Poskus oddaje teh del pred natanko letom dni je propadel, saj so dobili le eno ponudbo za 198,5 milijona evrov, ki je za več kot četrtino presegala najvišjo vrednost del, ki so jo določili takrat. Poslal jo je konzorcij, v katerem so bili vodilni partner SŽ - Železniško gradbeno podjetje ter Kolektor Koling in Yapi Merkezi Construction iz Ljubljane. 2TDK je sklenil, da je nedopustna. Iz tujine v razmerah občutno višjih cen gradbenih materialov in energentov ni prispela niti ena ponudba.
Minister o hitrejši gradnji, novele zakona še ni
Tokrat imajo gradbinci do 7. marca čas za oddajo ponudb. Svojih namer in povezav za skupni nastop na razpisu ne izdajajo. »Razpis preučujemo, dokončne odločitve o prijavi na razpis še nismo sprejeli,« so nam odgovorili v Slovenskih železnicah.
Če bo razpis uspel, je začetek del predviden konec oktobra prihodnje leto. Gre za tretji in zadnji večji sklop največjega infrastrukturnega projekta v državi. Obsega gradnjo zgornjega ustroja proge in tirov, vozno omrežje, napajanje, razsvetljavo, prezračevanje, varnostne in nadzorne sisteme ... Dela morajo biti končana do 30. septembra 2026. Konec leta 2026 naj bi po drugem tiru peljali prvi vlaki.
Minister za infrastrukturo Bojan Kumer je pred dnevi v Kopru dejal, da skušajo na ministrstvu gradnjo drugega tira čim bolj pospešiti, ker po njegovih besedah za Luko Koper vsak dan šteje. Napovedane novele zakona o drugem tiru, ki bo podlaga za gradnjo dvotirne proge med Divačo in Koprom, v vladi še niso sprejeli. Kumer to napoveduje v nekaj mesecih. Po reorganizaciji vlade naj bi infrastrukturni del resorja v kratkem prevzela zdajšnja državna sekretarka Alenka Bratušek.
Izkopali več kot 14 kilometrov predorov
Generalni direktor 2TDK Pavle Hevka pravi, da časovne prihranke iščejo že ves čas. »Do zdaj smo opazili, da podzemna izkopna dela v nekaterih predorih potekajo hitreje od pričakovanj. Glede na to, da 75 odstotkov proge poteka pod zemljo, lahko nekaj časovnih prihrankov pričakujemo na ta račun. Viadukta Gabrovica in Vinjan morata biti končana konec leta 2023, zdaj kaže, da bo viadukt Gabrovica zgrajen pred rokom,« našteva Hevka. »Kljub nekaterim morebitnim časovnim prihrankom pa težko napovemo, koliko mesecev pred predvideno časovnico bi lahko bil drugi tir zgrajen,« dodaja.
Prva dva večja gradbena sklopa med Divačo in Koprom, to sta kraški in istrski odsek nove proge, poldrugo leto gradi konzorcij Kolektorja CPG s turškima partnerjema Yapi Merkezi in Özaltin za 648,3 milijona evrov. Do zdaj so izkopali več kot 14 kilometrov predorov od skupno 37 kilometrov predorskih cevi.