»Prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem z letom 2035 bi morali razveljaviti, da bi opravili razmislek o tehnološki nevtralnosti. To pomeni, da bi omogočili mešanico tehnologij in obenem ostali na poti izpolnitve ciljev razogljičenja unije,« je skupina EPP zapisala v danes sprejetem dokumentu.

Evropsko komisijo so pozvali k reviziji marca lani sprejete uredbe, katere cilj je 100-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombije z letom 2035. Od tedaj tako v EU ne bo mogoče prodajati novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.

V okviru revizije bi morali po mnenju skupine EPP, v kateri so tudi slovenski evroposlanci iz vrst SDS in NSi, priznati vlogo alternativnih goriv, kot so e-goriva in druga sintetična goriva, ter biogoriva in obnovljiva goriva.

Bruselj so pozvali tudi, naj finančnih kazni proizvajalcem avtomobilov ne naloži že prihodnje leto, če ne bodo dosegli znižanja izpustov ogljikovega dioksida, kot predvideva zakonodaja.

V največji skupini Evropskega parlamenta so pozdravili napoved predsednice Evropske komisije Ursule von der Leyen, ki prihaja iz stranke EPP, da bo organizirala strateški dialog o prihodnosti evropske avtomobilske industrije.

Načrt za močnejšo industrijo

»Avtomobilska industrija je nepogrešljiv steber za zaposlovanje, inovacije in blaginjo v Evropi. Obenem pa se sooča z ogromnimi izzivi: nepošteno konkurenco, visokimi cenami energije, upadom povpraševanja, prilagajanjem podnebnim spremembam in strogim regulatornim zahtevam, ki močno bremenijo sektor,« je ob predstavitvi načrta skupine za avtomobilsko industrijo povedal nemški evroposlanec Jens Gieseke.

Poudaril je, da želijo z načrtom ustvariti pogoje, da bo avtomobilska industrija iz trenutne krize izšla močnejša.

Evropska avtomobilska industrija se v zadnjem času sooča z velikimi težavami, v krizi je tudi nemška industrija nasploh. Pričakovati je, da bo to tudi ena osrednjih tem predvolilne kampanje pred nemškimi predčasnimi volitvami februarja prihodnje leto.

Priporočamo