Pisali smo, da bodo Rdeče puščice pot med Gorico in Neapljem skrajšale za 20 minut – po novem bo trajala nekaj manj kot osem ur. Cena ni pretirana, če bi vozovnico za septembrsko potovanje kupili danes, bi odšteli 84 evrov.

Kaj pa se dogaja z idejo, da bi hitri vlaki vozili tudi po slovenskih tirih in neposredno povezali Ljubljano z Milanom? Decembra lani so jih Italijanske železnice preizkušale na trasi med Benetkami in Sežano. Tamkajšnji mediji so tedaj pisali, da bi kraja lahko povezali že letos.

R9214C MILANO, ITALY - DECEMBER 12, 2018: TRENITALIA FRECCIAROSSA and NTV ITALO trains waiting at Milano Centrale station

Rdeči puščici na postaji v središču Milana. Foto: Reuters/Alamy

Po tedanjih načrtih bi z Rdečo puščico na slovenski strani povezali Postojno, Divačo in Sežano kot priljubljene destinacije italijanskih potnikov, so nam odgovorili na Slovenskih železnicah. Na italijanski strani bi se potniki iz Slovenije lahko brez prestopanja odpeljali v Milano, vlak pa bi se ustavljal tudi v Trstu, Benetkah, Padovi in Veroni.

A ne bo šlo tako zlahka

Uvedba vlaka in nove povezave so odvisne od zmogljivosti slovenskega železniškega omrežja. Zaradi obsežnih del, ki potekajo  tudi na odseku Ljubljana – Sežana, je ta zmanjšana, pojasnjujejo pri Slovenskih železnicah. (Na poti od Kopra do Ljubljane je denimo treba kar trikrat prestopiti na nadomestni prevoz.)

Poleg tega tudi Italijanskim železnicam še niso dali dovoljenja za vožnjo Rdečih puščic po Sloveniji, kar je pogoj za vzpostavitev povezave.

In ključno: »V tem trenutku je tako težko napovedati, kdaj bo omenjena vlakovna povezava lahko zaživela. V novem voznem redu je žal še ne bo,« še pišejo s Slovenskih železnic.

- Železniška postaja Notranje Gorice.- 13.09.2023. - Slovenske železnice, prenova proge med Borovnico in Notranjimi goricami.//FOTO: Bojan Velikonja

V tem trenutku je tako težko napovedati, kdaj bo povezava zaživela. Foto: Bojan Velikonja

Priporočamo