V Agenciji za civilno letalstvo, ki je maja 2011 prevzela funkcijo nadzornika letalskega sektorja, so nam potrdili, da Lujić-Ferjančičeva strokovnega izpita nima in da bi ga v skladu z zakonodajo morala imeti. A dejstvo je, da so s tem na agenciji seznanjeni že vse od junija lani, ko so nekdanji nadzornici odvzeli pooblastila, vendar so molčali. Razlog je morda tudi v morebitnih odškodninskih tožbah, ki bi jih vložile družbe, proti katerim bi Lujić-Ferjančičeva izrekala ukrepe.

V Agenciji za civilno letalstvo sicer zagotavljajo, da za odškodninske tožbe zoper agencijo ni podlage. V obdobju od maja do julija 2011, ko so Lujić-Ferjančičevi preklicali pooblastila, ta ni izrekla nobenega ukrepa. Priznavajo pa, da bi lahko morebitne tožbe doletele ministrstvo, pristojno za promet. Tam je bila Lujić-Ferjančičeva na mestu letalske inšpektorice zaposlena od marca leta 2003 do aprila 2011, preden je agencija prevzela zaposlene na ministrstvu za promet, ki so opravljali naloge, kasneje prenesene na agencijo. Na Agenciji za civilno letalstvo nam niso odgovorili na vprašanja, koliko inšpekcijskih nadzorov je Lujić-Ferjančičeva opravila in koliko kazni je izdala. Naslovili so nas na ministrstvo za infrastrukturo in prostor, od katerega bomo odgovore skušali pridobiti danes.

Lujić-Ferjančičeva je tudi po ustanovitvi agencije ostala nadzornica, vendar so ji, ko so ugotovili, da nima izpita, odpovedali pogodbo o zaposlitvi iz razloga nesposobnosti, so nam pojasnili na agenciji. Kasneje so jo morali ponovno zaposliti, saj zakon o letalstvu določa, da mora oseba, zaposlena na mesto letalskega nadzornika, predpisane pogoje izpolniti v roku 18 mesecev od podpisa pogodbe. Lujić-Ferjančičeva, s katero nam včeraj ni uspelo priti v stik, je zaradi nove pogodbe proti agenciji vložila tožbo na delovno in socialno sodišče, so nam še pojasnili na agenciji.

Zaradi navedenega je po poročanju časnika Finance Lujić-Ferjančičeva agencijo tudi prijavila policiji. Ti zdaj v povezavi z odpuščanji na agenciji vodijo predkazenski postopek. Po poročanju časnika naj bi se Lujić-Ferjančičeva vodstvu agencije - to vodi Žiga Kotnik - zamerila predvsem zaradi domnevnega posredovanja podatkov medijem, med drugim o domnevnem zapravljanju na agenciji. Lujić-Ferjančičeva je bila sicer tudi sama kandidatka za direktorico agencije, tudi v preteklosti pa je bila s svojimi nadrejenimi na različnih bregovih. Kot smo poročali že pred časom, je želel nekdanji generalni direktor direktorata za civilno letalstvo Mirko Komac v letu 2008 proti njej sprožiti disciplinski postopek, kar so nam takrat potrdili tudi na prometnem ministrstvu. Razlog naj bi bile ugotovitve detektivov, ki so po naročilu ministrstva preverjali, ali Lujić-Ferjančičeva opravlja svoje obveznosti.

katja.svensek@dnevnik.si