V novomeškem Revozu naj bi z letom 2026 začeli proizvajati nov mestni električni avtomobil podjetja Ampere, ki sodi pod okrilje Renaulta. Cilj podjetja je proizvesti cenovno dostopna vozila v Evropi, ki si jih lahko kupci privoščijo.

Ni skrivnost, da je tovarna Revoz v Novem mestu v težavah. Leto 2009, ko so proizvedli rekordnih 212.680 avtomobilov, je le še bled spomin, trenutno pa proizvodnja v le eni izmeni komajda presega 62.000 avtomobilov. Clio in (električni) twingo nista dovolj, da bi tovarna, v kateri so skupaj proizvedli že 4,5 milijona vozil, preživela, zato je še kako pomembno, kakšne načrte imajo zanjo pri Renaultu. Če gre verjeti zapisu Reutersa, naj bi na Dolenjskem z letom 2026 začeli s proizvodnjo novega mestnega električnega avtomobila podjetja Ampere, ki sodi pod okrilje Renaulta in za katerega imajo Francozi visokoleteče načrte. Toda električni avtomobili trenutno še niso takšna prodajna uspešnica, kot so si proizvajalci želeli.

Načrti podjetja Ampere so visokoleteči

»Medijskega ugibanja zaenkrat ne moremo komentirati. Več informacij naj bi bilo na voljo v sredo, po kapitalskem dnevu podjetja Ampere,« so nam sporočili iz Revoza. Podjetje Ampere so sicer ustanovili 1. novembra letos, želijo pa postati vodilni evropski proizvajalec na trgu električnih vozil. Do leta 2030 naj bi predstavili šest električnih modelov. Proizvodna številka naj bi do leta 2026 dosegla 600.000, do leta 2031 pa že milijon električnih vozil letno. Lani so prodali okoli 50.000 električnih meganov in kangoojev, prihodnje leto pa napovedujejo začetek prodaje električnih scenica in R5, za leto 2025 pa še prenovljene električne katrce, ki so jo poimenovali R4. »Ampere je osredotočen na tehnologijo in uporablja horizontalni model, ki mu omogoča večjo prožnost in večjo inovativnost. Cilj je proizvesti cenovno dostopna vozila v Evropi, ki si jih lahko kupci privoščijo,« so dejali v podjetju Ampere. To ima 11 lokacij v Franciji, med katerimi so štiri tovarne. Tri, in sicer v Douaiu, Maubeugu in Ruitzu, so del industrijskega kompleksa ElectriCity, še ena je v Cleonu. Skupaj zaposlujejo 11.000 ljudi, kar dobra tretjina je inženirjev.

V Revozu vse obstane ob 14. uri

Da bi nov električni avto lahko za novomeško družbo pomenil veliko, se zavedajo vsi v podjetju, ki deluje le še v eni izmeni, tako da popoldne in zvečer proizvodnja, katere del je tudi 650 robotov (največ v Sloveniji) in 1400 ljudi, miruje. Vse obstane že ob 14. uri. Zanimivo, da so del Revoza samo še polno zaposleni delavci, agencijskih pa ni več. V povprečju pa izdelajo 324 vozil na dan, kar 99 odstotkov jih je namenjenih izvozu. Proizvodnja twinga (tako navadnega kot električnega) se bo prihodnjo leto predvidoma končala, clio pa ima pred sabo samo še nekaj let proizvodnje, predvidoma dve, kasneje njegova usoda še ni znana. Tudi odgovornim v Revozu ne. V zadnjih petih letih so proizvodnjo zmanjšali za 70 odstotkov. Imajo pa s proizvodnjo električnih vozil izkušnje, električni twingo izdelujejo od leta 2020, dve leti prej pa so izdelovali tudi električnega smarta.

V francoskem koncernu, ki ga vodi Luca di Meo, prihaja do pomembnih strateških sprememb, njihova prihodnost pa naj bi bila popolnoma elektrificirana. Kljub temu pa klasičnih vozil pri Renaultu naj ne bi popolnoma prekrižali, le da bo do njihove proizvodnje prihajalo izven Evrope in v partnerstvu s kitajskim velikanom Geelyjem, ki je sicer lastnik znamk Volvo, Polestar, Lotus in Zeekr, v lasti ima tudi 10 odstotkov Mercedes-Benza. Dogovor sta oba proizvajalca podpisala julija letos, zajema pa razvoj novih hibridnih pogonskih sklopov, s tem pa tudi novih motorjev z notranjim zgorevanjem v vrednosti sedem milijard evrov. Projekt so poimenovali Horse (Konj). Geelyju je vstop na evropski trg seveda vse bolj pomemben, o tem, da bi lahko v lastništvo Revoza, ki je trenutno v celoti v lasti Renaulta, vstopil Geely, pa so že oktobra poročali v časniku Finance. Renault in Geely naj bi se dogovorila tudi, da bo v Renautovi tovarni v Južni Koreji, kjer izdelujejo vozila znamk Samsung in Renault, v prihodnje izdelovali tudi električne modele premijske znamke Polestar. Koliko enot novega mestnega električnega avtomobila naj bi v Revozu proizvedli letno, je seveda še neznanka, naj bi bile pa količine občutno večje od obstoječih. Letos bodo proizvedli po 31.000 cliov in twingov, od katerih je 17.000 električno gnanih. 

Priporočamo