Sprva popljuvani slogan I feel Slovenia (Slovenijo čutim) je prerasel v nacionalno znamko naše države. Da so ga dobro sprejeli tudi tujci, med drugim kaže to, da na Hrvaškem obstajata poslovno združenje Občuti Hrvaško in agencija Feel Croatia, naši severni sosedje pa so za nami povzeli kampanjo Feel Austria.
Slovenija se doma in v svetu predstavlja z nacionalno znamko I feel Slovenia. V sredo, 10. maja, je minilo šestnajst let, odkar je kot blagovna in storitvena znamka registrirana tako pri nacionalnem uradu za intelektualno lastnino kot pri svetovni organizaciji za intelektualno lastnino s sedežem v Ženevi. Na dan te obletnice je v Varaždinskih Toplicah potekal dogodek Dan Slovenije na Hrvaškem, na katerem so se zbrali gospodarstveniki obeh držav, da bi okrepili poslovno sodelovanje in povezovanje. Organizirala ga je poslovna skupnost Osjeti Hrvatsku, v prevodu Občuti Hrvaško. V Zadru obstaja turistična agencija Feel Croatia. Gre za prilastitev sprva kritiziranega, danes pa vse bolj priljubljenega slovenskega slogana?
Ukom: Ne gre za poseg v suverenost znamke
V Slovenski turistični organizaciji (STO), ki najdosledneje uporablja slogan I feel Slovenia, menijo, da v primeru Osjeti Hrvatsku ne gre za slogan, ampak le za ime poslovnega združenja. V Uradu vlade RS za komuniciranje (Ukom), ki je skrbnik nacionalne znamke I feel Slovenia, pa so na podlagi našega vprašanja preučili sodno prakso na področju zaščite blagovne in storitvene znamke. Iz nje izhaja, da je treba pri vprašanju, ali gre za zlorabo blagovne znamke, presojati verjetnost zmede pri povprečnem potrošniku.
»To pomeni, da bi lahko posameznik glede na vizualni in tiskovni vidik obe znamki zamenjal. Hrvaška uporablja besedilo Feel Croatia in znak, ki je rdeče barve, medtem ko je slovenska nacionalna znamka zelene barve. Ugotavljamo, da se blagovna znamka Slovenije razlikuje do te mere, da povprečen potrošnik teh dveh znakov nikakor ne more zamenjati, saj naša blagovna znamka vsebuje besedilo I feel Slovenia ter znak, ki je zelene barve in se v celoti razlikuje od blagovne znamke, ki jo uporablja Hrvaška,« so pojasnili na Ukomu. O tem vprašanju so se posvetovali tudi s strokovnjaki urada za intelektualno lastnino. Oboji so ugotovili enako – da omenjeni primer ne posega v integriteto in suverenost znamke I feel Slovenia.
Najprej so si ga prisvojili športniki in navijači
Slogan I feel Slovenia, katerega avtorica je ljubljanska agencija Nuit, ki ga je kasneje oblikovala tudi kot logotip, ima pestro zgodovino. Sprva je bil deležen žolčnih kritik, med drugim zato, ker se je tedanji predsednik vlade Janez Janša 1. septembra 2006, tri dni pred koncem razpisa za izbiro najboljšega slogana, pojavil na Kredarici s čepico z napisom I feel Slovenia.
Vrsto let so ta slogan bolj ali manj dosledno uporabljali le v turizmu, kasneje se mu je pridružil tudi šport. V Slovenski turistični organizaciji (STO) so poudarili, da ni komunikacijskega orodja ali njihove aktivnosti, v katero ne bi vključili tudi znamke I feel Slovenia, ki pripoveduje zgodbo Slovenije, to je zgodbo o ljubezni do narave in o našem prizadevanju za ohranitev neokrnjenega okolja ter o izjemni raznolikosti na majhnem prostoru. Osrednja tema komunikacijskih aktivnosti STO je bil že lani in je tudi letos športni turizem. Znamko I feel Slovenia so zato intenzivno predstavljali na odmevnih športnih dogodkih, kot je bilo svetovno odbojkarsko prvenstvo, kolesarska dirka Giro d'Italia, evropsko žensko rokometno prvenstvo, svetovno prvenstvo v nordijskem smučanju v Planici, svetovni pokal v alpskem smučanju ... STO prepoznavnost Slovenije in znamke I feel Slovenia krepi tudi v sodelovanju s športnimi ambasadorji Luko Dončićem, Tadejem Pogačarjem, Primožem Rogličem, Janjo Garnbret in Ilko Štuhec ter s kluboma Jumbo Visma in Dallas Mavericks.
Predvidoma še letos bo v okviru portala slovenia.info zaživela posebna spletna podstran za športni turizem, ki prav tako izpostavlja vidnost in vrednote znamke I feel Slovenia, napovedujejo v STO.
Feel Austria
Ukom znamko I feel Slovenia vpeljuje v najrazličnejše segmente družbe. »Veseli nas, da je po petnajstih letih čedalje močnejša in prepoznavna tako doma kot v svetu. Na to kažejo tudi druge oblike kopiranja našega modela znamčenja države. Naj spomnimo, da so tudi naši severni sosedje Avstrijci za nami povzeli kampanjo Feel Austria,« poudarjajo na Ukomu in dodajajo, da znamko I feel Slovenia uporablja čedalje več društev, organizacij, podjetij, turističnih ponudnikov, organizatorjev prireditev. Poleg turizma, kjer so jo vpeljali najprej, postaja vse močnejša tudi v gospodarstvu in kulturi. »I feel Slovenia so ponotranjili tako športniki kot navijači. Nepogrešljiva je pri predstavitvah Slovenije na velikih mednarodnih dogodkih, kakršen je na primer Expo,« so našteli na Ukomu.