Na novomeško zastopnico pacientovih pravic Zlato Rebolj se je pred kratkim obrnil bolnik, ki pri enem izmed koncesionarjev čaka na poseg. Ko je poizvedoval, kdaj bi lahko bil na vrsti, so mu že sredi poletja odgovorili, da so izpolnili »kvoto« za letošnje leto. Kdaj bo njegov termin, mu bodo tako sporočili šele v začetku prihodnjega leta. Bolnik bi se sicer lahko odločil za drugo zdravstveno ustanovo, a bi tam pristal na repu vrste čakajočih, je spomnila novomeška zastopnica.

V takšni situaciji se del bolnikov odloči za samoplačniške posege, za katere odštejejo tudi več tisoč evrov, opaža sogovornica. Ker tudi ob poslabšanju stanja med čakanjem zelo težko pridejo do pospešene obravnave, pa se mnogi zatečejo v urgentne centre. »Urgence so zelo obremenjene, a lahko bolniki le tam z gotovostjo pričakujejo, da jih bodo pregledali in se zanje zavzeli,« je opozorila.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo