Kandidat za ministra za vzgojo in izobraževanje dr. Vinko Logaj se bo danes predstavil na seji odbora DZ za izobraževanje, znanost in mladino. Z Logajevim prevzemom ministrske funkcije pa niso prav nič zadovoljni nekateri zaposleni na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje (MVI). V elektronskem pismu, ki smo ga prejeli, so na račun preteklega sodelovanja z Vinkom Logajem v vlogi direktorja Zavoda RS za šolstvo (ZRSŠ) navedli vrsto očitkov. Kot so izpostavili, kandidat za šolskega ministra »ne pozna evropskih predpisov, slovenske pa namenoma krši in zelo slabo gospodari z denarjem«.

Opozorili so na njegovo omejevanje oziroma samovoljno usmerjanje razvojnih projektov, s katerimi je bil ZRSŠ izbran na razpisih ministrstva za sredstva evropskega socialnega sklada. V nekaterih projektih naj bi zato ostalo za več sto tisoč evrov neporabljenih sredstev. Ostre kritike so v pismu izražene tudi na račun Logajevega »diktatorskega« odnosa do sodelavcev: »V času mandata direktorja na ZRSŠ je zadušil svobodno miselnost in ustvarjalnost tamkajšnjih svetovalcev, pred leti pa je celo protizakonito izredno prekinil delovno razmerje z enim od priljubljenih svetovalcev med učitelji, zaradi česar je moral ZRSŠ kasneje poravnati vse stroške tega dejanja.«

Logaju v pismu močno zamerijo, da je pred dvema letoma, v času objave enega najpomembnejših razpisov ministrstva za usposabljanje učiteljev (projekt Digitrajni učitelj, vreden 17,5 milijona evrov), na srečanju srednješolskih ravnateljev sporočil, da bo omenjeni projekt vodil ZRSŠ.

Kršenje predpisov in zavajanje?

Logaj naj bi s tem v sodelovanju s takratno državno sekretarko Jasno Rojc, sedanjo direktorico zavoda za šolstvo, ki bi morala sama predstaviti projekt, namerno kršil predpise oziroma zakon o preprečevanju omejevanja konkurence in zavajal udeležence. Kasneje se je namreč izkazalo, da projekt ne vodi ZRSŠ, ampak ga izvaja konzorcij, v katerem sodelujejo tudi šole, ki so bile takrat navzoče na predstavitvi in niso imele možnosti enakopravne predstavitve.

Pisci anonimnega pisma so spomnili tudi na zaskrbljujoče rezultate slovenskih otrok v mednarodni raziskavi PISA. Ta je namreč pokazala očiten padec znanja mladih na področju bralne pismenosti ter na področju naravoslovnih in matematičnih kompetenc. Krivdo za to so v pismu pripisali Logaju oziroma neustreznemu razvoju zavoda za šolstvo.

Ob našem poizvedovanju nam je Logaj glede omenjenega razpisa zatrdil, da ni šlo za zavajanje. Dejal je, da je na srečanju ravnateljev predstavil projekt Dvig digitalnih kompetenc, ob tem pa je napovedal prijavo na projekt Digitrajni učitelj. »Zavod se je skupaj s konzorcijskimi partnerji, med katerimi je bila večina fakultet, na ta razpis prijavil, vendar pri prijavi ni bil uspešen,« je poudaril. Kot je pojasnil, je prišlo pri projektih, ki so se financirali iz sredstev evropskega socialnega sklada in pri katerih je bil ZRSŠ izbran za poslovodečega konzorcijskega partnerja, do velikega zamika pri podpisu pogodb o sofinanciranju z ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport (danes ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, MVI). Po Logajevih besedah je od datuma objave razpisov v uradnem listu do dejanske sklenitve pogodb o sofinanciranju projekta preteklo od 6 do 9 mesecev; ker so delo in zaposlitve v vzgojno-izobraževalnih zavodih vezani predvsem na šolsko leto, pa je zamik pri podpisu pogodbe zelo otežil črpanje sredstev v vzgojno-izobraževalnih zavodih.

»ZRSŠ je na ostanek finančnih sredstev pravočasno opozoril ministrstvo, zato so bili sklenjeni dodatki k pogodbam o sofinanciranju, ministrstvo pa je ostanek finančnih sredstev prerazporedilo na druge projekte. Realizacija projektov je bila v povprečju 95-odstotna. Ostanek finančnih sredstev je bil v povprečju 5-odstoten (kar pomeni približno 129.000 evrov na projekt),« je poudaril Vinko Logaj.

Avtor pisma, ki želi skupaj s somišljeniki ostati anonimen, je ob tem Logajevem pojasnilu dodal, »da je slednji pozabil omeniti, da so bili projekti za več mesecev podaljšani tudi zaradi posledic epidemije covida-19«. Glede »malomarne in neracionalne porabe« državnih in evropskih sredstev pa so izpostavili, da je imel ZRSŠ v preteklem obdobju pet velikih projektov, kar skupaj pomeni krepko čez pol milijona evrov neporabljenega denarja.

Neustrezen in neučinkovit razvoj zavoda?

Glede očitanega neprimernega odnosa do sodelavcev nam je Vinko Logaj pojasnil, da ZRSŠ​ z več kot 200 zaposlenimi deluje na desetih lokacijah po celotni Sloveniji, posamezne območne enote in oddelki pa imajo svoje vodje, ki so pooblaščeni za vodenje sodelavcev. Dodal je, da je ves čas dela na zavodu spodbujal in usmerjal zaposlene k proaktivnemu delu in podpiral njihovo samoiniciativnost in ustvarjalnost ter da je bilo pred leti svetovalcu delovno razmerje prekinjeno zaradi kršitve delovnopravne zakonodaje. »Pri tem mu ni bila nikoli očitana nestrokovnost. Zavod mu je poravnal stroške, ki so mu pripadli na podlagi delovnopravne zakonodaje,« je Logaj zavrnil očitke.

Logaju očitajo tudi nazadnjaške poglede in prijeme vodenja, ob tem pa jih skrbi, koliko odličnih strokovnjakov bodo zaradi tega izgubili. V pismu med drugim pojasnjujejo, »da je zaskrbljujoče, da kandidat za ministra ni član nobene strokovne socialne mednarodne mreže in da se – zaradi domnevnega neznanja angleškega jezika – ne udeležuje konferenc v tujini«.

Glede domnevne neudeležbe na mednarodnem področju je kandidat za šolskega ministra dejal, da je ZRSŠ član mednarodne mreže CIDRE in da je takrat, ko je bil zavod organizator letnega srečanja, tudi sam gostil predstavnike iz drugih držav. Da je bil tudi aktivni udeleženec drugih konferenc v tujini, je razvidno iz bibliografije, je dodal Vinko Logaj.

Njegovi nasprotniki so k temu dodali, da zapis v bibliografiji še ne pomeni dejanske udeležbe na dogodkih v tujini. Spomnili so še na izjemno slabe dosežke slovenskih otrok v zadnji mednarodni raziskavi PISA. Ta je namreč pokazala očiten padec znanja mladih na področju bralne pismenosti ter na področju naravoslovnih in matematičnih kompetenc, krivdo glede tega pa so v pismu pripisali prav Logaju kot nekdanjemu direktorju ZRSŠ oziroma neustreznemu in neučinkovitemu razvoju omenjenega zavoda.

Kadri, financiranje in vrtci

V Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) so člane odbora DZ za izobraževanje, znanost in mladino že v torek pozvali, naj pri Vinku Logaju preverijo tudi njegova stališča glede vprašanj, pomembnih za sindikat in zaposlene v vzgojno-izobraževalnem sistemu.

V Svizu med drugim pričakujejo, da bo Logaj pojasnil, s katerimi ukrepi namerava zaustaviti nadaljnje poglabljanje kadrovske krize. Prav tako jih zanima, ali kot kandidat za šolskega ministra podpira njihov predlog, da se v novelo zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI) vnese tudi določba o najnižjem vsakoletnem deležu javnih sredstev za vzgojo in izobraževanje.

V Svizu si želijo slišati tudi, kaj namerava storiti Logaj za izboljšanje vrednotenja pedagoškega dela v prihodnje. Zelo pomembno pa je zanje tudi vprašanje, ali se kandidat za ministra strinja, da bi z ustrezno spremembo ZOFVI onemogočili poskus oblikovanja »megavrtca«, ki ga je z združitvijo 23 ljubljanskih javnih vrtcev pred letom dni predlagala Mestna občina Ljubljana.

Logaju priznanje za integritetno ravnanje

Donedavni direktor Zavoda RS za šolstvo Vinko Logaj je na včerajšnji slovesnosti ob 20-letnici komisije za preprečevanje korupcije prejel posebno priložnostno priznanje za integritetno ravnanje, in sicer za svojo vlogo pri vzpostavitvi in soorganizaciji projekta Integriteta: skupni cilj generacij, ki v sodelovanju KPK in zavoda poteka od decembra 2020. »Prenovljeni učni načrti, ki podpirajo večjo vzgojno vlogo šole in elemente, ki jih lahko prepoznavamo kot vzgojo in izobraževanje za integriteto, se bodo uvajali od leta 2026 do leta 2029 in verjamem, da bomo s tem in drugimi razvojnimi aktivnostmi dosegli cilje, ki smo si jih skupaj s komisijo zadali za deset let,« je napovedal dr. Logaj. cr

Kadri, financiranje in vrtci

V Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) so člane odbora DZ za izobraževanje, znanost in mladino že v torek pozvali, naj pri Vinku Logaju preverijo tudi njegova stališča glede vprašanj, pomembnih za sindikat in zaposlene v vzgojno-izobraževalnem sistemu.

V Svizu med drugim pričakujejo, da bo Logaj pojasnil, s katerimi ukrepi namerava zaustaviti nadaljnje poglabljanje kadrovske krize. Prav tako jih zanima, ali kot kandidat za šolskega ministra podpira njihov predlog, da se v novelo zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI) vnese tudi določba o najnižjem vsakoletnem deležu javnih sredstev za vzgojo in izobraževanje.

V Svizu si želijo slišati tudi, kaj namerava storiti Logaj za izboljšanje vrednotenja pedagoškega dela v prihodnje. Zelo pomembno pa je zanje tudi vprašanje, ali se kandidat za ministra strinja, da bi z ustrezno spremembo ZOFVI onemogočili poskus oblikovanja »megavrtca«, ki ga je z združitvijo 23 ljubljanskih javnih vrtcev pred letom dni predlagala Mestna občina Ljubljana.

Priporočamo