Kot so danes spomnili v upravi, je DZ novembra sprejel novelo zakona o interventnih ukrepih za odpravo posledic poplav in zemeljskih plazov iz avgusta 2023, ki ureja tudi pravico do plačane odsotnosti z dela za prostovoljce.

Prostovoljec, ki opravlja prostovoljsko delo, vezano na odpravo posledic poplav in plazov v okviru občine, občinskega ali regijskega štaba Civilne zaščite in prostovoljnega gasilskega društva, ima pravico do plačane odsotnosti z dela za največ sedem delovnih dni, ki jo lahko izkoristi do 31. decembra 2023. Pravica pripada tudi prostovoljcu, ki je plačano odsotnost z dela koristil od 11. avgusta letos.

Zahtevke za povračilo nadomestila, ki so bili vloženi in zavrnjeni do začetka veljavnosti zakona, je treba vložiti ponovno. Izplačana nadomestila plač prostovoljcev v celoti povrne država, so povzeli v upravi za zaščito in reševanje. Zahtevek za nadomestilo mora sicer pri njih prek Uprave za javna plačila kot e-račun vložiti delodajalec, vsebovati pa mora e-račun vlagatelja zahtevka, skupaj s prilogami v elektronski obliki. Med slednjimi so izpolnjen in podpisan obrazec zahtevka in potrdilo o udeležbi na prostovoljskem opravljanju nalog pomoči ob poplavah.

Prostovoljec lahko upravičenost do odsotnosti izkaže na podlagi potrdila prostovoljske organizacije, ki mora biti vpisana v vpisnik prostovoljskih organizacij in organizacij s prostovoljskim programom pri Ajpesu; potrdila o opravljenem prostovoljskem delu občine, občinskega ali regijskega štaba Civilne zaščite, prostovoljnega gasilskega društva ali na podlagi delovnega naloga iz aplikacije Poplave 2023.

Zahtevke za pripadnike sil za zaščito, reševanje in pomoč, ki so na intervencijah ob poplavah sodelovali prek svojih enot (prostovoljni gasilci, gorski reševalci, jamarski reševalci, taborniki, skavti), je treba prek klasične ali elektronske pošte poslati na krovne organizacije. Zahtevkom je treba priložiti potrdilo o udeležbi enote oziroma organa, ki je zahteval vpoklic, so še zapisali v upravi.

Priporočamo