Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh je pojasnil, da zakon ureja nova razmerja med posameznimi vrstami elektronskih vinjet. Uvajajo novo vrsto kratkotrajne elektronske vinjete, in sicer enodnevno vinjeto, ki pa bo v prometu enkrat do 25. marca 2030.
Predlog opredeljuje razvrščanje tovornih vozil v posamezne emisijske razrede CO2, ki pomenijo osnovo za določanje višine cestnine. "S tem se vzpostavlja sistem, ki bo v večji meri upošteval vidik varovanja okolja oz. negativen vpliv prometa na okolje," je pojasnil.
Na novo je definirano postopanje prekrškovnega organa v primerih, ko je cestninski prekršek storjen z motornim vozilom, registriranim v drugih državah EU ali državah Evropskega gospodarskega prostora. S tem se uvaja poenoten postopek pridobivanja podatkov o lastništvu motornih vozi in vzpostavlja večja učinkovitost na področju ukrepanja zoper tuje kršitelje.
Odbor je k predlogu sprejel številna dopolnila, ki so sledila tudi pripombam zakonodajno-pravne službe DZ. Zavrnil pa je predloge dopolnil SDS. Z enim so želeli črtati možnost za uvedbo dodatnega cestninjenja oz. za morebitno uvedbo predornin in mostnin, a je Rajh zatrdil, da je strah, da bi se to zgodilo, neupravičen. V SDS so predlagali tudi znižanje cene polletne vinjete, a je Rajh povedal, da razmerja med vinjetami predpisuje evropska direktiva.