Obiskovalci s torbicami in oblačili Fendi, Loewe, Prada in drugih prestižnih blagovnih znamk so preplavili ozke pločnike najbolj elegantne nakupovalne ulice v italijanskem Milanu, kjer se prodajajo le luksuzni izdelki višjega cenovnega razreda. Zadnje poročilo letnega indeksa ameriškega globalnega nepremičninskega podjetja Cushman & Wakefield, ki razvršča nakupovalna območja na podlagi cen najemnin, je milansko ulico uvrstilo celo višje od Pete avenije v New Yorku. Povprečna najemnina na milanski ulici je narasla na 20.000 evrov na kvadratni meter v primerjavi z 19.537 evri na kvadratni meter na 11-uličnem zgornjem delu Pete avenije.
Milanski modni štirikotnik
Po besedah Guglielma Mianija, predsednika združenja Monte Napoleone, sta majhnost ulice Monte Napoleone, dolga je le 350 metrov, in dostop do vrhunskih kulturnih znamenitosti med ključnimi prednostmi ulice. "Ne more biti prostora za vse, kar je prednost, saj je zaradi omejenega prostora ulica še bolj ekskluzivna in dinamična," je dejal Miani, čigar združenje zastopa tudi podjetja na križajočih se stranskih ulicah, ki skupaj z ulico Monte Napoleone tvorijo območje, znano kot "milanski modni štirikotnik."
Letno tudi 100 milijonov evrov prometa
Kljub izjemno visokim najemninam pa te niti niso tako astronomske glede na zaslužek. Največje blagovne znamke na ulici ustvarijo od 50 do 100 milijonov evrov letne prodaje. Tako se Tiffany & Co. pripravlja na naselitev na ulico Monte Napoleone, dolgoletni najemnik Fendi pa se širi. Miani še pove, da je območje Monta Napoleto letos do novembra obiskalo 11 milijonov ljudi, vendar je težko reči, koliko jih dejansko kaj kupi in koliko jih le gleda izložbe. Povprečen kupec na ulici Monte Napoleone je med avgustom in novembrom sicer porabil 2.500 evrov za nakup – kar je najvišji povprečni račun na svetu, poroča podjetje za neobdavčeno nakupovanje Global Blue.
Pol ceneje kot na Kitajskem
Obiskovalec iz Kitajske Chen Xinghan je čakal na taksi s pol ducata nakupovalnih vrečk, postavljenih poleg njega na pločniku. Povedal je, da je za luksuzni plašč Fendi, ki ga je kupil v Milanu, plačal polovico cene, kot tiste doma. "Veliko sem nakupil, res fantastično mesto," je dejal Chen. Nekaj izložb nižje je Franca Da Rold, ki je obiskala Milano iz Belluna, italijanskega mesta v gorski verigi Dolomitov, presenečena nad ceno debelega pletenega šala po ceni 980 evrov. »To bi lahko spletla v dveh urah s pletilnimi iglami velikosti 12 in debelo volno. Največ dve uri," je dejala Da Rold. Monte Napoleone je tako magnet za počitniške nakupovalce, ki se pripeljejo z maseratiji, porscheji in ferrariji ter tudi za tiste, ki si pregrešno drage izdelke lahko le ogledujejo.