Ko beseda nanese na avtomobile, nič ni prepuščeno naključju. Z razlogom. Če se avto dobro prodaja, so v igri milijardni dobički, če pa se slabo, odgovorne v podjetju boli glava. Izbira oblike, materialov in najsodobnejših tehnologij je opredeljena do najmanjše podrobnosti, toda na prodajo vpliva še nekaj, ime avtomobila. Če izberejo takšno, ki se bo med kupci prijelo, ga bodo znali pravilno izgovoriti, bodo razumeli, kaj pomeni in kaj je hotel proizvajalec z njim povedati, je uspeh zagotovljen. A ime, ki gre z lahkoto v ušesa in si ga je mogoče brez težav zapomniti, je težko najti.

Nekatera imena so lahko dvoumna. Lep primer je Fordova kuga, na katero pa so se kupci odlično privadili in se imena ni prijel negativni prizvok. Foto: Ford

Nekatera imena so lahko dvoumna. Lep primer je Fordova kuga, na katero pa so se kupci odlično privadili in se imena ni prijel negativni prizvok. Foto: Ford

Avtomobilske hiše se dobro zavedajo, kakšen pomen ima ime vozila. Ime in vse, povezano z njim, nastane na podlagi raznovrstnih raziskav. Številne med njimi upoštevajo tudi mejne znanosti in vede, ki jih uradna znanost ne priznava. Numerologija, astrologija in posebna veda, ki preučuje okultne povezave med črkami in grafično podobo črk, so »orožja«, ki jih uporabljajo skoraj vsi proizvajalci. Seveda niso edina, so pa zelo pomembna. Ko načrtujejo nov avtomobil, že vnaprej vedo, kateremu segmentu kupcev je namenjen. V skladu s tem izberejo predloge imen, ki se ujemajo z namembnostjo vozila. Upoštevajo tudi izvor besede in njen pomen za množice, ki jim je avtomobil namenjen. Ime mora vzbuditi čustvo, ki ljudi napeljuje k želji po nakupu prav določenega modela. Avtomobilske hiše, ki ne uporabljajo besed in se raje odločajo samo za številke, se verjetno zanesejo predvsem na numerologijo. Vsekakor pa je dobro vedeti tudi to, da ima vsak direktor avtomobilske hiše skoraj zagotovo tudi osebne »alternativne svetovalce«, ki mu poleg svetovanja pri vodenju podjetja svetujejo tudi pri izbiranju imena avtomobila.

Vsaka kombinacija črk ima pozitivne in negativne lastnosti

»Čisto vsaka kombinacija črk ima svoje pozitivne in negativne lastnosti. In vsaka kombinacija nagovarja določeno skupino ljudi in jih privlači. Kot primer lahko navedemo kombinacije dveh enakih črk, ki stojita druga za drugo (paSSat, coroLLa, cEEd …). Primer pozitivne kombinacije sta črki SS. Črko S lahko primerjamo s kačo, ki je hitra, jo je težko ujeti in ji je težko slediti. S je čustvena črka, dvojni S pa po eni strani podvaja pomen, kar besedi dodaja moč, po drugi strani pa omogoča, da avtomobil s tem imenom vedno naredi korak dlje kot konkurenca. (Ne)uspeh črkovnih kombinacij je odvisen tudi od jezikovnega okolja, v katerem avtomobil prodajajo, od oglaševalskih akcij, v katerih nagovarjajo čustva in imenu avtomobila dodajajo energijo, ne smemo pa pozabiti niti na znamko hiše, ki daje imenu splošni imenovalec,« pojasnjuje Borut Belegič, ki se ukvarja z alternativnimi vedami (www.kartomantik.com), svetovanjem in vedeževanjem.

»Primer pozitivne kombinacije sta črki SS. Črko S lahko primerjamo s kačo, ki je hitra, jo je težko ujeti in ji je težko slediti. S je čustvena črka, dvojni S pa po eni strani podvaja pomen, kar besedi dodaja moč, po drugi strani pa omogoča, da avtomobil s tem imenom vedno naredi korak dlje kot konkurenca.«

Borut Belegič, vedeževalec

Vsak človek ima sicer svoje ime, ki ga spremlja in vodi pri odločitvah v življenju. Zato vedno išče ime izdelka, ki prija njegovemu ušesu in se ujema z energijo, ki jo oddaja, ali pa se odloči za ime, s katerim bo poskušal kompenzirati svoje strahove. Črka O pri avtomobilu daje obilnost in odprtost, črka I se povezuje z iznajdljivostjo, črka T pa z željo po tem, da bi ga vsi opazili. Dober videz avtomobila tako še zdaleč ni jamstvo za nakup. Človek išče predvsem kombinacijo želje po osebnem zadovoljstvu.

3​ je številka, ki vibrira v smeri modela družinskega avtomobila, to velja za golfa, tiguana in Q2.

Imena avtomobilov sicer vibrirajo. Pri tem pa avtomobilske znamke kar tekmujejo z bolj ali manj izvirnimi imeni ali pa svoj model poimenujejo le s črkami in številkami. Slednje je vse bolj aktualno, izbrati pa morajo dobre kombinacije črk in številk. »Kadar kupec išče avtomobil, s katerim bo užival v vožnji, bo vsekakor poiskal model, ki bo vibriral v vibraciji številke pet, saj je to vibracija gibanja in brezskrbnosti. Na primer clio ali octavia. Kdor gleda na to, da bo avto lep, udoben in različnih barvnih kombinacij, bo izbral model, ki vibrira v vibraciji številke šest, na primer captur. Ko iščejo družinski avto, se odločajo med modeli na vibracijo številke tri, to velja za golfa, tiguana, Q2. Ljudi, za katere so pomembne napredne tehnologije, bodo pritegnili modeli v vibraciji številk štiri, devet ali ena, sem spadajo C-HR, peugeota 2008 in 5008 ter qashqai,« je za Dnevnik pred časom povedala Romana Pogorelčnik, numerologinja, ki se z imeni ukvarja že dolgo.

Fordove kuge se ni prijel negativni prizvok

Nekatera imena so lahko dvoumna in sprožajo tako pozitivne kot negativne misli. Lep primer je Fordova kuga, na katero pa so se kupci odlično privadili in se imena ni prijel negativni prizvok. Samo letos so jih v Sloveniji prodali že 313. Še več, nekateri lastniki so zanjo pripravili ljubke skovanke, na primer kugi ali kugica. Za Citroën pa je na primer značilno, da so s prestopom v novo tisočletje spremenili tudi poimenovanja. Oznako avtomobila praviloma vedno začenja črka C, sledi številka, ki hierarhično določa položaj avtomobila v prodajni paleti. Nekaj posebnega je tako bil model C4 cactus, ta v Evropi ni več naprodaj, zanj pa so odgovorni pri Citroënu dejali: »Ime cactus simbolizira vzdržljivost in umirjenost, kajti to je rastlina, ki je v svojem naravnem okolju samostojna. Poleg tega je mogoče zaznati analogijo med kaktusom, ki se brani s svojimi bodicami, in vozilom, ki enako počne s svojimi zračnimi zaščitami airbumps. Za nameček nima negativne konotacije v nobenem jeziku.«

»Z vidika psihologije človeško osebnost sestavljajo starševski, otroški in odrasli del. Recimo, da določeni avtomobil kupuje gospod v zrelih letih. Pri tem ocenjuje, da se ta avtomobil spodobi za gospoda njegovih let, torej je to ocena starševskega dela. Da je avtomobil prijetnega videza, ima zabavne funkcije in super ime, je ocena otroškega dela, da je hkrati kakovosten in cenovno ugoden, pa ocena odraslega dela osebnosti.«

Uroš Drčić, transakcijski analitik svetovalec

Ime je ena od lastnosti avtomobila, ki vsekakor vpliva na prodajo. Uspešno prodajan pa je praviloma tisti avtomobil, ki prepriča vse dele kupčeve osebnosti. Uroš Drčić, transakcijski analitik svetovalec in direktor zavoda Revita, centra za svetovanje in izgorelost, pravi: »Z vidika psihologije človeško osebnost sestavljajo starševski, otroški in odrasli del. Recimo, da določen avtomobil kupuje gospod v zrelih letih. Pri tem ocenjuje, da se ta avtomobil spodobi za gospoda njegovih let, torej je to ocena starševskega dela. Da je avtomobil prijetnega videza, ima zabavne funkcije in super ime, je ocena otroškega dela, da je hkrati kakovosten in cenovno ugoden, pa ocena odraslega dela osebnosti. Gospod je torej avtomobil ocenil pozitivno z različnih vidikov svoje osebnosti, zato je velika verjetnost, da ga bo kupil.« Torej so asociacije ob imenu pomembne za prodajo, največkrat pa »vžge« nekaj močnega, učinkovitega, zanesljivega in hitrega. Včasih uporabijo ime živali, kot sta mustang in jaguar, drugič ime kraja, kot so monte carlo, daytona in monza.

»Zanimivo je, da so taka slikovita imena značilnejša za ameriške znamke, pri katerih je dojemanje avtomobila bolj popularno obarvano kot v Evropi. Vsaj za nemške znamke je značilen bolj protestantsko racionalen pristop. Že ime znamke, recimo BMW ali Mercedes, tradicionalno vzbuja asociacijo na kakovost in zanesljivost. Tehnično ime avtomobila pa dodatno okrepi občutek, da gre za funkcionalen, tehnološko dodelan izdelek. Tukaj ni toliko prostora za igrivost in domišljijo,« dodaja Drčić. Praviloma dobijo odgovorni pred lansiranjem povsem novega modela številne predloge za njegovo ime, upoštevajo pa podobe in občutke, ki jih ime vzbuja. Kandidate dodatno preverijo, saj ime ne sme imeti neustreznega ali negativnega pomena. 

Priporočamo