Med desetimi gorskimi centri, ki jim bo gospodarsko ministrstvo namenilo 63,4 milijona evrov nepovratnih sredstev, ne bo Kanina, saj na javnem razpisu ni uspel. Ga bo pa ministrstvo skušalo rešiti s sprejetjem posebnega zakona.

 

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) je junija na javnem razpisu izbralo deset gorskih centrov, katerih preoblikovanje v celoletne bo podprlo s 63,4 milijona evrov iz bruseljskega in deloma tudi slovenskega proračuna. Upravljalci oziroma lastniki smučarskih središč morajo načrtovane projekte izpeljati do sredine novembra 2023, MGRT pa te dni z njimi sklepa pogodbe o sofinanciranju. Prva je bila podpisana za Park Mašinžaga na Rogli, v sklop katerega sodi tudi gradnja šestsedežnice, ki bo nadomestila 42 let stari vlečnici Mašinžaga I in II. Pogodba je sklenjena tudi za posodobitev žičniških naprav na Mariborskem Pohorju, med drugim za gradnjo štirisedežnice Ruška na Arehu, ki bo zamenjala 46 let staro vlečnico. Pogodbo z MGRT je že podpisala tudi družba Golte. Ta bo na istoimenskem smučišču z dvema novima štirisedežnicama nadomestila žičnici, stari 51 in 34 let.

Gradbena dovoljenja morajo pridobiti do sredine januarja

Podjetje Unitur, pod katero sodi Rogla, bo prejelo najvišjo možno finančno injekcijo, to je osem milijonov evrov, Golte 7,1 milijona evrov, mariborsko občinsko podjetje Marprom, ki je upravljalec žičniških naprav in smučišč na Mariborskem Pohorju, pa slabih šest milijonov. Po osem milijonov evrov bo MGRT namenilo tudi podjetjema RTC Žičnice Kranjska Gora in RTC Krvavec. Kranjski Gori med drugim za gradnjo krožno-kabinske žičnice Vitranc, Krvavcu pa tudi za novo šestsedežnico na Zvoh (tamkajšnja dvosedežnica je stara štirideset let).

 

Direktor Krvavca Janez Janša je prepričan, da bodo načrtovane projekte lahko pravočasno uresničili, če bodo le dobili gradbeno dovoljenje za novo žičniško napravo. »Smo v časovni stiski, saj ga moramo dobiti do 10. januarja 2023, a se zapleta. Pridobili smo vsa potrebna mnenja, čakamo še mnenje kranjske enote Zavoda za varstvo narave. Hoteli smo zgraditi šestsedežnico z garažo za shranjevanje sedežev, a ker je zavod temu nasprotoval, smo se garaži odrekli,« nam je pojasnil Janša, ki zdaj upa tudi na zeleno luč naravovarstvenikov.

Dodajmo, da morajo vsi, ki želijo dobiti državno subvencijo, gradbeno dovoljenje pridobiti v šestih mesecih po prejemu sklepa o sofinanciranju naložb. Če jim ne uspe, bo MGRT odstopilo od pogodbe o sofinanciranju. Gospodarski minister Matjaž Han je nedavno opozoril, da je brez gradbenega dovoljenja še kar nekaj gorskih centrov. »Če ga komu res ne bi uspelo pravočasno pridobiti, iščemo možnosti, da bi lahko koriščenje denarja prestavili v prihodnje leto,« je napovedal minister.

Trije kralji najprej niso bili veliki

Žičnice Vogel Bohinj teh težav nimajo, saj so, kot nam je pojasnila direktorica splošnega sektorja Sandra Fiorelli, gradbeno dovoljenje za vzpostavitev panoramske krožno-kabinske žičnice Zadnji Vogel (nadomestila bo 48 let staro dvosedežnico) že pridobili, MGRT pa jim je zanjo odmerilo nekaj manj kot 6,5 milijona evrov subvencije.

Treh milijonov evrov pa se veselijo v podjetju RTC Jakec Trije kralji, ki nad Slovensko Bistrico upravlja priljubljeno družinsko smučišče. Tam imajo dve prastari vlečnici, ena ima štirideset let, druga bo prihodnje leto postala abrahamka. Direktor Aleš Juhart je spomnil, da njihovo smučišče sprva sploh ni bilo na seznamu »velikih«, ki so se lahko prijavila na javni razpis MGRT. Pozneje so jih dodali, državno podporo pa bodo med drugim porabili za gradnjo nove štirisedežnice.

Mlekuž: Škoda je metati denar
v pol stoletja staro napravo

Občina Bovec, ki je lastnica smučišča Kanin, na javnem razpisu za naložbe v gorske centre ni bila uspešna, čeprav bi krvavo potrebovala denar za novo krožno-kabinsko žičnico. Ta, ki zdaj obiskovalce prevaža več kot dva tisoč metrov visoko, bo kmalu stara petdeset let, obratovalno dovoljenje pa ji poteče konec leta 2023. Minister Han je obljubil, da bodo za rešitev smučišča Kanin skušali najti drugi vir financiranja. »Če država ne bo zagotovila denarja za novo krožno-kabinsko žičnico, bo letošnja zimska sezona zadnja. Francoski proizvajalec je sicer ocenil, da bi lahko obratovalno dovoljenje podaljšali še za leto ali dve, toda škoda je metati denar v pol stoletja staro napravo. In če Kanin pozimi ne bo deloval, bo to katastrofa za bovški turizem,« je črnogled župan Bovca Valter Mlekuž, ki je bil na nedeljskih lokalnih volitvah ponovno izvoljen. Poudaril je tudi, da občina z desetmilijonskim proračunom ne zmore financirati te štirideset milijonov evrov vredne naložbe, zato upa na pomoč države.

Na MGRT so nam pojasnili, da se zavedajo pomena našega najvišje ležečega smučišča za slovenski turizem, zato so v preteklih mesecih intenzivno iskali tako finančne kot pravne možnosti za podporo prenovi turističnega centra Kanin. »Glede na specifiko tega centra, zahtevnost položaja in obseg naložbe smo se odločili, da k reševanju problema Kanina pristopimo celostno in sistemsko, s posebnim zakonom. Začeli smo ga pripravljati, v tej fazi pa še ne moremo dati informacij o finančnih virih,« so skrivnostni na MGRT. 

Priporočamo