Toliko je namreč plačala stranka, domnevno turist, ki se je peljal z letališča Jožeta Pučnika do centra Ljubljane. Račun je objavil na omrežju reddit z vprašanjem, ali so ga morda opeharili. Uporabniki strani so potrdili: račun je previsok.
Pa je torej res?
Poglejmo najprej specifikacijo računa: taksist Vaskrsija Savić je zaračunal tri postavke. Prevoženih 28 kilometrov je obračunal po 0,46 centa za kilometer, kar je v skladu s postavljeno tarifo, za katero sta se dogovorila Fraport in izbrani najemnik parkirišč, torej podjetje Prolist. Dodajmo, da je taksist Savić na seznamu Prolistovih podizvajalcev, ki je objavljen na Fraportovi spletni strani. Savić je turistu zaračunal tudi čas vožnje: za dobrih 30 minut 35,60 evra ali 1,17 evra na minuto. Tretja postavka je »dodatek,« ki znaša kar 18 evrov. Skupaj torej 66,30 evra.
Kako smo torej prišli z obljubljenih urejenih in cenovno relativno ugodnih prevozov na trikratnik cene in sum nepoštene prakse? Na Fraportu pojasnjujejo, da fiksna cena velja le za tri destinacije: z Brnika do ljubljanske avtobusne postaje (22,88 evra), do glavne avtobusne postaje na Bledu (39,99 evra) in do glavne avtobusne postaje v Kranju (9,99 evra).
Vse druge destinacije, kar velja tudi za konkretni primer nesrečnega turista, se obračunavajo po 0,46 evra na kilometer brez štartnine; tako je vsaj dogovorjeno s Fraportom.
Kaveljc se skriva, kot ponavadi, v dodatnih pojasnilih: »Vse uporabnike prijazno opozarjamo, da pred pričetkom vožnje natančno preverijo vse pogoje in cenik posameznega ponudnika avtotaksi storitev, saj lahko ti zaračunajo tudi dodatne storitve, kot so na primer prevoz večjih kosov prtljage, prevoz domačih živali itd., kar lahko pogostokrat pomeni višje cene avtotaksi prevozov,« namreč piše na Fraportovi spletni strani.
Taksist: »Ravnal sem po navodilih nadrejenega«
Zato smo poklicali taksista Vaskrsijo Savića, ki je turistu izstavil račun. Pojasnil nam je, da je ravnal po navodilih nadrejenega: da je torej stranki računal kilometrino (12, 84 evra), čakalni čas za celotno trajanje vožnje (35,60 evra), za povrh pa še 18 evrov za prtljago. Skupaj je torej 66, 30 evra. Pripomnil je še, da je cena okoli 30 evrov (spomnimo, za razdaljo do glavne ljubljanske avtobusne postaje je dogovorjeno 22,88 evra) za prevoz z letališča do cilja v centru prestolnice nerealna, če vključimo vse stroške, ki jih imajo najemniki parkirišč za taksije na letališču.
Je torej ponujena cena, s katero je podjetje Prolist zmagalo na Fraportovem razpisu, nerealna, razliko pa taksisti skozi razne postavke obesijo strankam?
Izbrani najemnik parkirišč, Savićev nadrejeni in lastnik podjetja Prolist Darko Raljić nam je odgovoril: »Pogodbo s Fraportom smo sklenili na podlagi naše najbolj ugodne ponudbe. Res smo se dogovorili za tri destinacije, za katere veljajo točno določene cene in za te destinacije bomo seveda potniku peljali zastonj tudi prtljago, za vse druge pa imamo določen cenik, ki vključuje čas, kilometrino in dodatne storitve, kot je bila v navedenem primeru prtljaga.« Delamo vse, da je zadeva pregledna, stroški pa opredeljeni, še pravi Raljić.
Že ob izidu razpisa v začetku oktobra smo opozorili, da je dogovorjena cena 22,90 centa do Ljubljane nizka. Zdaj se to kaže tudi v konkretnih izkušnjah uporabnikov.
Sindikat taksistov: za prevoz od letališča do centra mesta boste plačali od 32 do 35 evrov
Okvirna cena večjih ljubljanskih taksi podjetij kot so Metro taxi, City taxi in Wizi znaša po trenutnem ceniku za prevoz od letališča do centra mesta od 32 do 35 evrov, prtljaga se ne zaračunava dodatno, pravijo v sindikatu. In opozarjajo: »Pomembna razlika je postavka, ki v razpisu ni bila omenjena. To sta čakalna ura in dodatek. Trenutni ponudnik čakalno uro obračunava za celoten čas vožnje v višini 1,17 evra na minuto, medtem ko Metro 1 ali Laguna Plus obračunavata čakalno uro samo takrat, ko voznik stoji na semaforju oziroma v gneči. To pomeni takrat, ko vozilo pelje manj kot 15 kilometrov na uro, in to v višini 0,28 evra na minuto.«
Raljić pa odgovarja: »Pogodbo z letališčem smo dobili tudi na račun dobrega poslovanja v preteklosti in ker nismo imeli blokiranih računov kot ostali ponudniki v razpisu.«
Fraport: »Obrnite se na inšpektorat«
Ali je torej dobri namen Fraportovega razpisa, s katerim so, ponovimo, oddali parkirišča za taksiste prav zaradi neurejenih prevozov, torej propadel? Pri Fraportu se od težav potnikov distancirajo. Na naše vprašanje, ali se jim zdi ravnanje taksista v konkretnem primeru kakorkoli sporno in ali bodo ukrepali, so suhoparno odgovorili, da lahko »potniki vse kršitve prijavijo neposredno tržnemu inšpektoratu ali Fraportu Slovenija prek posebnega obrazca na spletni strani, nato pa naša družba pritožbe posreduje naprej ustreznim organom.«