Predzadnja od skupno 20 dirk v elitnem razredu MXGP v letošnji sezoni bi morala biti po nedeljskih kvalifikacijah v ponedeljek ob 7.10 in 10.10, a so prireditelji zaradi napovedanega slabega vremena (tajfuni) spremenili tekmovalni program. Prvotno napovedane sobotne kvalifikacije so odpovedali, obe uradni vožnji pa so izpeljali v zgolj enournem razmaku. Štirikratni svetovni prvak v tem razredu Tim Gajser (2016, 2019, 2020, 2022) je v prvi vožnji osvojil šele 17. mesto, v drugi je bil drugi, v skupnem seštevku pa je na Kitajskem, kjer je leta 2019 na zadnji dirki sezone dobil lovoriko za svoj drugi naslov svetovnega prvaka v MXGP, osvojil šele sedmo mesto. Za senzacijo je poskrbel njegov rojak Jan Pancar, ki je bil v prvi vožnji osmi, v drugi peti in s skupno petim mestom (v razvrstitivi za SP je 14.) dosegel najboljši rezultat v karieri.

»Naš cilj je, da Tim zmaga na vseh treh preizkušnjah na Kitajskem: v kvalifikacijah in na obeh uradnih vožnjah,« je pred dirko napovedal Marcus Pereira de Freitas, direktor ekipe HRC Honda – in brcnil v temo. Gajser, ki je imel pred dirko na Kitajskem v skupnem seštevku 14 točk prednosti pred drugouvrščenim Špancem Jorgejem Pradom, je v prvi vožnji slabo startal, nato pa je pred uvodnim zavojem zadel v zadnje kolo Nizozemca Glenna Coldenhoffa, padel prek krmila svojega motorja, se pobral, a zdrsnil na 20. mesto. Znova je padel v četrtem krogu, ko je skušal prehiteti Italijana Andrea Bonacorsija, tretjič pa v 13., ko je moral zaradi težav z motorjem tudi v bokse. Prvo preizkušnjo je z zvito levo tačko na motorju končal šele na 17. mestu z dvema krogoma zaostanka za Francozom Romainom Febvrejem, njegov največji tekmec Prado na drugem, Pancar, ki ga je na Kitajskem spremljal le oče Igor, pa na osmem.

V drugi vožnji je s startne rampe silovito potegnil Prado in zaprl pot Gajserju, slovenski šampion pa v nadaljevanju dirke ni zmogel resneje napasti Španca. Prado, ki je v letošnji sezoni dobil že 16 posamičnih voženj in pet kvalifikacijskih (Gajserjevo razmerje je sedem in osem), je bil na cilju za slabe tri sekunde hitrejši od Slovenca, slovenski uspeh pa je dopolnil Pancar s petim mestom. Na 19. dirki v sezoni je Gajser, ki je na prejšnji dirki v Turčiji 8. septembra praznoval svoj 28. rojstni dan, četrtič ostal brez zmagovalnih stopničk (osvojil je le 26 točk), štiri leta mlajši Pancar pa kar 29. Skupni zmagovalce kitajske dirke Prado – to je bila že njegova deseta skupna zmaga v tej sezoni – je osvojil kar 21 točk več od Gajserja (47:26), ki je neuspešno lovil svojo 50. zmago za svetovno prvenstvo v karieri.

»Težko se je sprijazniti s tem, da je po dobri sezoni prišel zame zelo slab dan. Izgubiti rdečo tablico vodilnega v skupnem seštevku zagotovo ni tisto, kar sem si želel. A zavedam se, da moram na zadnji dirki zmagati v vseh treh vožnjah, če želim osvojiti naslov svetovnega prvaka. Trenutno nisem v idealni situaciji, a se bom še naprej boril in dal vse od sebe do konca,« napoveduje Tim Gajser. Pred zadnjo dirko, ki bo 29. septembra v Cozarju na veliko nagrado Kastilje, ima Španec, ki je bil zaradi velike vlage po dirki povsem izčrpan, sedem točk prednosti pred Gajserjem, za katerega je sedmo mesto najslabša uvrstitev v sezoni (na prejšnjih 18 dirkah ni bil nikoli slabši kot četrti). Pred domačimi gledalci – to bo že tretja letošnja dirka v Španiji – bo Prado vozil z rdečo tablico vodilnega v skupnem seštevku. 

Motokros v številkah

MXGP, 1. vožnja: 1. Febvre (Fra, Kawasaki) 34:32,847, 2. Prado (Špa, GasGas) + 5,726, 3. Herlings (Niz, KTM) + 8,376, 4. Fernandez (Špa, Honda) + 10,859, 5. Coldenhoff (Niz, Fantic) + 14,259, 8. Pancar (KTM) + 21,709, 17. Gajser (oba Slo) + 2 kroga, 2. vožnja: 1. Prado 34:32,163, 2. Gajser + 2,891, 3. Febvre + 28,957, 4. Herlings + 39,634, 5. Pancar + 42,345.

Skupno, VN Kitajske: 1. Prado 47, 2. Febvre 45, 3. Herlings 38, 4. Fernandez 33, 5. Pancar 29, 7. Gajser 26, skupno, SP: 1. Prado 943, 2. Gajser 936, 3. Herlings 895, 4. Seewer (Švi, Kawasaki) 643, 5. Febvre 611, 14. Pancar 265.

 

Priporočamo