Javni potniški promet se že leta spopada z mnogoterimi težavami. Do nedavna avtobusni vozni redni niso bili prilagojeni realnim potrebam prebivalcev, izvajalci so sami krojili vozne rede in cene vozovnic, neusklajeni so bili načini, kako in kje kupiti vozovnico ... Vlada je rešitev našla v ustanovitvi Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ki je začela delovati avgusta 2022. Ključna naloga družbe je upravljanje javnega potniškega prometa, tako avtobusnega kot železniškega. To pomeni, da so avtobusni prevozniki – kot sta na primer Arriva in Nomago – le izvajalci prevozov, medtem ko vozne rede, načine plačevanja in druge formalnosti ureja DUJPP.

Velike spremembe, ki se nikjer ne poznajo

DUJPP je v popolni obliki in z vsemi pooblastili začel delovati novembra 2023. Družba je v letu dni poenostavila nakup študentskih in dijaških vozovnic – te se po novem lahko kupi po spletu in brez dolgotrajnega izpolnjevanja vloge za dodelitev vozovnice, posodobila je tudi vozne rede medkrajevnih prog. Največjo spremembo je družba udejanjila s 1. julijem letošnjega leta, ko je začel veljati povsem prenovljen poletni vozni red medkrajevnega potniškega prometa. Čeprav naj bi novi vozni red potnikom olajšal prevoz od točke A do točke B, pa se v praksi ni najbolje obnesel. V minulih mesecih smo namreč mediji večkrat poročali o primerih, ko potniki zaradi prezasedenih avtobusov, nezmožnosti nakupa vozovnice z bančno kartico ali zamude niso mogli priti od točke A do točke B. K zmedi so prispevali še turisti, zaradi katerih so se avtobusi, ki peljejo v bolj turistične dele države, hitro napolnili.

Preberite še: Misija nemogoče: po Sloveniji z avtobusom

Povedano drugače, če je potnik želel iz Ljubljane v Koper ob 9. uri, je obstajala velika verjetnost, da na avtobus sploh ne bo prišel. To pa zato, ker lahko avtobus v povprečju prepelje 50 potnikov, prodali pa so 100 vozovnic in več. Pri DUJPP so nam takrat pojasnili, da lahko v takih primerih naročijo dodatni avtobus, ki mora prispeti v roku 60 minut. Ker pa se je v času, ko so potniki čakali dodatni avtobus, nabralo še dodatno število potnikov, se je avtobus znova zapolnil in znova je moral nekdo ostati na postaji ter počakati na naslednji avtobus. V družbi so nam ob začetku poletja zagotavljali, da do takih težav ne bo prihajalo prav zaradi novega voznega reda, ki je nastal pod budnim očesom strokovnjakov in na podlagi mnogih statistik. Ob pojavu težav v začetku julija pa so nam pojasnili, da so za nastale težave krivi predvsem turisti oziroma tako imenovani nepričakovani potniki. Ob koncu poletja in ob prenehanju veljavnosti poletnega voznega reda pa menijo, da bodo morali pred poletjem 2025 posodobiti vozne rede in posebno pozornost nameniti turistično bolj zaželenim krajem, da do takih situacij ne bo več prihajalo.

Največjo spremembo je družba udejanjila s 1. julijem letos, ko je začel veljati povsem prenovljen poletni vozni red medkrajevnega potniškega prometa. Čeprav naj bi nov vozni red potnikom olajšal prevoz od točke A do točke B, pa se v praksi ni najbolje obnesel.

Digitalizacija v daljni prihodnosti

Kot je znano, se vozovnic za medkrajevni potniški promet še vedno ne da kupiti z bančno kartico ali po spletu. Prav tako nimamo razvitega sistema, s pomočjo katerega bi potniki izvedeli, kako najhitreje in z najmanj prestopanji priti do želenega cilja ter kako dolgo bodo na določen avtobus čakali oziroma koliko minut še potrebuje do našega postajališča. S tega vidika slovenski javni potniški promet močno zaostaja za razvitim svetom. Po neuradnih informacijah naj bi DUJPP v sodelovanju z ministrstvom za okolje, podnebje in energijo v začetku leta 2026 pripravil javni razpis, s katerim bodo iskali izvajalca, ki bi pripravil celostni digitalni sistem in bi potniki končno lahko izvedeli, kdaj točno bo avtobus prispel na postajališče. Sistem naj bi potnikom omogočil tudi plačevanje z bančno kartico in celo nakup po spletu. Kdaj bo razpis pripravljen in do katerega leta naj bi sistem zaživel, ni znano.

Vlada je rešitev za številne pomanjkljivosti našla v ustanovitvi Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ki je začela delovati avgusta 2022. Ključna naloga družbe je upravljanje javnega potniškega prometa, tako avtobusnega kot železniškega.

S septembrom novi vozni redi za medkrajevne avtobuse

Družba za upravljanje javnega potniškega prometa je včeraj sporočila, da so že pripravili nove vozne rede za medkrajevne avtobuse, ki bodo v uporabi s 1. septembrom. Kot je v izjavi za medije pojasnil direktor družbe Miran Sečki, so nekateri že objavljeni na spletnih straneh koncesionarjev Arriva, Nomago, LPP in AP Murska Sobota, nekateri pa še bodo. Povezave na nove vozne rede bodo kmalu na voljo tudi prek spletne strani dujpp.si.

Priporočamo