Tudi mnogi Slovenci se za potovanje do južne Istre raje kot prek Kopra odločijo za pot mimo Reke in skozi predor Učka, kar je dobra povezava, posebno odkar na mejah ni več dolgih zastojev in je pot prek mejnega prehoda Jelšane hitrejša. Tunel Učka je bil od leta 1981, ko so ga odprli, enocevni predor. Včeraj pa so svečano odprli tudi drugo cev predora, ki so jo gradili zadnja štiri leta. Zaradi tega je bil oviran promet tako iz smeri Istre kot z Reke.

Tretji najdaljši predor

Predor, dolg 5,6 kilometra, je tretji najdaljši predor na Hrvaškem in velja za enega pomembnejših infrastrukturnih objektov hrvaških avtocest. Novo cev je gradilo 500 delavcev, za preboj cevi pa so potrebovali 1000 ton tekočega eksploziva in 3000 ton jekla. Ob gradnji so naleteli na 30 podzemnih jam, saj se je izkazalo, da je bil teren gradnje druge cevi geološko še zahtevnejši kot pri gradnji prve cevi predora. Skupna naložba je stala 200 milijonov evrov.

Toda kljub veselju ob odprtju druge cevi predora promet pod Učko še dolgo ne bo potekal nemoteno. Že konec septembra bodo namreč zaprli staro cev predora, ki jo bodo obnovili in zgradili povezovalne varnostne povezave med cevema. Dela bodo trajala do maja prihodnje leto.

Kljub veselju ob odprtju druge cevi predora promet pod Učko še dolgo ne bo potekal nemoteno. Že konec septembra bodo namreč zaprli staro cev predora, ki jo bodo do prihodnjega leta obnovili.

 

Gradijo tudi viadukta v Istri

Poleg tega Hrvaška načrtuje še gradnjo desetih kilometrov avtocestne povezave med predorom Učka in Matulji na reški strani. Dela so že začeli februarja letos, predvidoma pa naj bi ta del avtocestne navezave končali v treh letih, čeprav bo gradnja sicer kratkega odseka zahtevna, saj bodo morali zgraditi kar nekaj viaduktov. Po odprtju tega odseka bo v celoti dokončana avtocesta med Jelšanami in Puljem, kar bo zgodovinski preboj.

To pa še zdaleč ni edini avtocestni objekt, ki ga bodo v tem času gradili v Istri. Letos spomladi so začeli graditi drugi most viadukt čez reko Mirno, kjer v poletnih mesecih pogosto nastajajo zastoji, saj se štiripasovna avtocesta zoži v dvopasovnico prek viadukta. Dodaten most čez reko Mirno bo dolg 1,4 kilometra in bo potekal ob že obstoječem delu viadukta, 21 podpornih stebrov pa bo visokih tudi do 70 metrov.

Polovico krajši, le 552 metrov, pa bo dolg drugi avtocestni most viadukta prek Limske drage pri Kanfanarju. Prvi most je bil zgrajen leta 1991, viadukt pa je še višji kot tisti na reki Mirni: najvišji stebri bodo visoki celo 120 metrov. Celotna naložba vseh treh projektov je ocenjena na 214 milijonov evrov. Tudi viadukta naj bi bila končana v treh letih, ko bo istrski avtocestni Y končno dokončan na obeh krakih, torej tako v smeri Umag–Pulj kot na relaciji Jelšane–Pulj. 

Priporočamo