Še posebej izrazit je v zadnjem obdobju porast nakupov na kitajskih trgovskih platformah, kot je denimo TEMU. Tudi v Sloveniji je opaziti podoben trend, saj po nekaterih raziskavah slovenski spletni kupci že več kot polovico čezmejnih spletnih nakupov opravijo na platformah TEMU, Shein in Aliexpress. Prevladujejo nakupi v kategoriji oblačila in obutev.

Foto: Pošta Slovenije

Foto: Pošta Slovenije

Kaj je povzročilo skokovito rast? Pri Pošti Slovenije, ki je partner za dostavo največjim svetovnim spletnim trgovinam, pojasnjujejo, da je na to vplivalo več dejavnikov, pri čemer sta ob ugodnih cenah izdelkov znatno k temu prispevala krajši rok dostave in izboljšana kakovost izdelkov ter pestrost ponudbe: »Nekaj let nazaj si na paket s Kitajske čakal dva tedna in več. Dandanes so logistični tokovi tako optimizirani, da ti paketi v Slovenijo prispejo v dobrem tednu. Po prispetju v Slovenijo je paket v dostavi naslednji delovni dan. Dodatno opažamo, tudi jaz kot spletna nakupovalka, da se je razmerje cena – kakovost precej izboljšalo, prav tako so se spremenile nakupne navade, skeptičnost do teh ponudnikov izginja. Sami veliko vlagajo v marketing in promocije, tako da se povečuje število rednih, ponavljajočih spletnih kupcev, ki nakupujejo večkrat mesečno,« pojasnjuje direktorica Divizije Prodaja v Pošti Slovenije Petra Mencigar Cvar in dodaja, da se ogromno pozornosti posveča nadgradnji odlične uporabniške izkušnje na področju dostave, kjer prejemnikom ponujajo raznovrstne možnosti za prevzem paketov.

Leta 2025 naj bi prodaja v spletni maloprodaji po vsem svetu presegla 4,3 bilijona ameriških dolarjev, ta številka pa naj bi v prihodnjih letih še naraščala. V letu 2029 naj bi dosegla že 5,89 bilijona ameriških dolarjev. Več spletnih nakupov pomeni tudi več dostavljenih paketov. »Pošta Slovenije sodeluje z največjimi spletnimi trgovci. Našim poslovnim partnerjem je najbolj všeč, da imamo največjo razvejano mrežo z več kot 1.400 kontaktnimi točkami po vsej državi, s čimer pokrivamo praktično vsak naslov. Vedo, da je njihova pošiljka v varnih rokah, svoje delo opravljamo kakovostno in zavzeto,« tako direktorica Divizije Prodaja v Pošti Slovenije in dodaja, da s temi argumenti prepričajo tudi slovenske spletne trgovce: »Poleg hitre in zanesljive dostave paketov na naslove kupcev (npr. prodajna mesta) jim ponujamo celovito logistično podporo (storitve skladiščenja, pakiranja in distribucije blaga), vtičnike za spletne platforme, napredne rešitve za sledenje pošiljk, prilagoditev poslovnim potrebam – rešitve po meri, prilagojene specifikam posameznih spletnih trgovin in njihovim kupcem. Navedene rešitve našim strankam omogočajo večjo učinkovitost, boljšo uporabniško izkušnjo in konkurenčnost na trgu.«

Na telefonska poizvedovanja o paketih odgovarja tudi umetna inteligenca

Pošta Slovenije je v svojem kontaktnem centru za pomoč uporabnikom uvedla najnaprednejšo inovacijo – glasovno asistentko Pio (Poštna Interaktivna Asistentka), ki temelji na najsodobnejših dosežkih umetne inteligence. Pia je prva in edina glasovna asistentka v Sloveniji, ki omogoča naraven pogovor v slovenskem jeziku, saj razume kar 12 slovenskih narečij. Z naprednim jezikovnim modelom, prilagojenim posebej za slovenske uporabnike, zagotavlja hitro in učinkovito komunikacijo s strankami po vsej državi 24/7. S tem izboljšuje uporabniško izkušnjo, skrajšuje čas reševanja vprašanj in postavlja nove standarde v digitalni komunikaciji.

Še en trend, značilen za spletno nakupovanje, je premik kupcev z računalnika na mobilne naprave. Če je še pred leti veljalo, da ljudje večino spletnih nakupov opravijo prek osebnega računalnika, se je tehtnica že prevesila v smer mobilnih naprav. Po raziskavi Agencije za komunikacijske storitve in omrežja o navadah spletnih kupcev jih kar 61 % nakup opravi prek telefona. Vodilo je digitalizacija – od prvega do zadnjega kilometra: »Število uporabnikov naše mobilne aplikacije MojaPošta vztrajno narašča, saj želijo imeti spletni kupci na dlani popoln pregled nad svojimi paketi in možnost, da jih preusmerijo na zanje dejansko najbolj priročno prevzemno mesto. Večine nas praktično ves dan ni doma, zato je možnost preusmeriti paket na drugo lokacijo ali določiti privzeto mesto, kot je denimo neka varna lokacija izbranega naslova, paketomat, lokacija bencinskega servisa, pri sosedu, v službi idr. spletnim kupcem zelo pomembna. Čeprav glavnina Slovencev še vedno najraje izbere dostavo na dom, so alternativne možnosti, kot so paketomati, vedno bolj popularne in uporabljene. Tudi zaradi tega smo v Pošti Slovenije svojo mrežo lokacij dopolniti tako, da imamo 236 paketomatov na skrbno izbranih, enostavno dostopnih lokacijah in tudi v prihodnje nameravamo mrežo paketomatov širiti v podobnem obsegu,« je še poudarila Mencigar Cvar.

Foto: Pošta Slovenije

Foto: Pošta Slovenije

Priporočamo