Odsek avtoceste med Počiteljem in Zvirovići je del panevropskega koridorja 5C, avtocesta, ki se nadaljuje vse do Bijače ob meji s Hrvaško, pa bo dolga skupno 21 kilometrov. Projekt, ki so ga začeli pred petimi leti, poleg več viaduktov in predora vključuje tudi most čez Neretvo, ki ga je uprava javnega podjetja Autoceste Federacije BiH minuli mesec poimenovala Hercegovina.
Napake odpravilo slovensko podjetje
Gre za slab kilometer dolg most na sto metrov visokih stebrih, ki velja za enega najvišjih in najspektakularnejših v regiji. Oblasti so že večkrat napovedale, kdaj se bo most, ki povezuje obali Neretve, odprl, nato pa te roke večkrat premikale. Prvotni rok za dokončanje del je bil marec 2022. Mediji so pred kratkim celo razkrili, da je konstrukcija na mostu popokala. Autoceste Federacije BiH so takrat angažirale slovenski biro Ponting, ki je pripravil tehnično rešitev za odpravo nepravilnosti.
Njegovo gradnjo so financirali s posojilom Evropske investicijske banke (EIB) in nepovratnimi sredstvi Evropske unije. Vrednost pogodbe za zgraditev mostu je znašala dobrih 28 milijonov evrov, celoten projekt, ki vključuje priključka Počitelj in Zvirovići ter začetek in konec mostu, pa je ocenjen na skoraj 75 milijonov evrov. Most so gradila podjetja Azvirt iz Azerbajdžana ter Sinohydro in Powerchina s Kitajskega.
Gradnja avtoceste na koridorju 5C med Budimpešto in Pločami v delu, ki poteka skozi Bosno in Hercegovino v dolžini približno 330 kilometrov, traja že skoraj neverjetnih 30 let, do danes pa je zgrajenih le okoli 130 kilometrov te prometnice.