Ob tem poudarjajo, da so bili vozni redi usklajeni in da je nastale razmere povzročilo več dejavnikov. Med njimi je dolgoletna zahteva EU za konkurenčni javni razpis, pri čemer se je skrajni rok za njegovo izvedbo iztekel 3. decembra 2019. Prvi poskus konkurenčne oddaje koncesij za medkrajevne avtobusne prevoze je bil izveden leta 2010, drugi leta 2022, oba neuspešno. Javno naročilo je bilo uspešno končano aprila lani, ko se je avtobusno prevozništvo koncentriralo samo v dveh večjih prevoznih podjetjih: Arriva in Nomago zdaj obvladujeta okoli 80 odstotkov trga. Na ministrstvu trdijo, da so pri razpisu leta 2022 želeli omogočiti dostop do trga tudi manjšim prevoznikom, a neuspešno, zato je bil tretji razpis pripravljen brez varovalk za manjše prevoznike. »Konkurenčni razpis je tako pripeljal do tega, da imamo na trgu dva koncesionarja, ki sta skoraj v celoti prevzela trg javnega prevoza,« so poudarili. V prvih dneh septembra pa so se na terenu pojavili številni zapleti. Pri nekaterih je šlo za nedoslednosti v voznih redih, v številnih primerih pa se je izkazalo, da so koncesionarji opustili izvedbo prevozov, kar pomeni kršitev koncesijske pogodbe, so poudarili na ministrstvu. DUJPP bo naredil vse za čimprejšnjo ureditev razmer, so zagotovili.

Priporočamo