Hermine in Otto Wech sta leta 1958 v Šentandražu na avstrijskem Koroškem ustanovila podjetje za vzrejo piščančjega mesa Wech Geflugel GmbH. Podjetje je povezalo več kot dvesto kmečkih družin, kjer vzrejajo visokokakovostne piščance in purane. Osemsto zaposlenih z več kot štiristo zdravimi mesnimi proizvodi iz perutninskega mesa zalaga dva milijona oseb v Avstriji, Sloveniji in na Madžarskem. Direktor podjetja Hermine Wech – Koroška perutnina Igor Oder je delal v podjetju Wech v Avstriji 31 let, nazadnje kot vodja logistike. Leta 2004 je v Ravnah na Koroškem ustanovil lastno podjetje za prodajo perutninskega mesa na debelo in odprl gostinski obrat. Leta 2018 so povečali število zaposlenih in izvedli investicijo v drugi gostinski obrat s skladiščnimi prostori ter prenesli sedež podjetja v Slovenj Gradec. Po študiju v Ameriki je hči okrepila marketinški, žena pa poslovni del podjetja.
Največji kupci veliki trgovci
Kakovostni perutninski izdelki od vzreje do krožnika so stalna skrb podjetja Wech. Skrbno ravnanje z naravo, razpoložljivimi viri ter trajnostna proizvodnja in poslovni razvoj so pomembni elementi korporativne kulture. Podjetje ima različne certifikate za kakovost, ekologijo in trajnost v proizvodnji perutninskega mesa. Vsa podjetja sodelujejo na istih temeljih in skupaj izvajajo razvojne in poslovne korake. V Avstriji so službe za podporo proizvodnji mesa na kmetijah Koroške in klavnici, pakiranje prodajnih artiklov, zdravstvena služba, razvoj in kakovost ter informacijska služba za vsa podjetja skupine Wech. Ker je ustanovitelj podjetja Hermine Wech – Koroška perutnina že veliko let poslovno in lastniško povezan z Wech Avstrija, ima podjetje enako filozofijo kot matično podjetje.
Kupci vse bolj cenijo hrano z oznako slovensko poreklo. »Kljub vzreji po Wechovih standardih kakovosti moramo perutnino voziti na klanje v Avstrijo, saj v Sloveniji žal nimamo ustrezne klavnice po Wechovih standardih, zato ne smemo uporabljati slovenske geografske oznake o izvoru mesa,« pravi Igor Oder. »Kljub temu kupci vse bolj prepoznavajo našo kakovost, ocenjujemo, da bi letos lahko prodali tudi 15 odstotkov več perutninskega mesa. Leta 2004 smo prodali od dve do tri tone, zdaj prodamo od 700 do 800 ton mesa na mesec.« Največji kupci so veliki trgovci v Sloveniji in na Hrvaškem. V zadnjih petih letih je podjetje skoraj podvojilo prihodke predvsem zaradi velike rasti prodaje perutninskega mesa na Hrvaškem. »Lani smo imeli več kot 90 odstotkov celotnih prihodkov iz veleprodaje, obe restavraciji pa sta prinesli 8 odstotkov prihodkov,« pravi Oder, ki napoveduje, da bodo postopno odpirali še dodatne restavracije.
Visoka kakovost za zadovoljstvo vseh
Filozofija podjetja Wech Avstrija je visoka kakovost za zadovoljstvo vseh – od vzrejenega piščanca ali purana na kmetiji, kmeta kooperanta z družino in zaposlenega v predelavi in proizvodnji, ki sodeluje v oblikovanju mesnega izdelka, do sitega kupca. Zato nenehno izboljšujejo elemente kakovosti v vsej verigi in vsako leto v izboljšave vložijo 40 odstotkov letnega zaslužka. Dosledno upoštevajo standarde kakovosti, ki jih nadgrajujejo in preverjajo. V podporo zdravju perutnine dobavljajo kakovostno krmo in informacijsko spremljajo zdravstveno stanje živali na kmetijah. Z avtomatizacijo in robotizacijo proizvodnih procesov vzdržujejo gospodarno število zaposlenih v proizvodnji, prodaji in upravi ter dosegajo visoko dodano vrednost.