Letališče Jožeta Pučnika je od Ljubljane oddaljeno skoraj 26 kilometrov. Direkcija za infrastrukturo pripravlja pobudo za državni prostorski načrt za novo železniško povezavo, ki bi Ljubljano povezala z njenim letališčem. Trenutno poteka zaključevanje strokovnih podlag, so sporočili iz direkcije in pojasnili, da so v igri štiri možne trase. »Trasa železnice do letališča še ni dokončno določena. Kot veste, tras ne določamo politiki, ampak strokovnjaki, ki morajo proučiti celo vrsto argumentov, da pridejo do dokončne odločitve,« pa je prejšnji mesec povedala Alenka Bratušek, ministrica za infrastrukturo. Na direkciji pravijo, da bo javna objava pobude, v kateri bo gradivo predstavljeno javnosti, predvidoma pripravljena v drugi polovici naslednjega leta. Zatem bodo pripravili obravnavo in sprejem sklepa o pripravi državnega prostorskega načrta na vladi.
Na direkciji, kot rečeno, proučujejo različne možnosti za železniško povezavo do letališča. V grobem velja, da naj bi se z letališčem povezali iz zahodne ali vzhodne smeri ali celo iz obeh. Na zahodu bi se navezali preko glavne železniške proge Ljubljana–Jesenice. Pri tem se odločajo o dveh glavnih koridorjih, bodisi južno bodisi severno od Kranja. Na vzhodu medtem razmišljajo o dveh variantah. V igri je tako izpeljava iz regionalne železnice Ljubljana–Kamnik, kjer bi se posebna proga do letališča odcepila od regionalne proge pri postaji Jarše-Mengeš. Naslednja »vzhodna« varianta pa je gradnja povsem nove povezave iz Ljubljane, ki bi v večjem delu tekla vzporedno z avtocesto.
V primeru »vzhodne« variante bi se na območju postaje Šentvid v Ljubljani odcepil krak, ki bi tekel vzporedno z gorenjsko avtocesto mimo Vodic in Preserij ter mimo naselja Moste in industrijske cone Komenda naprej do letališča. Odprto je tudi vprašanje, kje točno pri letališču bi imeli železniško postajo, a konkretnih možnosti na direkciji niso omenili. Dodali so, da so trenutno na točki preverjanja različnih variant in njihovih podrobnosti iz prostorskega in okoljskega vidika, zato o najustreznejši varianti še ne morejo govoriti. Med posameznimi variantami so sicer možne različne prevezave, ki jih bodo naknadno proučili glede na okoljske, tehnične in prostorske vidike, so še izpostavili.
Železnica ob avtocesti ni izvedljiva
Poleti je bil v javni obravnavi državni prostorski načrt za rekonstrukcijo in izgradnjo drugega tira na železnici Ljubljana–Kranj/Naklo. Ta je bil že med javno obravnavo deležen številnih kritik in pripomb javnosti, na ministrstvu za naravne vire in prostor so prejeli kar 200 pripomb. Nevladna organizacija Alpe Adria Green je celo podala poziv, naj država opusti ta načrt, železnica med Ljubljano in Kranjem pa naj se prekvalificira v primestno železnico, ki bi bila namenjena potniškemu prometu. V nevladni organizaciji so tudi predlagali, naj država za potrebe mednarodnih povezav in tovornega prometa ponovno obudi načrt, da se zgradi nova hitra železniška povezava, ki bi potekala vzporedno z avtocesto in mimo letališča Brnik. Pri tem so opozorili, da naj bi Zavod za varstvo narave možnost nove trase vzdolž avtoceste leta 2011 opredelil kot najbolj primerno rešitev.
»Ideja, da bi novo železniško progo med Ljubljano in Jesenicami speljali mimo avtoceste, ni nova. Leta 2009 so se začeli postopki umeščanja, a leta 2015 smo prišli do zaključka, da je ta proga neizvedljiva iz dveh vidikov, in sicer finančnega in okoljskega. Predvsem ta okoljski vidik je povzročil, da smo morali to traso opustiti,« je predlog komentiral Dejan Jurkovič, vodja sektorja za investicije na ministrstvu za infrastrukturo. Čeprav je povezava železnice vzdolž avtoceste še vedno ena izmed možnosti, ki jih omenja direkcija, se zdi, da je bolj verjetna navezava preko kamniške ali gorenjske železnice.