V sredo smo pisali o moškem, ki je med zastojem na štajerski avtocesti izstopil iz vozila, preplezal dvojno zaščitno ogrado in se sprehodil po nasprotnem vozišču. Posnetek so objavili na profilu zavoda Reševalni pas s pripisom: »Ne le dvojne odbojne zaščitne ograde, firbec je prestopil tudi mejo zdravega razuma!!«
Ne le dvojne odbojne zaščitne ograde, firbec je prestopil tudi mejo zdravega razuma‼️
— Reševalni Pas (@ResevalniPas) August 28, 2024
Avtocesta pri Slovenski Bistrici je sicer zaradi reševanja po hujšem trčenju za kratek čas zaprta v obe smeri, a to je smrtno nevarno početje... In prepovedano‼️
Video: Gašper R.
#ozaveščamo pic.twitter.com/vYHRe0GPQe
Ker opozoril ni nikoli preveč, so se oglasili tudi pri vzdrževalcu avtocest. Kazen, poleg 150 evrov kazni še dodatnih 80, če na sebi nimate odsevnega brezrokavnika, je še najmanj, kar vas lahko doleti: takšno lahkomiselno početje lahko vas in še koga stane življenja.
Ob okvari vozila
Mnogokrat vozniki hodijo po vozišču, in s tem ogrožajo sebe in ostale udeležence v prometu, pišejo z Darsa. Ravno sinoči, nekaj pred 22. uro, je na južni ljubljanski obvoznici voznik tovornega vozila zaradi okvare ustavil na odstavnem pasu, nato pa iz vozila izstopil in odšel proti zadnjemu delu vozila.
V tem času je v isti smeri vožnje pripeljal voznik osebnega vozila, ki ni vozil po sredini voznega pasu, trčil je v voznika tovornega vozila, ki je hodil ob tovornjaku na odstavnem pasu. Pešca je odbilo pod tovorno vozilo, kjer je hudo poškodovan obležal, voznik osebnega vozila pa je odpeljal naprej, ne da bi poškodovanemu nudil pomoč.
Policisti so povzročitelja izsledili le nekaj minut pozneje, in pri postopku ugotovili, da je vozil pod vplivom alkohola, saj je preizkus z alkotestom pokazal rezultat 0,63 mg/l alkohola v izdihanem zraku.
Pravilno ravnanje
Če pride do okvare in zaustavitve vozila, naj gredo nemudoma vsi potniki iz vozila za varovalno ograjo in od tam pokličejo pomoč, svetujejo na Darsu.
Pri hitrosti 130 kilometrov na uro, kolikor znaša omejitev hitrosti na avtocesti, voznik v sekundi prevozi več deset metrov, njegov reakcijski čas pa je okrog dve sekundi, če spremlja promet. To pomeni, da lahko voznik pešca na avtocesti opazi prepozno, vsak nepredviden odziv posameznika pa lahko vodi tudi do nesreče s hujšimi posledicami.
Na avtocesti v primeru kritičnega dogodka poskrbite za svojo varnost, tako da prižgete varnostne utripalke, si nadenite odsevne jopiče, preden izstopite iz vozila, se prepričajte, da je to varno, ves čas bodite pozorni na promet okoli vas in se čim prej umaknite za varnostno ograjo, kjer počakajte na prihod intervencijskih služb. Ob tem bodite pozorni tudi na to, da za ograjo ni strmega pobočja ali prepada, v najkrajšem možnem času pa pokličite tudi prometnoinformacijski center na številko 1970, še svetujejo na Darsu.