Proizvodne linije so lani v Revozu zaradi neredne dobave elektronskih komponent in posledic koronske krize stale kar 84 nedelovnih dni. Tudi letos so že obstale za nekaj dni. In od ponedeljka spet stojijo. Ponovno naj bi jih zagnali prihodnji teden. S poldruge izmene so na eno prešli v začetku marca, kar je mesec prej, kot so sprva načrtovali. Iz Revoza tako odhaja še 450 delavcev. Konec lanskega leta so jih ob prehodu z dveh na eno izmeno in pol že odpustili 350. Trenutno je v Revozu okoli 1800 zaposlenih, do konca leta naj bi jih ostalo le še 1600.

Večina od omenjenih 450 delavcev odhaja iz Revoza s 1. aprilom. Po besedah Revozovega sindikalista Slavka Pungeršiča je med njimi kar 80 odstotkov takih, ki so sprejeli ponujene odpravnine oziroma odškodnine in odhajajo prostovoljno. »K sreči je bilo na našem območju v zadnjih dveh mesecih na voljo res veliko prostih delovnih mest, zlasti v Adrii Mobil in TPV, tako da je večina med njimi že našla novo zaposlitev,« pravi Pungeršič.

V pol leta prepolovili proizvodnjo

V novomeški tovarni, ki je v stoodstotni lasti francoskega Renaulta, so v manj kot pol leta proizvodnjo zmanjšali za polovico. Trenutno na dan izdelajo le še 325 vozil; lansko jesen so jih 650. Eden od vzrokov za krčenje proizvodnje je poleg težav z dobavo elektronskih komponent tudi to, da je minuli četrtek z Revozovih proizvodnih trakov pripeljal zadnji smart forfour. S tem je Revoz zaključil projekt Edison v okviru partnerstva z nemškim Daimlerjem. Smarta so v Novem mestu izdelovali od leta 2014, v tem času so jih izdelali 248.856. Od tega je 216.530 smartov imelo bencinski motor: izdelovali so jih do leta 2019, preostalo so bili električni smarti. Z njimi so v Revozu pridobivali prvo znanje na področju tehnologije električnih vozil. V Revozu tako proizvajajo le še modele twingo, električni twingo in clio.

»Trenutno se celotna Skupina Renault, z njo tudi Revoz, še vedno sooča z velikimi težavami na področju oskrbe z elektronskimi deli. Poslovanje je zaradi tega oteženo, veliko je prilagajanj in sprememb načrta proizvodnje,« pravijo v Revozu. Kakšna prihodnost torej čaka edinega slovenskega proizvajalca avtomobilov in dolga leta paradnega konja slovenskega izvoza? Vprašanj je veliko, odgovorov za zdaj bolj malo. »Glede obetov za prihodnost ne moremo dati nobenih konkretnih informacij, saj je trenutna situacija zelo negotova predvsem zaradi oskrbe s polprevodniki in globalnega prestrukturiranja avtomobilske industrije,« odgovarjajo v Revozu.

Naročil je dovolj, toda ...

»Kratkoročni in srednjeročni načrti so znani: delamo clia in do konca leta 2023 twinga,« dodaja Slavko Pungeršič. »V Renaultu pravijo, da za nas intenzivno iščejo dolgoročno rešitev. Seveda vsi skupaj upamo na nov projekt. Vse je odprto.« Pungeršič o morebitnem zaprtju tovarne ne želi niti razmišljati, saj verjame, da se bo neka rešitev vendarle našla. »Naročil imamo dovolj. Toda če ni sestavnih delov, pač ne moremo delati. Druga ovira pa je stroga evropska zakonodaja glede izpustov, s čimer se prav tako sooča celotna evropska avtomobilska industrija,« pojasnjuje. x

Priporočamo