Nemški avtomobilski sektor ima odprtih več front, od vse višjih stroškov proizvodnje do izzivov na področju prehoda z avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem na električna vozila. Posebno težavo predstavljata upad povpraševanja na ključnem kitajskem trgu oziroma vse večja konkurenca s strani kitajskih proizvajalcev.

Med nemškimi avtomobilskimi podjetji je najbolj prizadet Volkswagen, ki je ta mesec že sporočil, da zaradi nujnega znižanja stroškov razmišlja o zaprtju nekaterih tovarn v Nemčiji. Opustitev kakšnega obrata v domači državi bi bila prva tovrstna poteza v 87-letni zgodovini družbe.

Izvršni direktor Volkswagna Oliver Blume je v ponedeljek dejal, da srečanje s predstavniki vlade vidi kot priložnost za hitro pomoč industriji. »Pred nami so velikanski izzivi ... Mogoče največji v državi v tem trenutku,« je poudaril za televizijsko mrežo NTV. »Pomembno je izmenjati ideje, preučiti, katere ukrepe je mogoče izvesti kratkoročno, srednjeročno in dolgoročno, in nato sprejeti drzne odločitve,« je dodal.

Subvencije in nižji emisijski standardi

Med podanimi predlogi je bila vnovična uvedba subvencij za električna vozila. Te je Berlin postopoma ukinil lani, to pa je povzročilo velik padec prodaje električnih vozil. Časnik Der Spiegel navaja, da naj bi v Volkswagnu predlagali, da nemška država za nakup vsakega povsem električnega vozila ponudi 4000 evrov subvencije, če tudi proizvajalec hkrati ponudi popust v višini 2000 evrov.

Nemški gospodarski minister Robert Habeck po pogovoru teh informacij ni želel komentirati, dejal je le, da industrija potrebuje dolgoročen načrt. Hkrati je opozoril pred hitrimi rešitvami, ki bi sicer znova zagnale trg, a le za kratek čas.

Druga pereča tema so bili predpisi glede izpustov ogljikovega dioksida v Evropi, je za dnevnik Handelsblatt povedal izvršni direktor proizvajalca luksuznih avtomobilov Mercedes-Benz Ola Kallenius. Zbrani so v tej luči razpravljali o možnostih revizije emisijskih standardov v EU, je povedal Habeck, ki pa sprememb ni mogel obljubiti.

Priporočamo