Dijake Gimnazije in srednje šole Kočevje (GSŠK) sta ob začetku šolskega leta razburila sprememba načina ocenjevanja in domnevno nespoštljiv odnos ravnatelja. Ta naj bi dijakom med drugim dejal, da je nad njihovim vedenjem, vzgojo in številnimi izostanki negativno presenečen. Starši so se na to odzvali s pismom, v katerem so opozorili, da je ravnatelj odpravil možnost ponavljanja pisnega testa in izboljšanja ocene, kar so lahko dijaki počeli do letošnjega šolskega leta.

Novi ravnatelj gimnazije Gregor Pečan je takrat za Dnevnik pojasnil, da je bilo pisanje drugega roka posebnost te šole, ki pa je imelo več negativnih vidikov. Izračunal je tudi, da so izostanki dijakov povprečno višji od izostankov na drugih srednjih šolah. Z ministrstva za vzgojo in izobraževanje so nam sicer pojasnili, da povprečja izostankov na srednjih šolah ne vodijo, zato primerjava ni mogoča.

Po naših informacijah je več pritožb in obvestil v zvezi z agresivno in neprimerno retoriko ravnatelja prejel tudi svet zavoda GSŠK. Med drugim naj bi podpise za odstop ravnatelja začeli zbirati tudi dijaki. Zbrali so okoli 2000 podpisov. Starši so se sprva obrnili na šolski inšpektorat, ki pa za odstavitev ravnatelja nima pristojnosti in je odločitev predal v roke sveta zavoda. »Inšpektorat RS za šolstvo je po pregledu vsebine pobud ugotovil, da so zadeve, ki so bile navedene v pobudi in se nanašajo na domnevno neustrezno delovanje ravnatelja v okviru organizacije dela, v pristojnosti sveta zavoda. Tako smo svetu zavoda že posredovali ugotovitve in ga seznanili z njegovimi dolžnostmi ter možnimi ukrepanji,« so pojasnili na inšpektoratu.

Predstavljene zgodbe otrok, staršev in zaposlenih so bile zelo čustvene in so predstavnike sveta zavoda zelo presenetile. Seveda v negativno smer.

Damjan Lazar, predsednik sveta zavoda GSŠK

Predstavili tudi čustvene zgodbe

Predsednik sveta zavoda GSŠK Damjan Lazar nam je potrdil, da so prejeli več pritožb, v katerih Gregorju Pečanu očitajo agresivno in neprimerno retoriko ter neprimeren odnos. »Nad odnosom ravnatelja in njegovim načinom komunikacije se pritožujejo tudi starši otrok ter zaposleni. Zaradi omenjenih nepravilnosti in sprememb pravilnika o ocenjevanju je bila sprožena peticija, ki so jo pripravili dijaki in jo tudi vročili ravnatelju,« je povedal. Šolski inšpektorat naj bi po izvedenem postopku svet zavoda opomnil na obveze in pravna orodja, ki jih lahko uporabi, kadar je to potrebno.

Na zadnji seji so že obravnavali obvestila, pritožbe in zgodbe posameznikov ter sprožili ustrezne postopke. »Predstavljene zgodbe otrok, staršev in zaposlenih so bile zelo čustvene in so predstavnike sveta zavoda zelo presenetile. Seveda v negativno smer,« je pojasnil. Za ponedeljek je bila predvidena seja sveta zavoda, na kateri naj bi podrobneje obravnavali dogajanje. Po naših neuradnih informacijah pa bo zaradi inšpekcijskega nadzora na šoli seja prestavljena za nekaj dni.

Dijake Gimnazije in srednje šole Kočevje je ob začetku šolskega leta razburila sprememba načina ocenjevanja. Foto: STA

Dijake Gimnazije in srednje šole Kočevje je ob začetku šolskega leta razburila sprememba načina ocenjevanja. Foto: STA

Učitelji ga podpirajo

Ravnatelj Gregor Pečan nam je na vprašanji, ali ga je svet zavoda obvestil o nameravani razrešitvi s položaja ravnatelja in ali je seznanjen z ugotovitvami nadzora šolske inšpekcije na Gimnaziji in srednji šoli Kočevje, odgovoril: »Ne in ne.« Včeraj pa so se na dogajanje odzvali tudi nekateri zaposleni na GSŠK, ki so v odprtem pismu učiteljev zapisali, da svet zavoda pozivajo k ponovnemu premisleku in konstruktivnemu reševanju zadev.

»Žalosti nas dejstvo, da se toliko energije in časa posveča problematiziranju ravnateljevih komunikacijskih zdrsov, namesto da bi se vsi udeleženi posvečali svojim osnovnim nalogam in poslanstvu,« so zapisali. Učitelji ugotavljajo, da se o situaciji razpravlja prikrito in zelo enostransko s strani nekaterih posameznikov, ki si odkrito prizadevajo za razrešitev ravnatelja. »Ko smo o dogajanju želeli izvedeti več in smo svoje predstavnike v svetu šole na sestanku učiteljskega zbora pozvali, da nam poročajo o dogajanju, smo bili deležni polovičarskih odgovorov, češ da gre za zaupne informacije, kar zagotovo ni niti transparentno vodenje niti zastopanje interesov delavcev šole,« so dejali. Opažajo tudi, da starši niso obveščeni o dejanskem stanju in da dijaki, ki so s peticijo zbirali podpise, niso bili objektivno seznanjeni z dejstvi in ozadjem dogajanja. Ravnatelj naj bi se jim za neprimeren nagovor že opravičil, a dijakov to ni zadovoljilo. 

Priporočamo