Z julijem Ljubljanski potniški promet (LPP) ne opravlja več rednih prevozov med prestolnico in Letališčem Jožeta Pučnika Ljubljana. Koncesijo za to progo je prevzela družba Arriva. Ta izvaja direktno povezavo po gorenjski avtocesti. Po urniku pot do letališča iz Ljubljane traja pol ure, za kar je treba odšteti 3,3 evra. Poleg začetnega postajališča na Avtobusni postaji Ljubljana avtobus ustavi samo še na postajališčih Tivoli, Kino Šiška, Remiza, Trata in Šentvid.

Težave s taksiji

Avtobusi do letališča zdaj vozijo hitreje in pogosteje. Na Arrivi so nam zagotovili, da vozijo med šesto in 22. uro, a da je urnik spremenljiv. Po naših opažanjih skoraj vsak večer prileti najmanj eno letalo, katerega potniki do Ljubljane ne morejo računati na javni potniški promet. Tako so velikokrat podvrženi nepredvidljivim cenam taksijev. Taksist mora sicer imeti dovolilnico upravnika letališča, a sodeč po številnih opozorilih in napotkih, kako izbrati ponudnika taksi storitve, na spletni strani letališča, praksa ni bila učinkovita.

Junija je bil objavljen razpis za oddajo šestih parkirnih mest na terminalu, na katerem je bil izbran en ponudnik, ki je za fiksno ceno parkiranja moral ponuditi prav tako fiksno ceno prevoza do izbranih destinacij. Preostali taksisti bodo izgubili dostop do parkirišča na terminalu. Odzvali so se s prijavo na Agencijo za varstvo prometa (AVK), od koder so potrdili, da so nedavno prejeli več prijav, ki pa jih še preverjajo, zato jih ne morejo komentirati.

Proga 64 Ljubljanskega potniškega prometa med Ljubljano in letališčem, ki je bila s prvim julijem ukinjena, je trajala skoraj dobro uro. Avtobus je z glavne postaje zavil po regionalni cesti mimo Trzina in Mengeša, na poti med Ljubljano in Brnikom pa je ustavil še na 23 postajališčih. Na LPP so pojasnili, da so proge do letališča ne izvajajo več, saj spada na območje gorenjske regije, za katero ima koncesijo družba Arriva. Pri tem so izpostavili, da si želijo, da bi se vzpostavila proga Ljubljana–Brnik, ki bi obratovala vsak dan med 5. in 23. uro. Vožnja z LPP do letališča je stala 3,70 evra.

Aktualna proga Arrive stane 3,30 evra in je direktna, saj gre po avtocesti brez vmesnih postaj med letališčem in Ljubljano. Nova proga je pogostejša, hitrejša in cenejša, a manj razpoložljiva predvsem v večernih urah, čeprav prevoze prilagajajo glede na potrebe. Včeraj denimo je prvi avtobus do letališča krenil deset čez peto uro zjutraj, prvi let z letališča pa je bil ob šestih zjutraj. Z letališča pa je zadnji avtobus krenil ob devetih zvečer, zadnje letalo pa je pristalo šele ob desetih.

Pred julijem je LPP mesto z letališčem povezoval redno od pete ure zjutraj do triindvajsete ure zvečer, a frekvenca voženj je bila 60 minut. Ob tem so dodali, da je med tednom na letališču 26 odhodov in 27 prihodov, ob koncu tedna pa 15 prihodov in 14 odhodov. Iz družbe Fraport, ki letališče upravlja, so nam sporočili, da si želijo, da bi bili avtobusi bolje prilagojeni potrebam dnevnih migracij in potniškega prometa. S problematiko nezadostne pokritosti so seznanili tudi odgovorne v Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa, saj si tudi oni želijo, da bi bila med letališčem in prestolnico redna povezava med sedmo in 23. uro.

30 minut po novem traja vožnja z avtobusom iz Ljubljane do letališča.

3,3 € pa je treba odšteti za vozovnico v eno smer do letališča.

Nepredvidljivi taksiji

Potniki, ki priletijo v času, ko ni avtobusa, so odvisni od dogovorjenih prevozov – prijateljev, taksijev ali različnih platform. Pri nas je najbolj znana platforma Go Opti, od koder pa niso želeli deliti informacij o številu potnikov, saj je to poslovna skrivnost. So pa sporočili, da se je priljubljenost ljubljanskega letališča v letošnjem letu približala številkam iz leta 2018, ko je še delovala Adria Airways. Sicer so pri njih na prvem mestu Benetke, Trst, Zagreb in šele na četrtem mestu Ljubljana. Cene za njihove storitve variirajo, se pa cena za vožnjo od Ljubljane do letališča giblje okoli 11 evrov za skupinski kombi in 38 evrov za zasebni prevoz, seveda pa se je na storitev treba predhodno naročiti.

Cene taksijev so po drugi strani nepredvidljive. Junija je veliko prahu dvignila objava na družbenih omrežjih, ko je uporabnica Monika za pot do Ljubljane odštela 76 evrov. Tudi na spletni strani letališča za varno uporabo taksijev predlagajo kar sedem korakov. V preambuli teh sedmih korakov pa lahko preberemo pojasnilo: »Če taksija niste rezervirali vnaprej, vam svetujemo, da za varno potovanje izberete uradne taksije, ki so parkirani na namenskih parkirnih mestih pred terminalom B.« Med koraki je opozorilo, da se cene taksijev razlikujejo in da bo treba do Ljubljane odšteti tudi 40 evrov ali več, ob tem pa so dodali še opozorilo, da nekateri dodatno zaračunajo za prtljago ali otroški sedež.

Razpis in konkurenca

Fraport Slovenija je zaradi neurejenih prevozov z letališča do prestolnice junija objavil razpis za oddajo parkirišč za taksiste neposredno na potniškem terminalu. Izmed desetih ponudnikov so izbrali samo podjetje Prolist, Darko Raljić s. p., so nam sporočili. Po poročanju časnika Delo je ta za parkirišče ponudil 6600 evrov, za pot do Ljubljane pa se je zavezal, da bo računal fiksno ceno 22,9 evra, do Bleda 39,99 evra in 9,9 evra do Kranja. Raljića nam ni uspelo priklicati, saj edina številka na spletu za njegovo podjetje ne obstaja.

Če taksija niste rezervirali vnaprej, vam svetujemo, da za varno potovanje izberete uradne taksije, ki so parkirani na namenskih parkirnih mestih pred terminalom B.

Nasvet na spletni strani ljubljanskega letališča

V razpisu smo prebrali, da je letališče oddajalo šest parkirnih mest. Kot smo že omenili, je agencija za varstvo konkurence prejela več prijav zaradi omenjenega razpisa in ostrih pogojev, prijave pa še preverjajo. Iz Fraporta Slovenija pa so sporočili, da niso izbirali ponudnika taksi storitve, ampak zgolj najemnika parkirišč. Preostali taksisti imajo po njihovem dostop do drugih parkirišč, s tem pa imajo še vedno dostop do strank.

Kako bo novi sistem deloval, bo jasno prihodnji teden, saj bo ekskluzivni najem terminala na letališču za samo enega ponudnika začel veljati šele v torek. V razpisu lahko preberemo, da bo z začetkom najema »FS preklical vse do takrat izdane abonentske dovolilnice za parkiranje na avtotaksi postajališču«. Dosedanji imetniki dovolilnic pa bodo dobili vrnjen sorazmerni del že plačanega nadomestila za uporabo terminala.

Dogovorjena cena 22,90 centa do Ljubljane je sicer nizka, sploh če vključimo plačilo parkirnih mest. Iz Taksi službe Metro, ki velja za bolj zmerno po cenah, so nam sporočili, da se cena za vožnjo iz Ljubljane do letališča giblje med 30 in 33 evri po taksimetru, odvisno od razmer na cesti. Preden so leta 2022 zvišali cene za okoli deset odstotkov, pa se je cena gibala med 27 in 29 evri. Ob tem so dodali, da se je v tem času kasko zavarovanje za taksiste podražilo za 40 odstotkov.

Priporočamo