Kot že leta poudarjam, bo imela Slovenija enako usodo kot evrsko območje oziroma še bolj specifično Nemčija. Če vzamemo, da se bo vojna v Ukrajini nadaljevala, je zelo realno, da bo Nemčija res zašla v recesijo. Vemo pa, kaj to pomeni za nas. Verjetno bo gospodarska rast prihodnje leto bistveno nižja, kot je zdaj. Ob tem pa smo mi letos zelo zadovoljni tudi z velikimi prilivi v državni proračun. To je zelo zanimivo, saj so bili ti v velikem delu posledica zvišane inflacije. Država najprej od inflacije pridobiva skozi prihodke, odhodki iz proračuna pa pridejo na vrsto v nadaljevanju, ker bo treba povišati subvencije in drugo, in tega je bilo doslej še malo. Jasno je, da bo izdatkov bistveno več v prihodnje. Tudi julija sem na sestanku pri premierju povedal, da bi bil zelo pazljiv pri nižanju DDV. To pa zato, ker gre za nekatere pomembne stvari, zlasti pri nafti. Če kdo pričakuje, da se bo cena nafte v prihodnje bistveno znižala, se po mojem mnenju moti. Če pa se ne bo pocenila, tudi ni razloga, da zdaj začasno nižaš proračunske prihodke, razen če misliš, da imaš v proračunu preveč sredstev.

Zakon o znižanju DDV na energente, pobuda opozicije za znižanje DDV tudi na hrano ... vse to delamo v kontekstu tega, da je trenutna javnofinančna situacija razmeroma dobra zaradi nenormalno visokih prihodkov. Če predpostavimo, da bo šla inflacija zelo hitro navzdol, imajo tovrstni ukrepi neko logiko. Če pa predpostavljaš, da znižanje inflacije ne bo tako kratkoročno, je treba računati na posledice. Če si bomo zdaj javnofinančne prihodke zmanjšali (z znižanjem DDV), bomo toliko prej imeli težave v trenutku, ko bo gospodarska rast upadla. 

Priporočamo