»Učite se, da boste nekoč veliko znali,« je sloviti stavek, ki ga je pred desetletji izrekel nekdanji predsednik skupne države Jugoslavije Josip Broz, njegov napotek pa je v prvi vrsti veljal osnovnošolcem, njegovim pionirjem. Titov nasvet v številnih državah še danes jemljejo še kako resno, lep primer, kakšne so lahko njegove posledice, pa je Kitajska. Natančneje, njena avtomobilska industrija. Morebiti danes kitajski štirikolesniki niso na ravni evropskih, a verjemite, kmalu bodo. Razlogov je več. Kitajci se neverjetno hitro učijo, so tudi mojstri kopiranja in nadgradnje, predvsem pa imajo za razvoj na voljo ogromno denarja. In prav denar je tisti, ki v avtomobilizmu šteje največ. Kitajci pa so za nameček ubrali bližnjico, ki jim prihrani čas in denar. Z nakupi uveljavljenih avtomobilskih velikanov, na primer.

Notranjost je sodobna, tudi z velikim barvnim zaslonom na dotik. Na zadnji klopi je veliko prostora, prtljažnim vratom pomaga elektrika. Foto: Matej Štakul

Notranjost je sodobna, tudi z velikim barvnim zaslonom na dotik. Na zadnji klopi je veliko prostora, prtljažnim vratom pomaga elektrika. Foto: Matej Štakul

Pisalo se je leto 2010, ko so pri Geelyju, katerega sedež je v Hongkongu, na radarju imeli Volvo. Želimo si ga, so dejali – in vse skupaj udejanjili s podporo zajetne vreče denarja. Tedanjemu lastniku Fordu so namreč nakazali 1,3 milijarde dolarjev. Tako so za razmeroma majhen znesek prišli do najsodobnejših tehnologij, katerih razvoj bi bil občutno dražji, predvsem pa zamuden. Geely, pri katerem so svoj prvi avto izdelali leta 1997, pa je danes pripravljen za boj z bolj uveljavljenimi tekmeci na zahtevnem evropskem trgu. Priložnosti, da testiramo njihov športni terenec, ki sliši na ime atlas pro, seveda nismo izpustili iz rok.

4,54 m je dolžinska mera atlasa pro. Notranjost je za potnike prostorna, je pa prtljažnik s 378 litri prostorsko skromen.

Ni lepotec, a to ne preseneča, saj ima dolgo brado, na različnih trgih pa so ga pod drugimi imeni začeli prodajati že pred osmimi leti. Toda škatlasta oblika sploh ni moteča, saj gre za športnega terenca, ki svojo terenskost izkazuje tudi s štirikolesnim pogonom. Tako mu malce blata na karoseriji celo pristaja, pa čeprav tega, da bi ga dnevno zapeljali na zahtevna brezpotja, od lastnika ni pričakovati. Ker je njegova osnova volvo XC40, je na mestu vprašanje, koliko volva dejansko premore. V marsičem precej. Sploh bogata serijska oprema flagship je njegov veliki adut. Usnjeni sedeži? Ima jih. Kaj pa radarski tempomat, ki za nameček prepoznava prometne znake? Seveda ga premore. Kakšna pa je zgodba s parkirnimi senzorji in kamerami? Lastniku še kako pomagajo, saj je pregled okolice 360-stopinjski. A pri tem se zgodba o opremi še ne konča. Klimatska naprava je dvopodročna, volanski obroč ogrevan, ključ pa pameten, tako da samodejno odklene in zaklene avto. Piko na i prispeva še navigacija, ki voznika zanesljivo vodi v pristan, še kako dobrodošla pomoč pa je električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat. In tako pridemo do največje zamere, (pre)majhnega prtljažnika – 378 litrov je občutno premalo, da bi zadovoljilo potrebe štiričlanske družine, ki ji je atlas pro prvinsko namenjen. Prava ironija je namreč, da se na zadnji klopi sedi zares udobno, prostor za glavo in kolena pa je odmerjen razkošneje kot pri številnih tekmecih. A so očitno s tem prostorom pretiravali v škodo prtljažnika. Tudi če imate smisel za iluzijo, to namreč zadnje luknje ne bo naredilo večje.

 Foto: Matej Štakul

 Foto: Matej Štakul

Za volanskim obročem se sedi visoko in posledično udobno, preglednost je po zaslugi velikih steklenih površin zgledna. Hvalimo veliko odlagalnih mest, med katerimi sta tudi dva predala, do vseh menijev pa lahko dostopamo prek velikega barvnega zaslona na dotik (31,2 centimetra oziroma 12,3 palca), za klimatsko napravo so na voljo gumbi. Nekaj graje si zasluži infozabavni sistem, ki z Googlom in Applom ni na ti. Za nameček ne premore niti digitalnega radia (DAB). Je pa zato dobrodošla novost sistem, ki smo ga videli prvič. Dokler si voznik ne pripne varnostnega pasu, avto ne spelje. Super v prid varnosti. Kako varen je dejansko tale geely, pa žal ne vemo, saj v Evropi testnih trčenj še niso opravili. Je pa XC40 leta 2018 prejel maksimalnih pet zvezdic. Kitajci so za pogon (presenetljivo) izbrali bencinski motor, 1,5-litrski trivaljnik. Ker teža tega 4,54 metra dolgega vozila s potniki zlahka preseže mejo dveh ton, pride konjenica iskrivih 177 konjičkov (132 kW) še kako prav. Zdi se, kot da komaj čakajo, da jih poženemo v dir. In pognali smo jih, a z negativno posledico – porabo. Ta se je namreč v povprečju ustavila pri 8,1 litra, kar je dovolj za 716-kilometrski doseg z enim polnjenjem. Ne bi se branili manjše porabe in večjega dosega. A pri Geelyju pravijo, da nekoliko več denarja za gorivo kompenzirajo z nižjo ceno. Ta je namreč resnično ugodnih 32.990 evrov, pri čemer ponujajo dodatni popust treh tisočakov. Razlog več, da smo test zaključili s palcem, obrnjenim navzgor. 

Priporočamo