Izsledki zadnjih raziskav kažejo, da glamur starega Hollywooda ostaja pred sodobnimi zvezdniškimi trendi. Brezčasna Marilyn Monroe ostaja na vrhu lestvice žensk z najlepšimi oblinami. Da je zaobljeno telo legendarne Monroejeve sinonim spolne privlačnosti in predmet največjega moškega poželenja, je potrdilo kar 40 odstotkov anketirancev, ki so na vrh lestvice uvrstili še lepotice tistega časa: Raquel Welch, Sophia Loren in Jayne Mansfield.

Ni kaj, moški, kot kaže, še vedno sanjajo o ženskah z lepimi okroglimi oblinami. Problem nastane, ko se ženske tega ne znajo zavedati. Tako vsaj razmišlja dolgoletna modna svetovalka in oblikovalka Alma Premerl Zoko, ki je središču Ljubljane predstavila prvi koncept trgovine Hruška, Jabolko… »Na začetku modnega posvetovanja vsaki dami pred ogledalom zastavim isto vprašanje – kako sami sebe vidite, katere so vaše pomanjkljivosti? In ko začnejo naštevati vse napake, ki jih vidijo, a jih sama kot modna strokovnjakinja ne, se začne vsaka ženska učiti najpomembnejšo stvar o sebi – imeti se rada. Prav je, da se zavedamo napakic, vendar se jih lahko tudi naučimo pravilno prekriti,« pravi regionalna modna svetovalka, ki o modi razmišlja izključno skozi obliko ženskega telesa.

Jabolko, hruška, morda celo banana

A da bi se dama kar najprimerneje oblekla, mora najprej ugotoviti, kakšna je anatomija njenega telesa. Če ima izrazit trebuh in prsni koš, ozke boke in tanke noge, je jabolko. »Nosite krila, kratke obleke, zgornji del telesa pa skrijte s simetričnimi kroji. Hruške. Takšnih žensk je v Sloveniji po nekaterih študijah okoli 73 odstotkov, imajo močnejše boke, stegna in noge, ramena so ožja, manjše so tudi prsi. Takšnim ženskam zagotovo priporočam daljša krila in hlače, asimetrične tunike in obleke, ki poudarijo pas,« svetuje sogovornica, ki je posel in znamko Alma Fashion začela s prijateljico Majo Trampuš, ki je kot tipična hruška veselje do mode našla ravno v Alminih kreacijah.

Alma Premerl Zoko je svojo modno zgodbo začela pisati na Hrvaškem, kjer Zagrebčanke pa tudi Dalmatinke veljajo za izredno lepe ženske, s sofisticiranim okusom za modo. Vendar so, kot pravi sogovornica, enkratne tudi Slovenke. »Priznam, da se kot modni stilist še vedno borim s strankami, da jih osvobodim vseh modnih zavor, ki jih dušijo. Lepe Slovenke so pogosto zelo klasične. Predvsem ne uporabljajo barv, ampak prisegajo na črno, belo in sivo. Šele ko poskusijo pravo barvo in kroj, ki je skladen z njihovim telesom, se zgodi modni čudež. In v tem jaz dejansko uživam.«

Dober nedrček in popolne kavbojke

Pravi izziv za modno stilistko predstavljajo ženske, ki pri svojem stilu oblačenja zgrešijo, pogosto tudi mero dobrega okusa. »Pri sramežljivih ženskah opažam, da se držijo varne klasike, ki jim omogoča neopaznost. Tiste preveč samozavestne navlečejo nase vse, kar je prevladujoče, in z zgrešenim kombiniranjem ustvarijo ravno nasproten učinek. Ženske po 40. letu, ki želijo ostati mlade, zgrešijo s preveč mladostnim stilom, ko si na gležnje navlečejo gamaše in oblečejo neprimerno potiskane majice. Tudi dame na vodilnih položajih bi lahko z drugačnim krojem in živo barvo še vedno ohranile svojo avtoriteto,« pove in doda, da so zanimivi, pa vendar zgrešeni tudi nakupi kombinacij, ki jih ženske vidijo v reviji. »Kombinacijo oblačil kupijo, ne da bi preverile, ali jim dobro pristaja oziroma ustreza njihovi postavi.« Zato bi, kot svetuje, vsaka ženska morala imeti v svoji garderobni omari vsaj dober nedrček, preverjene kavbojke, srajco, katere gumbi se ne odpirajo, jopico, ki jo lahko nosi na več načinov, dnevno obleko v barvi, ki se ujema z barvo kože, oči, las, dober plašč, pomembni pa so tudi modni dodatki.

Kot pravi sogovornica, pa imajo tudi drobne ženske podobne težave pri iskanju idealnih modelov. »Kljub vsemu pa je moja tipična Alma fashion ženska pevka Nuška Drašček, ki po obliki telesa variira med hruško in jabolkom. Obožujem njeno ljubezen do življenja, njen seksapil in s pravilno kombinacijo krojev in barv njene atribute še dodatno poudariva,« v smehu pove Alma Premerl Zoko. Da je tako, pa potrdi tudi pevka, ki že dve leti nosi oblačila njene znamke.