"Vlada se je odločila, da bo Slovenija izpolnila pogoje evropske komisije, da se sprostijo zamrznjena kohezijska sredstva za avtocestni odsek Slivnica-Draženci v višini 38 milijonov evrov in zaustavljeni postopki za preostale odseke," je odločitev pojasnil minister Vlačič.

"Sprejemamo gospodarno odločitev. Slovenija si v teh kriznih razmerah ne more privoščiti ogrožanja prilivov iz evropskih sredstev in ogrožanja turistične sezone," je dejal minister in pojasnil, da je bilo "na kocki" še okoli 170 milijonov evrov evropskih sredstev.

S to odločitvijo bo Dars letos ob še dodatnih 11 milijonov evrov, prihodnje leto pa ob okoli 16 milijonov evrov. Kljub temu naj bi na ministrstvu po naših informacijah izračunali, da bo Darsov izpad v primeru sedanje različice (95 evrov za letne, 15 evrov za tedenske vinjete) leta 2010 znašal več kot 21 milijonov evrov. Dars naj bi namreč prihodnje leto prodal 450.000 letnih vinjet in 2,75 milijona tedenskih vinjet, kar pomeni, da bo s prodajo vseh vinjet zbral "le" 84 milijonov evrov. V primeru, če bi ostala vinjetna "ureditev" enaka, bi Darsov izkupiček leta 2010 znašal dobrih 105 milijonov evrov.

A, tako Vlačič, simulacije so pokazale, da je to najoptimalnejša rešitev. Polletne vinjete so po vseh simulacijah postale odvečne, letne pa so morali podražiti, da bi čim bolj izničili negativen učinek uvedbe kratkotrajnih, je pojasnil Vlačič. Če bi jih podražili še bolj, pa bi že negativno vplivali na povpraševanje po njih, je še dodal. Po naših informacijah je posebna medresorska komisija ministrstvu med drugim - ob tedenskih vinjetah po 15 evrov - predlagala tudi podražitev letnih vinjet na 125 evrov, kar bi izpad v letu 2010 zmanjšalo za okoli dva milijona evrov.

Spomnimo, da je evropska komisija zaradi domneve diskriminatornosti vinjetnega sistema zoper Slovenijo uvedla postopek in zahtevala uvedbo kratkotrajnejših vinjet po sorazmerni ceni. Zahtevo komisije so, tako Vlačič, izpolnili, pri čemer je opomnil, da je določitev cene vinjet v celoti v pristojnosti države članice Evropske unije. V Bruslju odločitve Slovenije včeraj niso želeli komentirati, saj, kot je dejal tiskovni predstavnik generalnega direktorata za promet Fabio Pirrota, čakajo na uradno obvestilo. Po naših informacijah je Vlačič ob obisku v Bruslju pred dvema tednoma komisiji ponujal možnost, da bi Slovenija krajše vinjete uvedla šele s prvim januarjem 2010, a naj bi naletel na gluha ušesa.

O drugih predlogih glede bodočega cestninskega sistema, morebitnega dviga cestnin za avtoprevoznike, znižanja trošarin ter cestninjenja vzporednih cest Vlačič včeraj ni podal konkretnejših informacij. Dejal je le, da bodo predlogi in tudi vse simulacije javnosti na voljo, ko bo vlada sprejela vse odločitve.

barbara.hren@dnevnik.si

primoz.cirman@dnevnik.si