Da na Betinovem klancu proti Bledu še ne brnijo gradbeni stroji, ki bi gradili težko pričakovano južno blejsko obvoznico, so krivi na upravni enoti Radovljica, je pred nedavnim izjavil minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec. »Investitorja imamo že izbranega. Začnemo graditi takoj, ko dobimo gradbeno dovoljenje. Kdaj bo gradbeno dovoljenje izdano, pa morate vprašati upravno enoto Radovljica,« je dejal minister.
Na upravni enoti še čakajo vsa soglasja z direkcije
»Mislili smo oziroma govorilo se je, da je gradbeno dovoljenje tik pred izdajo, že decembra lani, zdaj pa se postopki vlečejo iz meni neznanih razlogov, saj to ne bi smelo predstavljati težav. Odgovornost za to, da se blejska obvoznica ne gradi, je absolutno na upravni enoti. Mi imamo vse stvari pripravljene,« je še izjavil minister.
Seveda smo se po pojasnila obrnili na upravno enoto. »V zvezi s pričakovanji glede izdaje gradbenega dovoljenja za gradnjo blejske obvoznice sporočamo, da upravni organ s strani investitorja v postopku še ni prejel vseh mnenj menjedajalcev, ki jih je treba predložiti za izdajo gradbenega dovoljenja,« odgovarja načelnica upravne enote mag. Maja Antonič. Kot je znano, gre za državno investicijo, pod katero se podpisuje direkcija za infrastrukturo (DRSI), ki deluje pod okriljem ministrstva za infrastrukturo.
Postopek obravnavajo prednostno
Poleg tega je upravni organ, kot navaja Antoničeva, v skladu z gradbenim zakonom z nameravano gradnjo seznanil tudi morebitne stranske udeležence. »Nekateri od njih so se priglasili v postopek, zato jih mora organ v skladu z zakonom o splošnem upravnem postopku obravnavati kot stranke v postopku,« dodaja.
»O zadevi bi decembra z veseljem odločili, a ker je bil postopek še v fazi dopolnjevanja, to ni bilo mogoče,« poudarja načelnica radovljiške upravne enote. »Pojasnjujemo pa, da upravni organ predmetno vlogo obravnava prednostno in bo gradbeno dovoljenje izdal takoj, ko bodo izpolnjeni pogoji za izdajo. O vseh pomanjkljivostih v zvezi z vlogo in priglasitvah stranskih udeležencev v postopek pa je sproti obveščen tudi investitor DRSI, ki bi, kot pravi minister, lahko odigral aktivno vlogo pri pridobivanju mnenj in soglasij, povezanih z vsemi udeleženci v postopku,« še dodaja Antoničeva.
Dolgo pričakovana pridobitev
Kot smo že poročali, je infrastrukturni minister Vrtovec lani v prvi polovici decembra med vladnim obiskom na Gorenjskem obljubil, da bo gradbeno dovoljenje za južno razbremenilno cesto na Bledu izdano še v istem letu. To pa ni bila njegova prva ali edina obljuba, povezana s to težko pričakovano naložbo države. Lanskega februarja je na družbenem omrežju napovedal začetek gradnje za september. S podobnimi obljubami pa so se kitili že njegovi predhodniki.
Južna razbremenilna cesta na Bledu bo poskrbela za zmanjšanje motornega prometa v tem turističnem kraju, umik tovornih vozil, namenjenih v Bohinj, hitrejšo pot za dnevne voznike in obiskovalce Bohinja, zagotovila večjo varnost v prometu ter večjo ekološko varnost Blejskega jezera in okolice. Prvi načrti zanjo so se pojavili že pred več desetletji.