Prihodki od prodaje orožja, opreme in vojaških storitev stotih največjih podjetij v panogi so v letu 2023 skupno dosegli dobrih 600 milijard evrov, kar je realno povečanje za 4,2 odstotka v primerjavi z letom prej, na svoji spletni strani navaja Sipri.
Prihodki od prodaje orožja so se povečali po vsem svetu, še zlasti pa v podjetjih s sedežem v Rusiji in na Bližnjem vzhodu. Na splošno so se manjši proizvajalci učinkoviteje odzivali na višje povpraševanje, povezano z vojnama v Gazi in Ukrajini, naraščajočimi napetostmi po svetu in pospešenim oboroževanjem v Vzhodni Aziji.
Na vrhu lestvice sicer ostajajo ameriška podjetja: Lockheed Martin, RTX (nekdanji Raytheon), Northrop Grumman, Boeing in General Dynamics. Zlasti Lockheed Martin s slabimi 60 milijardami prihodkov ostaja daleč v ospredju, čeprav so prihodki tega podjetja v lanskem letu upadli za 1,6 odstotka.
Podjetja s sedežem v ZDA so po podatkih Sipri lani ustvarila skoraj polovico svetovnih prihodkov od prodaje orožja – približno 300 milijard.
Med največjimi 100 podjetji v panogi je sicer 41 ameriških, 27 evropskih, 23 s sedežem v Aziji ali Oceaniji, šest z Bližnjega vzhoda, eno britansko in dve ruski.
Slednji sta po ocenah Sipri dosegli 25 milijarde prihodkov, kar pomeni povečanje za približno 40 odstotkov. To je skoraj v celoti moč pripisati 49-odstotni rasti, ki jo je zabeležila ruska državna orožarska družba Rostec, k čemur je po navedbah Sipri odločilno prispevala vojna v Ukrajini.
Tudi podjetja na Bližnjem vzhodu - tri s sedežem v Turčiji in tri v Izraelu - so skupaj zabeležila približno 18-odstotno rast prihodkov od prodaje orožja, k čemur je pripomogel zlasti konflikt v Gazi in naraščajoče napetosti po celotni regiji, delno pa tudi vojna v Ukrajini.
Sipri napoveduje, da se bo trend naraščanja prihodkov od prodaje orožja verjetno nadaljeval tudi v letošnjem letu. "Številna podjetja so letos začela zaposlovati, kar kaže, da so optimistična glede prihodnje prodaje," je dejal raziskovalec Lorenzo Scarazzato.