Poletno odprtje 3,7-kilometrskega odseka nove povezovalne ceste Britof–Hotemaže, ki naj bi razbremenila promet v delu občine Kranj in prispevala k izboljšanju prometne varnosti v občini Šenčur, je dvignilo veliko njivskega prahu. Na ta odsek so namreč namestili šest prometnih znakov, ki so traktorjem prepovedovali vožnjo po njem.
Protest
Kmetijsko-gozdarska zbornica Slovenije (KGZS) je opozorila, da prepoved kmetom ovira dostop do kmetijskih zemljišč ter da je vožnja traktorjev in kmetijskih priključkov skozi vasi Hotemaže, Visoko, Milje in Britof v primerjavi z vožnjo po novi obvoznici, kjer je cesta široka in odmaknjena od naselja, bistveno nevarnejša predvsem za kolesarje in druge udeležence v prometu.
»Zahtevamo, da prometne znake, ki prepovedujejo vožnjo s traktorji, umaknejo. Če tega ne bodo storili, jih bom odstranil lastnoročno in jih odnesel v Ljubljano v pisarno infrastrukturne ministrice Alenke Bratušek,« je v začetku julija za Dnevnik napovedal takratni predsednik Kmetijsko-gozdarske zbornice Slovenije (KGZS) Roman Žveglič, ki je minulo sredo posle predal nasledniku Jožetu Podgoršku.
Udarniška akcija za poskus prevzema zbornice
To, s čimer je le zažugal Žveglič, je pod okriljem novoustanovljene Kmečke iniciative s pridom pograbilo enajst parov rok, ki so z novega cestnega odseka odstranile vseh šest zanje spornih prometnih znakov in jih odložile pred vhod infrastrukturnega ministrstva. Ta udarniška akcija je bila po svoje pričakovana, saj so nekateri nezadovoljni kmetje Kmečko iniciativo ustanovili zato, da bi na oktobrskih volitvah organov KGZS prevzeli oblast v tej največji nevladni kmetijski organizaciji. A so bili s sloganom Glas za nas je glas za vas zelo daleč od tega cilja. Za članstvo v svetu KGZS, ki izmed sebe izvoli zborničnega svetnika, se je potegovalo 29 njihovih kandidatov, izvoljen je bil en sam – predsednik Boštjan Slemenšek.
Prometni znaki, ki traktorjem prepovedujejo vožnjo po nekaterih cestah, niso prinesli uspeha niti donedavnemu predsedniku KGZS Romanu Žvegliču, čeprav je kot prvi mož zbornice v pogajanjih s predstavniki ministrstva za infrastrukturo dosegel njihovo odstranitev tako na obvoznici Hotemaže–Britof kot tudi na nekaterih drugih odsekih gorenjskih cest. Žvegličeva lista, združena s kmečkim sindikatom, je namreč na volitvah dobila le štiri svetniške mandate. Tako so vodenje kmetijske zbornice prevzeli Janšev Forum za kmetijstvo in podeželje in privrženci SDS, zbrani v društvu Slovenski kmet.
Država prisluhnila kmečkim argumentom
Na Direkciji za infrastrukturo (DRSI) so 25. oktobra, na dan volitev novega predsednika kmetijske zbornice, spisali dopis, s katerim so KGZS obvestili, da so strokovno preverili njeno pobudo za umik prepovedi prometa za traktorje na več odsekih državnih cest na Gorenjskem. Zbornica je pobudo utemeljila z zmanjšanjem prometa zaradi avtocestne povezave A2, z izboljšanjem voznodinamičnih lastnosti kmetijske mehanizacije in z višjimi stroški goriva zaradi daljših poti, ki jih opravijo kmetje pri svojem delu.
»Zavedamo se pomena cestne infrastrukture pri neoviranem kmetovanju, zato bomo na cestnih odsekih v upravljanju DRSI, kjer ni ustreznih vzporednih cestnih povezav in kjer to omogočajo prometnovarnostne razmere, odstranili prepovedi za promet traktorjev,« je pisno napovedal Miloš Dular, vodja sektorja za vzdrževanje, varstvo cest in prometno varnost.