Vlada je v četrtek potrdila že drugič noveliran investicijski program za drugi železniški tir Divača–Koper, s katerim naj bi – kot je po seji vlade nakazala infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek – skrajšala predvideno časovnico projekta in znižala ceno projekta. Ministrica je namreč izpostavila, da bo projekt kljub podražitvi gradbenih materialov, surovin in energentov stal manj, kot so načrtovali leta 2019. »V letu 2019 ocenjena vrednost projekta je znašala 1,150 milijarde evrov, v danes potrjenem investicijskem programu pa znaša 1,109 milijarde evrov,« je dejala.

Vtis, da so znižali ceno projekta, je včeraj dajala tudi uprava podjetja 2TDK, v kateri sedita generalni direktor Matej Oset in direktor Marko Brezigar. Poudarila sta, da je ključen namen novelacije investicijskega programa skrajšanje časovnice in uskladitev cen z že omenjenimi podražitvami cen materialov in energentov. »Na podlagi noveliranega investicijskega programa (NIP2) bo drugi tir zgrajen ceneje, kot je bilo predvideno ob začetku projekta. V letu 2019 je bila ocenjena vrednost projekta 1,15 milijarde evrov, z NIP2 pa vrednost ocenjujemo na 1,109 milijarde evrov, kar je 3,5 odstotka ali 41 milijonov manj od vrednosti v osnovnem investicijskem programu iz leta 2019,« so v uradnem sporočilu zapisali v družbi.

Pozabili na novelacijo
Janševe vlade?

Zanimivo je, da so tako ministrica kot oba člana uprave pozabili povedati, da se projekt glede na trenutno edini veljaven noveliran investicijski program pravzaprav draži. Dejstvo, da je bil investicijski program že enkrat noveliran, so le sramežljivo omenili v družbi 2TDK. »Od leta 2019 so se pri projektu sprejemale nekatere nejasne odločitve, kot je bilo denimo sprejetje NIP1, ki je bil izdelan brez ustrezne pravne podlage in je projekt v zadnjih dveh letih pripeljal v nezanesljive okvirje,« so zapisali. Kaj natanko so s tem mislili, niso pojasnili.

Investicijski program je bil prvič noveliran aprila 2021 v času vlade Janeza Janše in je na račun nižjih rezervacij znižal tudi končno ceno projekta. Medtem ko je osnovni investicijski program predvideval, da bo celoten projekt stal 1,194 milijarde evrov oziroma 1,15 milijarde v tekočih cenah, je prvič noveliran investicijski program znižal ceno celotnega projekta na 997 milijonov evrov oziroma 940 milijonov v tekočih cenah. Drugič noveliran investicijski projekt, ki ga je vlada potrdila v četrtek, predvideva vrednost projekta v tekočih cenah dobre 1,1 milijarde evrov oziroma povišanje cene za 18 odstotkov.

Časovnica ostaja enaka

Zaključek gradbenih del je medtem predviden enako kot v vseh investicijskih načrtih, in sicer konec leta 2025. Drži pa, da je od lanske jeseni do svoje razrešitve v marcu prejšnje vodstvo podjetja 2TDK s Pavletom Hevko na čelu predvidevalo, da se bodo dela pri projektu zamaknila in končala sredi leta 2026. Ta datum naj bi predvideval tudi prvi osnutek spremenjenega investicijskega programa, ki pa ga vlada ni potrjevala. Načrtovan odstop od časovnice projekta je bil eden izmed razlogov, zaradi katerih se je moral Hevka posloviti s čela družbe.

Uradno predviden rok za dokončanje projekta bodo po besedah generalnega direktorja 2TDK Oseta ujeli s hkratnim izvajanjem več del. »Z izvajalci potekajo intenzivni pogovori o tem, kako lahko tehnološko in s številom ljudi, ki so na terenu, to dosežemo,« je pojasnil. Na terenu je okoli 1050 delavcev. Danes je izkopanih 21 od 27 kilometrov predorov, gradita se viadukta Vinjan in Gabrovica. Največja zamuda, 10 mesecev, je nastala pri viaduktu Glinščica. Možno je, da bi nadaljnja dela zamaknilo odkritje kakšne kraške jame v predorih Lokev in Beka, pravi Brezigar. »Vlaki bodo po tem tiru v prvi polovici leta 2026 vozili na podlagi začasnega uporabnega dovoljenja,« je prepričana ministrica Bratuškova. 

Priporočamo