Zakaj omenjam mreženje? Nekako je v Sloveniji navada, da gredo fantje ali dekleta na zabavo s svojo družbo, pogovori se vrtijo znotraj družbe in nekako težko spustimo koga drugega blizu – razen če gre za ženske (v moških primerih in obratno), v tem primeru se morda naredi izjema. Imamo svoj vrtiček in vanj imajo vstop samo povabljeni. Vendar se je za uspešno mreženje potrebno tej navadi odpovedati in prestopiti meje vrtičkarstva.

Ko si na konferenci ali kjerkoli drugje, kjer so ljudje iz »foha«, moraš vedno imeti s seboj kup vizitk, predvsem pa moraš pozabiti na sramežljivost in imeti pripravljen »elevator pitch« - predstavitev, s katero v človeku vzbudiš pozornost in s katero mu poveš, s čim se tvoj startup ukvarja. Predvsem pa se ne smeš držati ob strani in čakati, da bo kdo prišel do tebe! Ne bo, če ne boš ti naredil prvega koraka. In ni pomembno, ali je on eden od investitorjev v Facebook in posledično upravlja z velikim kapitalom ali pa je to samo en izmed tebi podobnih, ki je tam z namenom mreženja. Namreč, ravno na podlagi takšnih hitrih predstavitev se zgodijo zanimive stvari – če si v minuti navdušil človeka s svojo idejo, ti lahko ta odpre vrata, ki si jih sam nisi mogel. Če ni energije, potem je nesmiselno vztrajati, ampak to se zgodi le redko, kajti vsak se udeleži takšnih dogodkov ravno s tem namenom!

Zanimivo izkušnjo sem doživel v Londonu, ko sem se pogovarjal s človekom, ki nas je na »mentoring sessionu« - to je pol urni pogovor s štirimi ljudmi, kateri ti poskušajo pomagati s svojimi izkušnjami ali pa poskušajo ubiti idejo - najbolj zasliševal. Imel je vprašanja, ki so bila precej čudna – predvsem ga je fasciniralo, da v Oust.me ni nihče zaposlen, ampak imamo vsi tudi še redne službe. Na koncu smo si izmenjali vizitke in bil sem prepričan, da se je stvar s tem končala. Vendar je zvečer na zabavi pristopil, se opravičil za neprijetna vprašanja in povedal, da se tudi sam ukvarja z dokaj podobno zadevo, kot jo delamo mi, zato smo bili zanj zanimivi. Ker je naredil že dva »exita« (prodal svoje podjetje za zelo veliko denarja) in sedaj dela novega, si je želel, da ostanemo v kontaktih.

Prvi dan, ko sem prišel domov iz Londona, me je taisti človek klical, s predlogom, da celotna Oust.me ekipa pride delat zanj v London! Naši zastavljeni cilji so bili drugačni, zato smo se mu zahvalili za ponudbo, vendar smo ga istočasno povezali s fanti, ki se s tem ukvarjajo.
Torej, v svetu Startupov ni časa za strah in predvsem ni časa za sramežljivost. Mreženje za vsakogar pomeni podobno stvar – nekomu odpira vrata do kapitala, kapitalu pa odpira vrata do idej in projektov. Predvsem pa se tukaj tkejo niti, ki ne zbledijo takoj. In morda bo ravno eden izmed tistih kontaktov, ki jih imam na Linkedinu ali pa imam njegovo vizitko, čez pol leta potreboval to, kar mu lahko jaz ponudim, ali pa mu bom lahko jaz pomagal pri njegovi ideji. In ravno v tem je čar mreženja!