Dnevnik je poklical v novi klicni center ministrstva za zdravje. Od agentke smo prejeli napačno informacijo o dveh družinskih zdravnicah, ki še opredeljujeta paciente. Zasebna ambulanta je (pre)zasedena že več kot dve leti.

Prvi vtis je bil, da je izbrana telefonska številka napačna. Pametni telefon namreč ni izpisal, da smo na zvezi s klicnim centrom, temveč z »baebae.si«. Samodejni odzivnik s prepoznavnim ženskim glasom je nato vendarle razkril, da ne gre za napako in da smo na telefonski številki 080 18 01 na zvezi s »klicnim centrom za podporo uporabnikom zdravstvenega sistema«.

Pilotski klicni center ministrstva za zdravje naj bi izboljšal dostopnost zdravstva. Predvsem tistim, ki niso vešči digitalnega komuniciranja. »S klicnim centrom se hočemo približati prebivalcem, da se jim nekdo oglasi na telefon,« je v torek pojasnil minister Danijel Bešič Loredan. »Telekomovi agenti v klicnem centru podajajo informacije o prostih družinskih zdravnikih, ginekologih, pediatrih in zobozdravnikih, ki še opredeljujejo bolnike. Če ne bodo mogli najti primernega prostega zdravnika, bodo uporabniku pomagali poiskati ambulanto za neopredeljene,« je še dodal.

Zavzeto brskanje po zastarelih podatkih

Dnevnik je preveril, kako svetovanje poteka v praksi. »Vsi svetovalci so še vedno zasedeni, prosimo, počakajte ali pokličite kasneje. Vaš klic je brezplačen,« je v četrtek popoldne avtomatsko ponavljal odzivnik klicnega centra. Po nekaj manj kot petih minutah se je oglasila gospa. Prosili smo jo za podatek o družinskih zdravnikih, ki v Ljubljani še opredeljujejo paciente. »Vam je pomembno, v katerem delu mesta je?« je prijazno vprašala. Ker nam je bilo vseeno, je sporočila, da je »po naših ažuriranih podatkih prost zdravnik D. Ž. v Železniškem zdravstvenem domu«. Nakar je še v isti sapi spoznala svojo zmoto. »Preselil se je v Postojno, iskreno se vam opravičujem,« je dodala.

 

 

Več minut je gospa zavzeto brskala po spletu in nato ponudila prosti zdravnici, in sicer Andrejo Blaj Sevšek iz ZD Ljubljana (enota Moste - Polje) in Andrejo Švagelj z zasebne klinike Doktor 24. Če bi morebiti morali nemudoma dostopiti do nenujnih zdravstvenih storitev, nam je na voljo ambulanta za neopredeljene v Šiški, je prijazno sporočila agentka in dodala uradne ure in telefonsko številko za naročanje.

Ali omenjeni zdravnici opredeljujeta nove bolnike? Na telefonski številki ambulante zdravnice Blaj Sevšek nam ni uspelo priklicati nikogar. V službi za stike z javnostmi ZD Ljubljana so nam zatem pojasnili, da je zdravnici konec februarja dejansko padel glavarinski količnik tik pod predpisano mejo in je lahko sprejela največ tri nove paciente. »Zdravnica ima danes 1921,80 glavarinskega količnika in torej ne sprejema več pacientov,« so dodali. Informacija o prosti zdravnici zasebnici se je izkazala za še bolj zastarelo. »Že več kot dve leti ne opredeljuje novih pacientov,« so nam razložili v podjetju Doktor 24 in se čudili, kje smo dobili ta podatek.

Ministrstvo: Svetujejo
»izkušeni operaterji«

Po podatkih ministrstva za zdravje bo v klicnem centru do nadaljnjega pet operaterjev, ki bodo skupaj pokrivali 40 linij. »Njihovo število bomo sproti usklajevali glede na potrebe klicnega centra,« so še zapisali in dodali, da
je operaterje zagotovil Telekom Slovenija in da gre za izkušene operaterje
za delo v klicnih centrih, »ki so prestali strokovno izobraževanje iz navedenih tem«.

V skladu s sklenjeno pogodbo s Telekomom Slovenije bodo operaterji ponujali splošno pomoč in podporo pri urejanju administrativnih in organizacijskih vprašanj uporabnikov, ne bodo pa posredovali nikakršnih zdravstvenih informacij. »V prvi fazi bo klicni center ponujal javno objavljene informacije glede ambulant za neopredeljene, pomagal bo pri iskanju zdravnikov, ki še sprejemajo paciente, prek javno objavljenih podatkov zavoda za zdravstveno zavarovanje, in informacije o delovanju drugih klicnih centrov, ki ponujajo druge vrste podpore,« še pravijo na ministrstvu.

Med drugim bodo preusmerjali klice na telefonski številki NIJZ za pomoč in podporo za uporabnike eZdravja (080 72 99), za pomoč in podporo pri elektronskem naročanju na zdravstvene storitve (080 24 45) ter tudi na telefonske številke ZZZS. »Gre za javno dostopne informacije, ki jih uporabniki storitev niso v zadostni meri prepoznali. Predvsem gre za starejše osebe, ki niso vešče uporabe različnih računalniških aplikacij in spletnih rešitev,« je sporočilo ministrstvo.

Priporočamo