Vlada se je prehranske draginje lotila z različnimi ukrepi, eden izmed njih je bila vzpostavitev spremljanja in primerjanja cen prehranskih proizvodov za 15 osnovnih in 14 dodatnih skupin živil, je spomnila ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Irena Šinko. Ministrstvo popise pri šestih trgovcih objavlja od septembra lani, ukrep pa se je po oceni ministrice izkazal za učinkovitega. »Z njim smo dosegli zastavljeni cilj, da v težkih časih potrošniku pomagamo z zamejitvijo oziroma celo znižanjem cen prehranskih proizvodov, ki so zanj najpomembnejši in so del vsakodnevnega osnovnega prehranjevanja,« je dejala na današnji novinarski konferenci.

Novo spletno mesto: www.primerjaj-cene.si

Sistem je ministrstvo zdaj nadgradilo z novim spletnim mestom in orodjem, ki bo poleg dosedanjega spremljanja cen pri fizičnih trgovcih za 29 skupin živil nabor razširilo na vso ponudbo živilskih izdelkov pri izbranih spletnih trgovinah in tako omogočilo primerjavo med več tisoč različnimi prehranskimi proizvodi. Doslej so lahko potrošniki projekt spremljali prek portala Naša super hrana; da bi še bolj poenostavili spremljanje cen, pa bodo zdaj vzpostavili novega: www.primerjaj-cene.si.

»Portal združuje tako spletni kot fizični popis. Spletni popis bo zajemal vse podatke in ponudbo živilskih izdelkov v spletnih trgovinah Tuš, Spar, Mercator in Jager, fizični popis pa se bo nadaljeval kot doslej na 14 dni do 31. marca,« je pojasnila generalna direktorica direktorata za hrano in ribištvo Ana Le Marechal.

Po pojasnilih ministrice bo primerjava izdelkov mogoča glede na ceno, blagovno znamko, znak kakovosti ter druge oznake, popise pa bodo izvajali dnevno z uporabo računalniškega zajema. »Spletno mesto Primerjaj cene omogoča primerjavo med več kot 17.000 različnimi živilskimi izdelki. Izdelki so razvrščeni v 19 kategorij, ki ne vključujejo alkoholnih pijač in pripravljenih jedi,« je še dodala ministrica.

V nakupe hrane pozorno in odgovorno

Le Marechalova je ponovila, da želijo potrošniku omogočiti dnevno spremljanje gibanja rednih in akcijskih cen, ki so na voljo v spletnih trgovinah. »S prenovljeno spletno stranjo želimo tudi dvigniti zavedanje vseh v verigi, od kmeta do potrošnika, da kupujemo odgovorno, da se zavedamo posledic dviga cen in da smo tudi bolj pozorni in kritični pri samem nakupu hrane,« je poudarila in dodala, da bodo v nadaljevanju portal še nadgrajevali. 

Priporočamo