Potem ko so podporniki prvaka SDS Janeza Janše ustanovili družbi Nova, pod okriljem katere bosta delovala spletni portal in radio, in Nova24TV, ki bo izdajala televizijski program, se priprave na zagon medijskega projekta nadaljujejo. Po naših informacijah sta koordinator projekta in direktor Nove Boris Tomašič, sicer član SDS, ter solastnik kočevskega radia Univox Uroš Novak pred dnevi opravila pogovore z lastniki nekaterih radijskih postaj, ki delujejo na ljubljanskem območju. »Projekta so se lotili šlampasto in na horuk. Če želiš vzpostaviti radijsko mrežo, moraš imeti denar, ki pa ga oni nimajo. Ob tem pa sploh niso preverili položaja posameznih medijev v Sloveniji,« pojasnjuje eden od radijcev, ki je želel ostati neimenovan.

»Na hitro zaključena stvar«

Kot smo že poročali, je med težavami, s katerimi se soočajo ustanovitelji novih medijev, tudi pridobitev radijskih frekvenc, saj je večina že podeljenih. To pomeni, da bi Janševo zamisel o pokritosti »celotnega ozemlja Slovenije« lahko uresničili zgolj tako, da bi pokupili radijske postaje po različnih koncih države. Za to pa bi potrebovali okoli tri milijone evrov, saj naj bi bila posamična radijska postaja vredna najmanj 400.000 evrov. »Če želijo vzpostaviti radijsko mrežo z enotnim programom, bi se morali zanimati za čim bolj komercialne radije, ki imajo težave s poslovanjem in dovoljenja s podobnimi programskimi deleži vsebin. Upoštevati pa bi morali tudi območja oddajanja, kjer ima SDS največ podpornikov,« pojasnjujejo poznavalci radijskega prostora.

Po naših informacijah sta se Tomašič in Novak že zanimala za nakup vsaj treh radiev – Europa 05, Hit in Rock – ter tudi opravila pogovore z lastniki oziroma najemniki teh radijskih frekvenc. A kot smo izvedeli, do dogovorov ni prišlo, v primeru Radia Hit in Rock radia pa je obveljalo stališče, da ti radijski postaji nista naprodaj. »Stvar je bila na hitro zaključena,« smo izvedeli. Kot je znano, je družba HSG pred dvema letoma tri radijske frekvence dala v najem za nedoločen čas Radiu Center, ki je vzpostavil Rock radio. Ta pokriva osrednjo Slovenijo in del Gorenjske, kar naj bi skupaj pomenilo okoli 700.000 prebivalcev. Vendar družba HSG pogodbo, ki jo je sklenila z Radiem Center, namerava spoštovati, prav tako pa so s projektom rokovskega radia zadovoljni na Radiu Center.

Je bojazen zaradi političnega konkurenta res odveč?

Naši sogovorniki ob tem dodajajo, da bi »projektanti« Janševega radia lahko naskočili tudi frekvenco Radia S v lasti podjetja Infonet media Lea Oblaka, od katerega agencija za komunikacijska omrežja in storitve (Akos) zahteva, da jo uporablja skladno s pogoji iz javnega razpisa, v okviru katerega mu je bila ta dodeljena. Ampak, kot poudarja Oblak, »Radio S ni naprodaj«.

To, da bi imeli težave pri vzpostavljanju radijske mreže, je Tomašič včeraj sicer zanikal. »Drži pa, da si poskušajo vsi dvigniti ceno, ko pride do povpraševanja. Ne vidim težav, da ne bi izpeljali projekta,« zagotavlja koordinator Janševega medijskega projekta. Na vprašanje, ali so koga od radijskih lastnikov že pridobili na svojo stran, nam Tomašič ni želel odgovoriti.

Sicer pa se lastniki radijskih postaj konkurenta, za katerim stoji politična stranka, ne bojijo. »Vem, koliko truda moraš vložiti v radio. Vem tudi, da če nimaš poslušalcev, tudi oglasnega prostora ne moreš prodati. Če želiš pridobiti poslušalce, moraš ustvariti atraktiven program. Slovenija je premajhna za politični oziroma govorni program,« poudarja eden poslovno uspešnejših radijskih lastnikov. Bi pa lahko težava nastopila, če bi SDS zmagala na naslednjih volitvah in tudi oblikovala vlado, česar se dobro zavedajo predvsem lastniki radijskih mrež – teh je v Sloveniji uradno pet. V tem primeru bi jim lahko namreč Janševa stranka s pomočjo sredstev iz državnih podjetij ter Akosa in ministrstva za kulturo, ki pripravlja medijske razpise in zakonodajo, položaj na trgu bistveno poslabšala.