potencial, četudi je celo bližnja prihodnost podjetja težko predvidljiva. Ekipo za zdaj sestavljajo predvsem člani družine in nekaj njegovih prijateljev. V letošnjem letu si ob trenutni dinamiki prodaje lahko obetajo okoli 60.000 evrov prihodkov.