»Kanin jutri, v soboto, 30. 9., in v nedeljo, 1. 10. 2023, ne bo obratoval. Hvala za razumevanje.« Na videz nedolžno obvestilo, ki bi ga lahko na Kaninu kadar koli pripisali vremenskim razmeram, je tokrat povezano z odločitvijo inšpektorata za infrastrukturo, da začasno prepove obratovanje krožne kabinske žičnice na našem najvišjem smučišču. Inšpektor je namreč ob nadzoru ugotovil, da bi lahko bila ogrožena varnost potnikov oziroma da obstaja nevarnost za življenje in zdravje ljudi.

Informacijo o zaprtju nam je potrdil tudi Danijel Krivec, ki vodi županovo komisijo za gradnjo novega Kanina, in pojasnil, da bo po odredbi inšpektorja smučišče zaprto, dokler mu vodstvo smučišča ne dostavi zahtevanih in podpisanih dokumentov. Gre za dokumentacijo družbe Poma, ki smučišču dobavlja rezervne dele za žičniško infrastrukturo in je lani opravila podrobnejši pregled 50 let starih naprav.

Že vsaj desetletje je bilo znano, da bo leto 2022 za Kanin prelomno, saj krožni kabinski žičnici poteče življenjska doba, smučišče brez celovite prenove pa dolgoročno ne bo več moglo obratovati.

Občina Bovec je na lanskem razpisu ministrstva za gospodarstvo, ki je smučiščem namenilo slabih 64 milijonov evrov pomoči, izpadla, ker se ni držala razpisnih pogojev oziroma je nasedla lažnim obljubam. Kot lastnica smučišča si zato odtlej intenzivno prizadeva za poseben zakon, a državna podpora je očitno začela usihati. »Ne da Kanin nima sreče, prijateljev nima. A mi se bomo še borili in mislim, da bomo zagato tudi rešili, sicer bo škoda za bovški turizem prevelika,« je razmere glede smučišča Kanin komentiral Danijel Krivec, prepričan, da je inšpektor dobil nalogo, naj žičnico začasno zapre. Poudarja, da se je s Kaninom začelo zapletati, odkar so pred tedni napovedali skorajšnje sprejetje zakona o Kaninu, ki bi na Bovško prinesel predvidoma 55 milijonov evrov za posodobitev smučišča. To očitno ni vsem pogodu.

Neustrezno označeni in nepodpisani dokumenti

V vodstvu smučišča Kanin so si obetali, da bodo pristojne institucije obratovanje žičnice podaljševale do dokončne rešitve. A tokrat je tudi Zavod za gradbeništvo, s katerim so bili minuli teden dogovorjeni za pregled naprav, odstopil od pregleda. V zavodu pojasnjujejo, da iz Bovca niso dobili zahtevane dokumentacije, temveč zgolj »neuradne zapise proizvajalca Poma, ki niso bili ustrezno označeni, datirani, niti podpisani«. »Iz njih tudi ne izhaja, da se je stališče Pome o skrajnem roku življenjske dobe za kabinsko žičnico spremenilo, torej je življenjska doba naprave že potekla,« pojasnjujejo v Zavodu za gradbeništvo, zakaj niso prišli na ogled.

Na pristojni ministrstvi za infrastrukturo in gospodarstvo smo se obrnili z vprašanji, kakšni so njihovi načrti in pomisleki glede Kanina. Na gospodarskem ministrstvu nam na vprašanja še niso odgovorili, na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek, pa pojasnjujejo, da imajo glede zakona o Kaninu pomisleke predvsem zato, ker ta rešuje zgolj problem enega smučišča, in ne tudi drugih, in ker pričakujejo, da se bo problematika reševala po vzoru nordijskega centra Planica. Po naših informacijah se bodo predstavniki obeh ministrstev s predstavniki smučišča Kanin in bovške občine sestali ta četrtek, prihodnji teden pa Bovčani odhajajo na pogovore čez mejo k italijanskim žičničarjem iz Selle Nevee. Če se zgodi, da bo krožna kabinska žičnica ostala zaprta, bo namreč edina dostopna pot na smučišče vodila iz italijanske smeri.

Turistični ponudniki: Katastrofa

Turistični ponudniki na Bovškem so v skrbeh. Vse od leta 2013, ko sta v globino padli dve gondoli in je smučišče obstalo za nekaj let, poslušajo obljube o prenovi Kanina. Mnogi se po enajstih letih sprašujejo, ali je pristop k obnovi sploh pravi. Valentina Marovt je lastnica hotela Sanje ob Soči. Trenutno išče osebje oziroma podpisuje pogodbe z osebjem, ki ji bo pomagalo čez zimsko sezono. Novica o inšpekcijskem zaprtju Kanina zato prihaja v izjemno neugodnem času. »Za nas ponudnike to pomeni katastrofo. Znova podoživljamo travme iz leta 2013. Resnično upamo, da bodo tisti, ki so pristojni za tehnični pregled žičnice, prišli, pregledali in ugotovili, ali žičnica še lahko obratuje ali ne. To je v tem trenutku za nas ponudnike, ki si vsi želimo, da Kanin obstane, dragocena informacija,« pojasnjuje hotelirka. »Zaskrbljujoče je, da projekt obnove še ni profesionalno izdelan, medtem pa bodo žičnici uporabna dovoljenja potekla. Stara je 50 let. Nerazumljivo je, da se čaka na čudež,« je letos spomladi za Primorske novice dogajanje komentiral tudi Ivan Fornazarič, novi lastnik hotela Kanin, ki je zaprt vse od nesreče leta 2013. x

Nataša Bucik Ozebek

Priporočamo