Vse se začne že konec oktobra, ko trgovci prodajne police in izložbe spremenijo v praznično, božično-novoletno podobo. To je prvi opomnik, da se bliža konec leta, da prihaja najbolj razposajen, vesel in razigran mesec, mesec daril in obdarovanj. November nato mine v znamenju oglaševanja neverjetnih popustov in priložnosti, ki jih prinaša črni petek. Ta je bil v naših krajih tako dobro sprejet, da se je raztegnil kar na ves mesec. Medtem se v praznično podobo spremenijo tudi mesta, kraji, vasi, ulice in trgi. V začetku decembra se že vse blešči. Ljudi na ulice vabijo svetleče stojnice s pijačo, hrano in darili, takt vzdušju dajejo nastopi glasbenikov in praznična glasba, ki doni iz vseh strani. Vzdušje postane pravljično in čarobno.

V prazničnem obdobju se pojavi visoka stopnja aktivnosti z druženjem, načrtovanjem, nakupi, obiski, potovanji, novoletnimi zaobljubami, silvestrovanjem, kar pa se ob prihodu novega leta iznenada konča.

Čas za veselje in zapravljanje

Ko je leta 1931 risar Haddon Sundblom v reklamni akciji za podjetje Coca-Cola prvič narisal Božička v rdečih oblačilih z belo obrobo, ni ustvaril samo brezplačnega reklamnega agenta za Coca-Colo, naredil je tudi veliko uslugo vsem trgovcem. Darila, ki jih bradati mož prinaša v svoji malhi in jih nastavlja pod novoletno okrasje, so postala velik posel. December pa najdonosnejši mesec v letu.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo