Pred začetkom letošnje sezone je bil vaš načrt, da se borite za naslov svetovnega prvaka, uživate na motorju, predvsem pa, da ostanete zdravi in da ne bo poškodb. Čeprav je pred vami še ena dirka, bi lahko rekli, da se je to uresničilo?
Res je! Ne glede na to, kaj se bo prihodnji konec tedna zgodilo v Španiji, moram biti zadovoljen sam s sabo. Ljudje velikokrat pozabijo, po kakšni sezoni sem se vrnil. Zaradi poškodbe (na pripravljalni tekmi pred začetkom sezone v svetovnem pokalu si je v Trentu zlomil stegnenico desne noge, op. a.) sem moral izpustiti večji del sezone in sem se vrnil šele ob njenem koncu, tako da je s tega vidika zame najbolj pomembno, da sem zdrav, seveda pa si želim tudi naslov svetovnega prvaka.
Žal se je konec minulega tedna zgodil Šanghaj. Za kaj je pravzaprav šlo?
Ta tekma je zdaj za mano in mislim, da nima nobenega pomena razglabljati, kaj vse je šlo narobe. Za oba padca sem si bil sam kriv, potem sem zadnjih deset minut vozil še z zlomljeno stopalko, kar je bilo prvič v moji karieri. Seveda sem bil po tekmi razočaran, toda to je šport. Tega se ne da več spremeniti in edino, kar mi ostane, je, da se osredotočim na veliko nagrado Castille La Manche. Res je, da sem v zaostanku, vendar ni še nič izgubljenega. Pred mano so še tri tekme, vključno s kvalifikacijsko, na vseh treh bom skušal zmagati, potem pa bomo videli, kaj bo to pomenilo.
Dodatna težava je, da vam tudi tri zmage še ne prinašajo naslov svetovnega prvaka, če bo Prado trikrat drugi?
Prado je imel med sezono več zmag, zato je v prednosti. Toda s tem se ne smem obremenjevati, osredotočiti se moram predvsem na svoje vožnje in jih skušati odpeljati stoodstotno. V Španijo bom šel lahko popolnoma miren, skušal dirko odpeljati, kot znam, medtem ko bo Prado vendarle pod večjim pritiskom že zato, ker je spredaj, medtem ko sem jaz veliko izgubil že na Kitajskem, tako da prihodnji konec tedna lahko samo veliko pridobim nazaj. Pred mano je le nekaj točk, pričakovanja španske javnosti bodo velika, ampak zagotovo obema ne bo lahko.
V dozdajšnjih tekmah letošnje sezone ste vedno vozili zelo preudarno, nikoli niste šli na »glavo«. Kako boste dirkali v Cozarju?
Zavedam se, kaj moram narediti, če želim priti do naslova svetovnega prvaka. Vsako vožnjo moram odpeljati stoodstotno, tudi tvegati, če bo treba. Je bil pa pristop na tekme v letošnji sezoni nekoliko drugačen, nikoli nisem šel preko sebe, vedno sem bil konstanten, večinoma sem bil ves čas na stopničkah in to se mi je do Kitajske obrestovalo. Zato mi je toliko bolj žal teh napak v prvi vožnji, ampak do nje sem kontroliral prednost, ki sem jo imel pred Pradom. Vsekakor v Cozarju ne bo več taktiziranja, vse tri vožnje bom moral odpeljati, kot znam na treningih, sproščeno, čeprav ne bo preprosto. Bomo videli.
Na večini letošnjih dirk je bil zelo pomemben start, kjer je bil Prado večinoma v prednosti?
Med mano, Pradom in Jeffom Herlingsom je tako malo razlik, da nam start veliko pomeni, če smo spredaj. Vsi trije smo podobno hitri, tako da je zelo težko pripraviti napad. Tudi, če si samo sekundo zadaj, je težko priti vštric drugemu in narediti prehitevanje. Ob tem smo vsi trije zelo izkušeni vozniki, s Herlingsom imava vsak po pet naslovov, Prado tri.
Tekma v Cozarju bo že tretja letošnja v Španiji, vendar bo to proga, na kateri do zdaj še niste tekmovali?
Ne jaz, prav tako tudi večina drugih na njej še ni tekmovala. Sta pa na njej verjetno že vozila Prado in moj klubski sovoznik v Hondi Ruben Fernandez, ki bosta oba pred dirko na njej tudi trenirala. Z Rubenom bova ves čas v navezi, sem pa že videl nekaj posnetkov. Gre za čisto normalno progo, s trdo podlago, podobno tisti v Madridu.
Ali bi lahko prireditelji progo priredili Pradu, da bi bilo na njej več tistega, kar njemu bolj ustreza?
Ne vem, ne verjamem. Konec koncev bo konec prihodnjega tedna na progi toliko dirk, da bo razrita in ne verjamem, da lahko karkoli naredijo v tej smeri. Vozniki na tej ravni smo pripravljeni na vse elemente in ne verjamem, da bi progo pripravili samo zanj. Kot vsako tekmo bo start zelo pomemben, na to se bom resnično osredotočil in do odhoda v Španijo bom na treningih veliko pozornosti namenil prav startu. Boljše je, če ti uspe dober start in si ves čas spredaj, je pa več pritiska, če ti nekdo ves čas vozi na zadnjem kolesu, zato moraš biti še bolj osredotočen na samo vožnjo.
V letošnji sezoni Prado, za razliko od vas, ni bil ravno uspešen v deževnem vremenu?
Upati na dež v Španiji? Težko je v to verjeti, dobro, lahko se tudi to zgodi, vendar veliko težje kot v srednji ali severni Evropi. Toda tudi v letošnji sezoni sem dokazal, da lahko zmagam, ko so pogoji čisto normalni, tako da grem tja z glavo, da lahko zmagam ne glede na pogoje.
Ali se boste na dirki osredotočili le nanj? Koliko vam pri lovu za naslov svetovnega prvaka pomagajo drugi vozniki glede na to, da sta Herlings in Prado v isti ekipi?
V prvi vrsti se moram osredotočiti sam nase, na svoje vožnje, kajti če se bom obremenjeval z drugimi, to ne bo v redu za mojo glavo. Razlike med nami niso velike, ne vem pa, kako bo s Herlingsom, če bo slučajno pred Pradom in ali ga bo moral pustiti predse. Vendar imam zdaj z vrnitvijo Fernandeza tudi jaz močnega ekipnega sovoznika.
Kdaj potujete v Španijo?
Prihodnji četrtek, tako kot na vse tekme v Evropi.
Po Španiji vas čaka še preizkušnja v pokalu narodov v Veliki Britaniji. Kakšna so vaša pričakovanja na progi, na kateri ste lani zmagali in ki vam je zelo pri srcu?
Čeprav je pred mano še dirka v Španiji, se že zdaj veselim pokala narodov, ki v našem športu na določen način predstavlja olimpijske igre. Ne glede na to, kaj se bo zgodilo v Španiji, moram ostati pozitiven, kajti tudi če bom drugi, ne bo konec sveta, si pa želim osvojiti naslov svetovnega prvaka. V Matterley Basinu je vedno odlično nastopiti, vsi trije obožujemo to progo, čeprav je lani Jaka (Peklaj, op. a.) na njej padel. Imamo dobro ekipo, s katero lahko izboljšamo lansko deveto mesto iz francoskega Erneja, vendar gre le za eno tekmo, na kateri se lahko zgodi marsikaj.
Letos je v razreda MXGP prvič nastopil tudi Jan Pancar, kako bi ocenili njegove nastope?
Sploh proti koncu sezone je dokazal, da je voznik, ki je na vsaki tekmi lahko med prvo deseterico. V Šanghaju je bil celo peti. To, kar delata z očetom, si zasluži spoštovanje. Vesel sem zanju in upam, da so to opazile tudi tovarniške ekipe. Jan si to vsekakor zasluži, res je sicer, da ima dober motor, sicer ne bi bil tako v ospredju, toda veliko bi mu bilo olajšano glede same logistike.
Žal še nič ne kaže, da bi tudi Slovenija dobila primerno progo za tekme svetovnega prvenstva. Ali ste že izgubili upanje, da boste v času svoje kariere kdaj nastopili na domačih tleh?
Počasi resnično izgubljam upanje. Sam še nisem med najstarejšimi v motoristični karavani, vendar leta letijo. Letos sem bil star 28 let, tako da je pred mano še pet, šest sezon in resnično si želim, da bi imeli slovensko veliko nagrado, sploh zdaj, ko tudi Jan kaže dobre rezultate in imamo dva voznika, ki sva v svetovnem vrhu. Kdo ve, kako bo čez pet, šest let, ko bodo napredovali zdaj mlajši vozniki? Takrat bo težje zmagovati.