V digitalno sfero se seli vse več področij našega življenja, seveda delo s kadri ni izvzeto. »V osnovi gre za realizacijo kadrovske strategije, ki jo podjetje sprejme z namenom izboljšanja zadovoljstva in motivacije zaposlenih ter privabljanja kadrov skozi gradnjo pozitivne podobe na zunanjih družbenih omrežjih,« uvodoma pojasni Ivan Papič, predsednik Kadrovske zveze Slovenije. »Težko bi rekel, da obstajajo omrežja, ki niso primerna za HR-komunikacijo, saj je meja med službenim in zasebnim v digitalnih komunikacijah že zdavnaj zabrisana,« meni Zoran Savin, svetovalec za digitalno preobrazbo v podjetju Digitall. Za komunikacijo s potencialnimi zaposlenimi se uporabljajo predvsem platforme, kot sta linkedin, kjer lahko profesionalno komunicirajo s potencialnimi kandidati, in X (nekdanji twitter), ki je primeren za hitre informacije in novosti. Meta (nekdanji facebook), instagram in tiktok (v primeru mlajših generacij) se pogosto uporabljajo za prikazovanje podjetniške kulture in angažiranje z obstoječimi in potencialnimi zaposlenimi na bolj sproščen način. »Zastarela omrežja, kot sta myspace in vine, se redko uporabljajo za ta namen,« dodaj Papič. Družbena omrežja se že nekaj časa profilirajo in pomembno se je temu prilagoditi. »Tako boste na X najverjetneje prilagodili komunikacijo pretežno moški ciljni skupini ali denimo izbrali bolj pogovorno obliko slovenščine za facebook.« Približno tako kot bomo na občini spregovorili drugače kot v gostilni. »Vsako omrežje ima svoje značilnosti,« pojasni Savin, ki bo na to temo predaval tudi na HR-konferenci s prispevkom Ključna ravnovesja za sodobni HR. Tudi interna komunikacija se seli na digitalna omrežja. Uporabljajo se platforme, kot so workplace (Meta), MS teams in beekeeper. Video je oblika, ki prednjači pri interni komunikaciji.

Nina Janša Koželj

Nina Janša Koželj, Danfoss Trata: »Z zaposlenimi komuniciramo prek internega komunikacijskega kanala viva engage.«

 

Kaj in kako objavljati?

Vsebine naj bodo strokovne, relevantne, skladne z blagovno znamko podjetja in avtentične. »Priporočljivo je dosledno spremljanje in hitro odzivanje na vprašanja ter komentarje. Tako lahko učinkovito komuniciramo z obstoječimi kadri, gradimo svojo blagovno znamko in privabljamo najboljše talente,« svetuje Papič. Seveda pa je treba poznati platforme.

»Izjemne pohvale na linkedinu bodo najbrž zvenele odlično, odsvetoval pa bi nekaj takega denimo na redditu. Enako velja za informacije. Te bodo naletele na prava ušesa samo na določenih družbenih omrežjih. Na splošno seveda velja, da se nekaterim, predvsem negativnim informacijam podjetja načeloma izogibajo. A iz izkušenj lahko povem, da ni bolj kakovostne komunikacije kot kakovosten odziv na negativne govorice ali neresnice. Predvsem pa je v kontekstu tako imenovanega employer brandinga pomembna konsistenca in dolgoročnost komunikacije,« meni Savin.

Uporabniki danes doživljamo znamko ali podjetje po koščkih. Samo ozrite se na instagram ali tiktok, pa boste vedeli, o čem govorim. Zato potencialno sliko vašega podjetja nekako sestavljajo skozi vse te male koščke. Ravno zato je konsistentnost tako pomembna. Bi pa ob tem poudaril, da je za vsako podjetje pomembno, da se izogne popolnosti. Lovljenje občutka kontrole v komunikaciji je najhitrejši način za korak v napačno smer. Digitalizacija je omogočila nepredstavljivo hitro potovanje informacij (da ne govorimo o dejstvu, da je vsak zaposleni zares piarovec) in edino, kar si lahko zastavimo kot cilj, je, da bo naše podjetje razpoznano kot tisto, kar je, in ne tisto, kar ni.

Zoran Savin

Zoran Savin, Digitall: »Izogibajte se popolnosti. Lovljenje občutka kontrole v komunikaciji je najhitrejši način za korak v napačno smer.«

Primeri zlatonitnikov: Danfoss Trata

Za konkretne primere smo se ozrli po najboljših zaposlovalcih v Dnevnikovem izboru Zlata nit. Mimogrede, prijave v nov izbor so se odprle 10. septembra in potekajo do konca leta. Danfoss Trata je globalno prisoten na številnih platformah, od instagrama, youtuba, X do linkedina, za kar je odgovoren oddelek komuniciranja v centrali na Danskem. Vodja korporativne komunikacije Nina Janša Koželj: »Kot blagovna znamka smo aktivni na facebooku, kjer ustvarjamo in objavljamo vsebine, namenjene gradnji blagovne znamke delodajalca. Je pa strategija nastopa na tem omrežju usklajena s komunikacijsko strategijo krovnega podjetja. Ta je zasnovana večkanalno, facebook je le eden od njih.« Danfossovci so, tako pravijo, kot posamezniki zavzeti zaposleni, prisotni predvsem na omrežju linkedin. »Doseg je običajno velik, odzivi so nadvse pozitivni.«

- Peter Ladič, INTERA d.o.o.- 29.03.2024. Zlata Nit, zaključek medisko raziskovalnega projekta časopisne družbe Dnevnik d.d. s podelitvijo nagrad najboljšim zaposlovalcem v Sloveniji.//FOTO: Bojan Velikonja

Peter Ladič, Intera: »Družbena omrežja so določena varovalka za nove kandidate, saj se lahko pridobijo dobre in manj dobre izkušnje drugih kandidatov.«

Plastika Skaza

»Imamo svojo zaprto facebook skupino, kjer objavljamo popolnoma interne vsebine – od obveščanja o zabavah, življenju v Skazi, čestitk jubilantom do fotografij in pozdravov, ki nam jih zaposleni pošiljajo s svojih dopustov. Pogosto fotografirajo tudi naše izdelke, ki so jih prejeli kot darilo,« pojasni Tina Grošelj Dobrijević, vodja PR v Plastiki Skaza. Eksterno komunicirajo na praktično vseh omrežjih. »Tiktok pokrivajo naši influencerji, medtem ko sami skrbimo za facebook, ki se je izkazal kot odličen kanal za komuniciranje o korporativni kulturi, dogodkih in novostih. Youtube kanal je v izjemni rasti, saj ljudje radi gledajo videe iz korporativnega življenja v proizvodnem podjetju.« Linkedin dojemajo kot poslovni kanal, kjer vse objave potekajo v angleščini. Je odličen kanal za nagovarjanje strokovnih kadrov, medtem ko se za proizvodne delavce raje poslužujemo facebooka. Redno spremljamo analitiko in testiramo, katere objave delujejo. »Družbena omrežja omogočajo, da imamo komunikacijo v svojih rokah, čeprav se soočamo s konkurenco milijonov objav vsak dan,« dodaja Grošelj-Dobrijevićeva.

Ivan Papič, predsednik Slovenske kadrovske zveze

Ivan Papič, Slovenska kadrovska zveza: »Delodajalci naj se na družbenih omrežjih izogibajo vsebinam, ki bi lahko bile interpretirane kot diskriminacijske ali neprofesionalne.«

Intera

Ptujska Intera, ki je bila lani že tretjič izbrana za najboljšega zaposlovalca med malimi podjetji, poroča, da so družbena omrežja pomemben dejavnik pri iskanju novih kadrov. »Potencialni novi člani ekipe pridobijo veliko informacij o podjetju, kulturi, vrednotah in tudi zadovoljstvu zaposlenih ravno na družbenih omrežjih, kot so facebook, linkedin, določena mnenja se dajo ustvariti tudi prek X. Seveda ni vsako omrežje primerno za iskanje specifičnega kadra, zato morajo podjetja skrbno načrtovati, kaj, kako in kje bodo aktivna. Družbena omrežja so lahko tudi določena varovalka za nove kandidate, saj se lahko pridobijo dobre in manj dobre izkušnje drugih kandidatov (komentarji, mnenja) in si tako lažje ustvarijo svojo sliko o ekipi, ki se ji bodo morda v prihodnje pridružili,« sklene direktor Peter Ladič. 

Priporočamo