Ob lepem vremenu, ko je Bohinj dobro zaseden, je v kraju poleg 5000 domačinov še 9000 stacionarnih gostov v turističnih namestitvah, tem pa je treba prišteti še dnevne turiste. Slednjih je bilo po ocenah predsednika Turističnega društva Bohinj Boštjana Mencingerja v letošnjem juliju morda nekaj manj kot v preteklosti. Verjetno jih odvračata gneča in otežen dostop do jezera, ki je povezan tudi z ukinjanjem parkirnih mest v bližini jezera.

Z manj udobja do normalnosti

»Uporaba bolj oddaljenih parkirišč zahteva prilagoditev navad, mogoče tudi nekaj manj udobja, in za marsikoga to verjetno ni sprejemljivo. Je pa to edina pot, da se življenje vrne v normalne tirnice, kajti to, kar smo doživljali prejšnja leta, je težko prenašati in pušča posledice na kakovosti bivanja,« pravi Mencinger.

Pristojni problematiko rešujejo z avtobusnimi prevozi, ki so bili do lani brezplačni, letos pa je treba za 24-urno vozovnico odšteti dva evra. A nakup je mogoč le prek spleta in vozovnica velja le za omenjeni prevoz, ne pa za redne linije, pri čemer v praksi včasih prihaja do zmede.

Še bolj kaotična pot do bohinjske jezerske sklede postane zaradi zamud v javnem potniškem prometu. Mi smo se denimo do Bohinjske Bistrice odpeljali z vlakom, ki je imel že na Jesenicah 15-minutno zamudo, zato avtobusa od Bistrice do Ribčevega laza nismo ujeli, saj potnikov z vlaka ni čakal. Sledilo je enourno čakanje na naslednji avtobus, ki nas je do jezera popeljal po daljši poti prek Zgornje Bohinjske doline.

Podobno popotovanje smo doživeli ob povratku, ko je zamujal avtobus, katerega zadnja postaja niti ni bila železniška postaja v Bohinjski Bistrici, temveč središče kraja, zaradi česar smo morali skupaj s turisti iz Nove Gorice teči, da bi ujeli vlak proti Jesenicam oziroma tistega proti Primorski. Če omenjeno zmedo vzamemo v zakup, se tovrsten izlet do Bohinjskega jezera cenovno zelo izplača.

Evalvacija ob koncu sezone

»Vse informacije zbiramo, jeseni jih bomo analizirali in potem bomo videli, kako naprej,« o evalvaciji omenjenega sistema pravi direktor Turizma Bohinj Klemen Langus. Letos je bilo do začetka avgusta prodanih okoli 15.000 vozovnic za javni prevoz, župan občine Bohinj Jože Sodja pa meni, da se bo zaračunavanje prevozov, ki so ga letos pilotno uvedli, v prihodnje bolj prijelo. »Velik izziv je, kako predvsem dnevne goste ozavestiti, da je mogoče parkirati še kje drugje kot v neposredni bližini jezera,« še izpostavlja Langus in dodaja, da se tega ne da spremeniti čez noč, saj gre za spreminjanje navad. Ena od alternativ je tudi obisk Bohinja s kolesom. Prav v teh dneh končujejo urejanje novega parkirišča na Nomenju, ki bo verjetno najbolj privlačno za kolesarje kot vstop na novo kolesarsko povezavo Bled–Bohinj, ki je v gradnji. To bo izjemna pridobitev tako za blejski kot bohinjski turizem, je prepričan Mencinger, bo pa treba zagotoviti še ustrezno spremljajočo infrastrukturo. 

Priporočamo