»Brez podpore nove vlade je strategija slovenskega turizma 2022–2028 brezpredmeten dokument, zato smo turistični delavci nestrpno čakali, ali bo turizem v koalicijski pogodbi sploh omenjen in ali bo omenjen kot prioriteta ali kot ukrep,« nam je dejala dr. Maja Uran Maravić, profesorica na Turistici, Fakulteti za turistične študije Univerze na Primorskem. Zadovoljna je tako z novo strategijo kot s koalicijsko pogodbo v delu, ki se nanaša na turizem. »Bodoča vlada je ustrezno povzela ključne poudarke, kam in kako je smiselno razvijati turizem, zato smo lahko v tej fazi pomirjeni, da turizem ne bo zapostavljen,« je poudarila sogovornica.

Obljubljajo red na
področju Airbnb

Koalicijska pogodba po njenih navedbah izpostavlja več vidikov turizma, od splošnega dela, ki se nanaša na oblikovanje strategije upravljanja državnega premoženja, do razvoja produktov tematskega turizma. V zvezi s tem je okrcala pisce koalicijske pogodbe, ker ponesrečeno uporabljajo nestrokovni izraz destinacijski turizem. Pohvalno se ji zdi tudi to, da namerava nova vlada urediti transport za potrebe turizma (razvoj uporabnih hitrih železniških povezav med večjimi mesti, med primestnimi naselji in čezmejne povezave v širši regiji ter razvoj učinkovite železniške povezave do Letališča Jožeta Pučnika, op. p.) in odpraviti anomalije, povezane z oddajanjem stanovanj v kratkoročni najem prek platforme Airbnb, saj je na tem področju veliko sive ekonomije. Zaradi kratkoročnega najema stanovanj prek Airbnb se zmanjšuje tudi sklad stanovanj, ki so jih lastniki prej oddajali v dolgoročni najem, kar zvišuje cene najemnin. V koalicijski pogodbi zato piše, da bodo v predelih, kjer primanjkuje stanovanj, zaostrili pogoje za platformno turistično oddajanje nepremičnin.

Majo Uran Maravić še veseli, da koalicijska pogodba izpostavlja pomen športnega turizma. Sama meni, da je lahko zaradi izjemnih dosežkov slovenskih športnikov, priljubljenosti športa in velike športne dejavnosti Slovencev športni turizem tisti konkurenčni produkt, po katerem bo postala Slovenija prepoznavna.

»Najboljša turistična
strategija doslej«

Uran-Maravićeva je polaskala tudi piscem nove turistični strategije, avstrijskemu podjetju PKF tourismexperts GmbH in skupini slovenskih strokovnjakov, s katerimi je to sodelovalo. »Strategija razvoja slovenskega turizma 2022–2028 je zelo ambiciozen in natančen strateški načrt, ki ga mora nova vlada ponotranjiti, po potrebi revidirati in si postaviti prioritete. To je najobširnejši in najboljši strateški dokument, kar smo jih imeli v zgodovini Slovenije,« je dejala.

Sogovornica je v strategiji med drugim pohvalila izčrpno analizo stanja. »Vizija in cilji so jasni in komunikacijsko ustrezni; ukrepi, oblikovani na podlagi analize stanja in na podlagi diskusij z deležniki v turizmu, pa so pregledni. V nasprotju s pisci prejšnje strategije (nosilec je bilo zagrebško podjetje Horwath in Horwath Consulting z Miroslavom Dragičevićem na čelu, op. p.) so bili avtorji nove zelo dovzetni za predloge in številne pobude, ki so jih smiselno uvrstili med ukrepe. Predvsem so bolje oblikovane politike produktov in promocije, organiziranosti, kadrov ter raziskav in razvoja. Vsa strateška področja so doživela dobro in strokovno nadgradnjo v pravi smeri,« je prepričana Uran-Maravićeva.

Vesela je številnih ukrepov, na nujnost katerih turistični delavci opozarjajo že desetletja. V mislih ima predvsem vzpostavitev celostnega modela vrednotenja stanja in dinamike razvoja turistične dejavnosti na podlagi ključnih kazalnikov uspešnosti. »Upam, da so imeli avtorji strategije v tem delu v mislih USALI – mednarodno primerljiv sistem spremljanja uspešnosti poslovanja hotelskih podjetij. Brez tega smo kot zdravniki, ki bi diagnozo postavljali brez laboratorijskega izvida,« je prepričana sogovornica. 

Priporočamo